تغییر دکوراسیون بدون هزینه

1

تغییر دکوراسیون بدون هزینه

تغییر دکوراسیون بدون هزینه : تغییردکوراسیون خانه بهترین راه برای خارج کردن خانه از شکل همیشگی آن است. یک تغییر خیلی کوچک در خانه می‌تواند روح تازه‌ای به خانه ببخشد. اما هزینه‌های تغییر دکوراسیون گاهی آنقدر زیاد است که ترجیح می‌دهیم فضای قبلی را تحمل کنیم و از پرداخت این مخارج دور بمانیم. اما آیا واقعاً این راه‌کار مناسب است؟ قطعاً نه!

تغییر در فضای اطراف می‌تواند ذهن ما را از خستگی‌های روزمره دور نگه دارد. نیاز به تغییر موجب می‌شود خلاقیت در وجودمان زنده شود. با کمی از همین خلاقیت و سلیقه می‌توان هزینه‌های زیاد را دور زد و دکوراسیونتحسین برانگیزی که نتیجه‌ی خلاقیت یک صاحب‌خانه‌ی خوش ذوق است، را پیاده کرد.

یک خانه تکانی کوچک انجام دهید

در انباری‌ها و کمدهای کوچک و بزرگ هر خانه‌ای می‌شود وسایل مختلفی پیدا کرد که برای مدت زمان کم یا زیاد بدون استفاده مانده اند. وسایلی مانند ظروف تک افتاده‌ی قدیمی، یک میز کوچک رنگ و رو رفته، دکمه‌های جا مانده از لباس‌ و …، همه‌ی این وسایل را بازنگری کنید و دنبال استفاده‌ای جدید از آن‌ها در ترکیب با سایر وسایل خانه باشید.

قطعا ذهن خلاق شما در یافتن ایده‌های هرچه بیشتر و البته کارآمدتر به شما کمک خواهد کرد. با همین وسایلی که در اختیار دارید دست به کار شوید. شروع این تغییرات شما را شگفت‌زده خواهد کرد!

با کمی گشتن داخلقفسه‌ های کابینت و انباری و …، وسایل اضافی خانه را جمع‌آوری کنید. بررسی کنید کدام وسایل با کمی تعمیر و تغییر دوباره قابل استفاده هستند.

برای مثال می‌توانید با کمی رنگ و قلم مو، میز، صندلی‌و وسایل رنگ و رو رفته را دوباره رنگ کنید. تنها با کمی سلیقه، رنگ و استفاده‌ی جدیدی برای این وسایل پیدا کنید. در اتاق‌ها بگردید. همیشه در هر اتاق چیزهایی پیدا می‌شود که بتوان در جاهای دیگر خانه از آن‌ها استفاده کرد.

جای مبلمان خانه را تغییر دهید

تغییر دکوراسیون بدون هزینه : به مبلمان خود نگاه کنید، جای قرارگیری آن را بررسی کنید، به رنگ بدنه و پارچه‌ی آن توجه کنید. کمی تغییر در مکان قرار گیری مبلمان می‌تواند به ایجاد تفاوت در فضای داخلی فعلی خانه کمک بزرگی کند.

جاهای مختلف خانه را امتحان کنید و در بهترین مکان ممکن مبلمانخود را قرار دهید و خانواده خود را برای دیدن یک فیلم در فضای جدید خانه جمع کنید.

از تکراری بودن رنگ مبلمان خود خسته شده‌اید؟ خیلی ساده با اضافه کردن چند کوسن زیبا کمی تنوع در آنها به وجود آورید.

برای کوسن‌ های خود نیازی به گشتن در بازار ندارید! سری به کمد لباس‌ها بزنید. لباس‌های بی‌استفاده، کوچک شده و قدیمی را که دیگر به آن نیاز ندارید، بردارید و با چند برش و دوخت ساده برای مبلمان خود کوسن‌های زیبا و خوش طرح و رنگ درست کنید. تغییر دادن کل مبلمان هزینه‌ی زیادی را به دنبال دارد، اما شما می‌توانید با کمترین هزینه از خرید مبلمان نو منصرف شوید.

سری به آلبوم عکس‌های خانوادگی بزنید

دیوارهای خانه و اتاق را از پوسترهای غریبه پاک کنید. به آلبوم عکس‌های خود نگاه کنید. عکس‌های پر از خاطره‌ی تعطیلات و سفرها و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه را که برایتان روزهای شیرین را تداعی میکنند، انتخاب کنید و آنها را در فضای خانه و اتاق خود به کار ببرید. می‌توانید با استفاده از وسایل تزئینی و کاربردی که در اختیار دارید برای عکس‌هایتان قاب های زیبایی درست کنید.

با کمی مقوا، چسب و قیچی قاب اصلی عکس را درست کنید و با استفاده از کاموا، دکمه، سنگ‌های تزئینی، پارچه و هر چیزی که به نظرتان می‌تواند یک قاب عکس را زیبا کند، قاب خود را تزئین کنید و عکس‌هایتان را در آن قرار دهید.

دیوار اتاق را با عکس‌ها تزئین کنید و سعی کنید چینش مناسبی برای آنها انتخاب کنید. داخل پذیرایی یک میز عسلی کوچک را برای قرار دادن عکس‌های قدیمی برگزینید و همراه مهمان‌هایتان با دیدن چند عکس قدیمی در خانه تجدید خاطره کنید.

به کتابخانه کمی تنوع بدهید

تغییر دکوراسیون بدون هزینه : حجم زیاد کتاب‌های خود را از حالت تکراری حبس شده در قفسه‌های کتاب نجات دهید! تعدادی از کتاب‌ها را در دکور اصلی خانه قرار دهید. گذاشتن دو یا سه کتاب روی یک میز، جدای از ظرافتی که دارد، می‌تواند اهالی خانه را به مطالعه تشویق کند و قفسه‌های پر کتابخانه را کمی بازتر کند.

در چند قفسه کتاب‌های برگزیده‌ی خود را مقابل سایر کتاب‌ها قرار دهید. اضافه کردن یک گلدان کوچک و یا یک قاب عکس نیز در زیباتر کردن کتابخانه بی‌تاثیر نیست. علاوه بر این می‌توانید کتاب‌های بی استفاده را با قرار دادن روی هم و گذاشتن یک سطح مسطح روی آنها به یک عسلی کوچک تبدیل کنید.

از شیشه های مربا و بطری‌های نوشیدنی کلافه شده‌اید؟

بطری‌های نوشیدنی و شیشه‌های مربا را با دور ریختنی‌ها اشتباه نگیرید! شما می‌توانید از این شیشه‌ها استفاده‌های زیادی کنید. مثلا آنها را تبدیل به ظرف حبوبات و یا چای، شکر و ادویه‌ها کنید.

با کمی رنگ و بندهای کنفی و برچسب‌های زیبا، شکل بی‌روح این ظروف را تغییر دهید. حبوبات و ادویه ها را از کابینت‌های آشپزخانه بیرون بکشید و از آنها در تزئین فضای آشپزخانه استفاده کنید. شیشه‌های نوشیدنی را بشویید و با کمی تزئین از آنها به عنوان گلدان استفاده کنید و آنها را در قسمت‌های مختلف خانه به کار ببرید. علاوه بر این می‌توانید از شیشه‌های مربا با کمی تزئین و تغییر برای قرار دادن مدادها و لوازم آرایشی استفاده کنید.

طبیعت را به خانه بیاورید

تغییر دکوراسیون بدون هزینه : سعی کنید در فضای خانه از گل‌های مختلف استفاده کنید. وجود گل در خانه علاوه بر ظرافت و صمیمیتی که به خانه می‌دهد، باعث می‌شود احساس زندگی و زنده بودن در خانه بیشتر شود.

گلدان‌ها را رنگ کنید و سنگ‌های مختلف بر روی خاک گلدانتان بچینید. در گردش‌های خود به اطراف نگاه کنید، از کنار یک رودخانه می‌توانید تعدادی سنگ صیقل خورده جمع کنید.

اگر در ساحل قدم می‌زنید، گوش‌ماهی و صدف‌ها را بردارید. در مناظر پر درخت از شاخه‌های خشک شده ساده نگذرید. همه‌ی این‌ها می‌توانند در زیباتر کردن خانه به شما کمک کنند.

اگر از کف‌پوش حمام خسته شده‌اید با کمی سیمان و سنگ‌های صیقل خورده‌ای که از رودخانه آورده‌اید، برای خود کف‌پوش درست کنید و یا با چسباندن آن‌ها روی پادری قدیمی‌تان یک پادری تازه و محکم ایجاد کنید.

تغییر دکوراسیون بدون هزینه : همچنین می توانید از این سنگ‌ها برای تزئین یک میز یا حتی درست کردن قاب عکس و … استفاده کنید. تکه‌های خشک شده‌ی شاخه را برای درست کردن یک تابلو دکوراتیو نگه دارید. شما می‌توانید با حلقه حلقه کردن شاخه‌ها و چسابندن آن‌ها به هم، یک زیر لیوانی زیبا برای خود بسازید و یا با گذاشتن وقت و دقت بیشتر و ترکیب آن با چیزهای دیگر، یک جا کلیدی خلاقانه و برخاسته از دل طبیعت بسازید.

حتی می توانید از صدف‌هایی که در ساحل پیدا کرده‌اید برای تزیین کردن گلدان استفاده کنید و آن را در خاک گلدان بچینید.

به چیدمان وسایل دقت کنید

 تغییر دکوراسیون بدون هزینه : حتی اگر خانه شما با بهترین و زیباترین وسایل ممکن پر شده باشد، اگر چیدمان درستی نداشته باشند هیچ ظرافتی ندارد! به همین خاطر است که چیدمان مهم‌ترین بخش در داشتن یک خانه زیباست.

استفاده از وسایل جفت سبب ایجاد تعادل و آرامش در فضا می‌شود. اما اگر وسایل تک افتاده دارید، می‌توانید با استفاده از پیدا کردن تناسب در ارتفاع و حجم وسایل برای آن‌ها جفت مناسبی انتخاب کنید و در دکور خانه از آن استفاده کنید. مثلا می‌توانید یک لامپ کوتاه را در کنار دسته‌ی کتاب‌ها قرار دهید و آن را با یک لامپ بلندتر هماهنگ کنید.

همین حالا دست به کار شوید و برای ایجاد تغییرات از هرآنچه در اختیار دارید، بهره بگیرید. این فکر را که خانه‌ی زیبا حاصل پرداخت هزینه‌های بسیار است، از سرتان بیرون کنید و با کمترین امکانات به همه، ذوق و خلاقیت خود را نشان دهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد