طرح معماری با الهام از طبیعت محیط

0

طرح معماری با الهام از طبیعت محیط

طرح معماری با الهام از طبیعت محیط : طراحان خوش فکر، این بنا را با الهام از طبیعت محیط و آنچه که سالیان سال انسان ها بر اثر تجربه در محیط اطراف بر اساس آب و هوای محیطی بدست آوره اند طرح ریزی و اجرا کرده اند.

آرشیتکت : آریا استودیو ، عباس ریاحی فرد ، فریناز رضوی نیکو محل : شمشک ، تهران ، ایران تیم پروژه : اشکان باقری ، نوید نصرالهی ، یاسر کریمیان ، سروش علی پور ، حسام رئوف پناه مساحت پروژه : ۶۰ متر مربع سال اجرای پروژه : ۲۰۰۸

پائیز ۲۰۰۸طراحی داخلی و همزمان طراحی ساختمانپروژه آغازشد . محل اجرای این پروژه در قلب کوه و درست در یک کیلومتری پیست اسکی شمشک یکی از بزرگترین پیست های اسکی ایران قرار دارد ، فاصله این محل از تهران معادل ۵۵ دقیقه رانندگی تا تهران است . این محل طبیعتی مالامال از حس زندگی دارد. به همین دلیل تصمیم اصلی گروه طراحی بر این بود که تمامی حس طبیعات منطقه را در طراحی این محل جاری نمایند ، به نحوی که فرمت این طرح بیانگر اوج احساس طبیعت منطقه باشد .

طرح معماری با الهام از طبیعت محیط : مقصود اصلی از طرح این پروژه این بود که ایده جدیدی را مبنی بر برقراری ارتباط ارگانیک میان طبیعت و معماری برقرار نمایند . بدون آنکه تقلیدی کورکورانه از معماری جاری ویلاهای محلی داشته باشند و یا آنکه درس های مدون شده تاریخی معماری را پیاده نمایند .

این یک مفهوم اساسی است که هر معماری باید بیاموزد تا بتواند خود را از باید های محاصره شده در آن برهاند ، باید های فرمی ، تاریخی ، علمی و هر نوع باید دیگری که خلاقیت وی را در محاق قرار دهد .

طرح معماری با الهام از طبیعت محیط : باید های محلی در اینجا، طبیعت پوشیده از برف به عنوان کاراکتر محیط و منطقه و خطوط جاری کوه است که ساختمان ها را در بر می گیرند . در ضمن در تمامی مدت طراحی ، الگلو های اسکیموها بخش مهم و الهام دهنده گروه طراحی بوده است . پناهگاهی در قطب که از لایه های افقی و عمودی یخ با سقف های گنبدی شکل می یابد و طرح نهائی تلفیقی از طراحی استعاره ای میان عناصری از طبیعت و مواردی از عناصری که انسانها ایجاد نموده اند که الهام بخش طرحی است که در نهایت خلق شده است .

طرح معماری با الهام از طبیعت محیط : این فضا با طراحی خاص خود توجه همگان را بخود جلب کرده است، طراحی و استفاده از فضاها در این طرح به گونه ای است که از تمامی آن بخوبی استفاده شده و هدر رفتی در فضا مشاهده نمیشود، امیدواریم اینگونه طرح ها بتوانند مشوق و الگویی برای جوانان طراح کشورمان باشد که با استفاده از محیط و آب و هوای منطقه طرح های معماری مناسبی را ارائه دهند، امید است این مطب همانند مطالب قبل مورد پسند شما طراح عزیز قرار گرفته باشد

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد