راهنمایی ساده برای طراحی دکوراسیون سیاه و سفید

0

راهنمایی ساده برای طراحی دکوراسیون سیاه و سفید

راهنمایی ساده برای طراحی دکوراسیون سیاه و سفید : سیاه و سفید؛ دو رنگی هستند که حضورشان در دکوراسیون منزل جلوه‌ای گیرا و متمایز خلق می‌کند. با این حال بسیاری از افراد تصور واضحی از دکوراسیون با ترکیب این دو رنگ ندارند. گاهی حتی افراد از خرید لوازم دکوراتیو سیاه و سفید می‌ترسند و نمی‌دانند آن‌ها را چطور در چیدمان استفاده کنند. به همین خاطر علیرغم اینکه این دو رنگ در زیباسازی محیط بسیار موثرند، در منازل چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. حال ما در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا به‌طور مختصر اما جامع به مزایا و روش‌های استفاده از رنگ‌های سیاه و سفید بپردازیم.

«در هر فضایی فارغ از سبک دکوراسیون، می‌توان از رنگ سیاه استفاده کرد.» این یک قانون در طراحی داخلی است. شاید وقتی به محیط سرشار از رنگ اطرافتان نگاه کنید این قانون عجیب به نظر برسد، اما بد نیست چند دقیقه‌ای درباره‌اش فکر کنیم. ما برای طراحی دکوراسیون داخلی در ابتدا نیازمند تعیین یک نقطه کانونی در منزل هستیم. نقطه کانونی جایی از فضاست که توجه همه به آن معطوف می‌شود.

معمولاً مبلمان، میز تلویزیون، شومینه یا پنجره‌ها به عنوان نقطه کانونی انتخاب می‌شوند، در حالی که از جادوی رنگ سیاه غافلیم. این رنگ به خودی خود می‌تواند نقش نقطه کانونی را ایفا کند. رنگ سیاه در زمین، دیوارها یا هر گوشه‌ای که به کار رود توجه افراد را به خود جلب می‌کند و ظاهری پیچیده‌تر به محیط می‌دهد. به کار بردن رنگ سیاه در لوازم تزئینی، لوسترها، نقاشی‌ها، یک قطعه مبلمان بزرگ و … موجب بیشتر دیده شدن آن‌ها می‌شود. در واقع می‌توان گفت که رنگ سیاه بر هر سطحی که بنشیند جالب توجه است.

راهنمایی ساده برای طراحی دکوراسیون سیاه و سفید : طراحان برای ایجاد تعادل معمولاً رنگ سیاه را با سفید ترکیب می‌کنند. ترکیب این دو رنگ، دکوراسیون را از حالت سنگین و رسمی خارج می‌کند و ظاهری تازه، تمیز و هوشمندانه به آن می‌دهد. همین است که از ترکیب سیاه و سفید در دکوراسیون‌های اداری زیاد استفاده می‌کنند تا بتوانند مراجعان را بیشتر تحت تأثیر قرار دهند. در واقع می‌توان گفت که سیاه و سفید بهترین رنگ‌های مکمل برای همنشین شدن کنار یکدیگر هستند. البته افرادی که از به کار بردن سفید و سیاه در دکوراسیون منزل خود هراس دارند، ترجیح می‌دهند زرد، قرمز و بنفش را نیز به محیط اضافه کنند.

چگونه از رنگ‌های سیاه و سفید در منزل خود استفاده کنیم؟

استفاده از سرامیک‌های سیاه و سفید قدمتی طولانی دارد و به شکل جالبی در سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی به کار می‌روند. این سرامیک‌ها حتی در ساده‌ترین شکل و طرح نیز جذابیت بالایی دارند. البته طراحان سعی می‌کنند تا سرامیک‌های عاجی رنگ را جایگزین سفید کنند و از سرامیک‌هایی با طرح‌های هندسی یا نامنظم نیز بهره گیرند، به ویژه در دکوراسیون‌های غیررسمی‌تر.

دیوارهای منازل بسیاری از ما به رنگ سفید نقاشی شده‌اند. این رنگ می‌تواند پس زمینه‌ای بسیار مناسب برای قاب عکس‌هایی با فریم سیاه باشد. این تلفیق اغلب موجب جلب توجه بیشتر افراد به آثار هنری شما می‌شود. همچنین می‌توانید برای جلوگیری از تکراری شدن، رنگ‌هایی نظیر قرمز یا طلایی را نیز در کنار این دو به کار ببرید.

فضاهای کوچک نظیر اتاق‌ها یا آشپزخانه مکانی عالی برای استفاده از رنگ‌های سیاه و سفید هستند. استفاده از سرامیک سفید در کف و دیوارها فضا را بزرگتر جلوه می‌دهد. همچنین کابینت‌های سفید در کنار تجهیزات جانبی سیاه رنگ مانند هود و گاز فضایی مدرن و زیبا را ایجاد می‌کنند.

راهنمایی ساده برای طراحی دکوراسیون سیاه و سفید : پارچه کتانی سفید رنگ انتخاب مناسبی برای یک روتختی محسوب می‌شود. این پارچه می‌تواند در کنار میز عسلی و رو بالشی‌های سیاه و سفید زیبایی خود را کامل‌تر کند. البته شما می‌توانید با تغییرات فصلی رنگ رو بالشی را نیز تغییر دهید. رنگ‌های سبز، صورتی و زرد برای فصل تابستان و رنگ‌های قرمز، سبز تند، نقره‌ای و طلایی در فصل زمستان به‌خوبی می‌توانند با رنگ‌های سیاه و سفید ترکیب شوند.

در منازلی با دکوراسیون داخلی مدرن استفاده از فرش‌های سیاه و سفید بسیار رایج است. افزون بر این، قانونی وجود ندارد که شما را ملزم به رنگ آمیزی یکسان تمامی دیوارها کند. شما می‌توانید از رنگ سیاه یا خاکستری برای ایجاد یک نقطه کانونی بهره گیرید. همچنین قرار دادن آثار هنری با رنگ‌های تیره بر روی دیوارهای سفید نیز جلوه بسیار زیادی دارد.

راهنمایی ساده برای طراحی دکوراسیون سیاه و سفید : یکی از شیوه‌های استفاده از رنگ سیاه، به کار بردن قطعات فلزی در دکوراسیون منزل است. قرار دادن میزهای فلزی سیاه رنگ،آینه و شمعدانو قفسه‌های فلزی از جمله ایده‌هایی است که می‌توان از آنها بهره برد

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد