دکوراسیون جشن تولد

0

دکوراسیون جشن تولد

دکوراسیون جشن تولد : دکوراسیون جشن تولد چه اهمیتی دارد؟ تا حالا فکر کرده‌اید که اصلا چرا هر سال جشن تولدمان را برگزار می‌کنیم؟ اگر به این موضوع دقت کنیم می‎‌فهمیم که جشن تولد چیزی جز بهانه‌ای برای جمع شدن دوستان و خانواده نیست، زمانی برای کنار هم بودن و شاد بودن و خلاصه ساختن شبی که با شب‌های عادی سال خیلی فرق دارد. اما چه چیزی تولدهای سال‌های مختلف ما را به یاد ماندنی می‌کند؟ غیر از خاطرات و دوستان مختلفی که در سال‌های مختلف داشته‌ایم و روی هم رفته آدم‌هایی که هر سال ممکن است متفاوت باشند، یکی از مهم‌ترین عناصر تمایز روز جشن تولد با دیگر روزهای عادی، تزئینات و دکوراسیون خاص خانه در آن روز است.

بادکنک‌های هلیومی، شمع‌های بزرگ و فشفشه‌ها و ریسه‌های کاغذی و چراغ‌های کوچکی که از همه جا آویزان شده‌اند به هر کسی این حس را می‌دهد که بقیه از بودنش خوشحال هستند، خود آن فرد هم قطعا از بودن در چنین جمعی، لذت خواهد برد. تزئینات فردای روز تولد جمع می‌شوند و یا دور ریخته شده و یا تا یک سال بعد در کمد سر می‌کنند، اما خاطره‌ای که می‌سازند همیشه ماندگار خواهد بود.

دکوراسیون جشن تولد باید چگونه باشد؟

دکوراسیون جشن تولد : دکوراسیون جشن تولد باید مانند ایده‌ اصلی این جشن برای هرکسی شگفت‌انگیز باشد. این جشن یعنی شخص یک سال دیگر را هم گذرانده و حالا در آستانه سال جدید زندگی‌اش، در هر سنی که قرار داشته باشد فرصت‌ها و اتفاقات بسیار زیادی پیش رو دارد.

همین خود بهانه دور هم جمع شدن و مهمانی گرفتن می‌شود.

بچه‌ها معمولا عاشق جشن تولد و رقص هستند، چون دوست دارند در مرکز توجه باشد.

شاید به همین دلیل هم باشد که هرچه بزرگ‌تر می‌شویم تعداد جشن‌هایی که برای تولدمان می‌گیرند هم کمتر می‌شود، اما هیچکس از شاد بودن و جشن گرفتن و حضور در یک محیط سرشار از انرژی بدش نمی‌آید.

دکوراسیون جشن تولد بسته به فرد متولد، کسانی که در جشن شرکت می‌کنند و حتی فرهنگ کشورهای مختلف دنیا متفاوت است.

باید در نظر گرفت که برای چه کسی جشن گرفته می‌شود؟ یک نوزاد یک ساله؟ پسربچه‌ای در سن بلوغ؟ یا مادر خانواده. نقطه اشتراک تمام این دکوراسیون‌های مختلف، تزئینات شاد و آسان است.

شرکت‌های تشریفاتی و حتی برنامه‌ریزهای مختلفی هستند که صفر تا صد برنامه‌های جشن شما را برایتان انجام می‌دهند و قطعا دکوراسیون جشن تولد هم جزئی از خدماتشان خواهد بود اما اگر در خانه و برای دوستان یا خانواده‌تان جشن می‌گیرید، رمز موفقیت شما شناخت کاراکتر افراد و انتخاب شادترین و ساده‌ترین تزئینات خواهد بود.

آشنایی با دکوراسیون جشن تولد

دکوراسیون جشن تولد : وقتی که عبارت دکوراسیون جشن تولد را می‌شنویم، تصویری که به ذهن بیشتر ما می‌آید شامل بادکنک‌های رنگی و ریسه‌های کاغذی، شمع و چراغ‌های فراوان و روی هم رفته فضایی رنگارنگ و شاد است. موضوع دقیقا همین است که وقتی جشن می‌گیریم باید شادترین دکوراسیون ممکن را فراهم کنیم.

برای تهیه کردن وسایل دکوراتیو جشن تولد خودتان را به زحمت نیندازید، آن چه اهمیت دارد این است که به شما و مهمانانتان خوش بگذرد بنابراین برای جلوگیری از طی مسافت‌های زیاد، خرج‌های نجومی و اعصاب به هم ریخته بر اثر گشت و گذار به دنبال بهترین خرید، در دسترس‌ترین و ساده‌ترین وسایل را تهیه کنید.

منابع تاریخی به ما می‌گویند که گذشتگان هم جشنی بسیار شبیه به امروز ما برای تولد همدیگر می‌گرفتند، مثلا مصری‌ها برای اولین بار، سالروز میلاد افراد را جشن گرفتند و مراسم تولد را بنیان گذاشتند.

یونانی‌ها نیز برای خدای آرتمیس کیک می‌پختند و به درگاه او تقدیم می‌کردند، آرتمیس خدای خورشید بود و مردم یونان برای نمایان کردن روشنی و شعله‌وری، برای اولین بار روی کیک، شمع گذاشتند و این رسم در تاریخ ماندگار شد.

اما شمع گذاشتن روی کیک به شکل امروزی یعنی برابر با تعداد سال‌های زندگی فرد، سنتی بود که برای اولین بار در آلمان انجام شد، آن‌ها یک شمع اضافه را هم روی کیک قرار می‌دادند، به امید یک سال بیشتر زنده ماندن.

انواع دکوراسیون جشن تولد

انواع دکوراسیون تولد وجود دارد؛ چیزی که به آن‌ها تم می‌گوییم و این روزها بسیار رایج شده‌اند، کافی است شما یک تم برای تولد داشته باشد و از تک تک عناصر تزئینی و ظرف تا بنردیواری و کیک‌ها، کوکی‌ها و … را با آن تم پیدا کنید.

اما واقعیت این است که می‌شود از کلیشه‌ها و تکرارها گذر کرد و حواستان باشد بسته به سن و سلیقه کسی که برایش جشن می‌‌گیرید باید دکوراسیون متفاوتی را انتخاب کنید؛ نه بنا به سلیقه خودتان. بچه‌ها عاشق رنگ‌های تند و بادکنک‌های زیاد و اسباب‌بازی هستند و حتی گرفتن یک گردنبند طلا آن‌ها را به اندازه داشتن ماشین‌های شارژی که در جشن با دوستانشان با آن‌ها بازی کنند خوشحال نمی‌کند، اما بزرگترها ترجیح می‌دهند فضایی گرم و صمیمی و ساده را کنار خانواده و دوستانشان بگذرانند حتی اگر هدایای زیادی در کار نباشند.

پس اگر برای تولد پدرتان برنامه‌ریزی می‌کنید تزئین افراطی را کنار بگذارید و چند شمع کنار و گوشه خانه روشن کنید و کنار هم چای و کیک صرف کنید، اما اگر برای دختر هفت ساله‌تان تولد می‌گیرید شمع‌های رنگارنگ و بادکنک‌های زیاد را فراموش نکنید.نآن

دکوراسیون جشن تولد و نکات مهم آن

دکوراسیون جشن تولد : اگر وسایل خانه‌تان زیاد هستند و فضای باز ندارید، سعی کنید آن‌ها را به گوشه‌های اتاق ببرید و وسط آن فضا باز کنید، رفت و آمد و تحرک در آن زمان در خانه شما زیاد خواهد بود پس بهتر است برای تمام آن‌ها فضا داشته باشید تا مهمان‌ها بتوانند آزادانه در خانه راه بروند و به همدیگر و به وسایل شما برخورد نکنند (چون به هرحال شما هم وسایل خانه‌تان را دوست دارید).

سعی کنید تا حد ممکن وسایل قیمتی یا عتیقه را از دسترس دور کنید مخصوصا اگر مهمان‌ها کودک هستند. در جشن‌های تولد بچه‌ها شاد و هیجان‌زده هستند و اولین واکنش خیلی از بچه‌ها هنگام شادی، فعالیت فیزیکی است. بنابراین مراقبت خود بچه‌ها و وسایل قیمتی منزلتان باشید.

دیوارها را خالی کنید و اگر ریسه و آویز دوست دارید، آن‌ها را طوری به دیوار آویزان کنید که روی مهمان‌ها نیفتند و با کسی تماس نداشته باشند، مخصوصا اگر ریسه چراغ‌های برقی آویزان کرده‌اید. در یک جشن تولد، ایمنی درست به اندازه خوش گذراندن –و حتی بیشتر- اهمیت دارد.

بسیاری از ما این‌روزها قبل از انجام هر کاری به عکسی که از آن خواهیم گرفت فکر میکنیم. اگر عکس جشن تولد برایتان به اندازه خود مراسم اهمیت دارد باید تناسب ارتفاع و ابعاد و اتدازه تزئینات را با نشیمن و قد کسی که تولد اوست رعایت کنید. اگر شخص متولد بزرگسال است از دکورهای بی‌نظم بپرهیزید و سعی کنید با تقارن و ترکیب رنگی محدود با دو یا سه رنگ، فضا را برای ثبت و ماندگاری مهیا کنید.

آموزش دکوراسیون جشن تولد

دکوراسیون جشن تولد یکی از ساده‌ترین و سلیقه‌ای‌ترین حوزه‌های دکوراسیون است.

دکوراسیون جشن تولد : همه ما احتمالا پدرها و مادرهایمان را در حال تدارک جشن دیده‌ایم، پختن غذاها، خریدن تزئینات و بادکنک، چیدن وسایل و خالی کردن میزها و فضاهای شلوغ خانه برای رفت و آمد مهمان‌ها و…، آموزش دکوراسیون جشن تولد چیز عجیبی نیست و با کمی ذوق و سلیقه می‌شود یک جشن شاد و جذاب برگزار کرد.

منابع اینترنتی نیز در این جور مواقع به کمک ما می‌آیند، این منابع به ما ایده می‌دهند و مقاله آموزشی در اختیار می‌گذارند، حتی وب‌سایت‌هایی وجود دارند که در آن‌ها شما می‌توانید با وارد کردن سن فرد و تعداد مهمان‌ها و مساحت خانه، تمام لوازم مورد نیازتان را به صورت آنلاین سفارش دهید و بدون هیچ زحمتی در خانه تحویل بگیرید.

موسسات برنامه‌ریزی جشن و شرکت‌های تشریفاتی، در کنار مراسم عروسی و نامزدی، جشن‌های تولد را هم برگزار می‌کنند، و حتی دوره‌هایی برای آشپزی مخصوص تولد، تهیه نوشیدنی‌های مخصوص و پذیرایی ویژه از مهمانان در یک جشن تولد دارند که با شرکت در آن‌ها می‌توانید به صورت تخصصی یاد بگیرید که بهترین جشن‌های تولد را برگزار کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد