ده راهنمایی برای استفاده از قاعده الگوی سه‌تایی در دکوراسیون

0

ده راهنمایی برای استفاده از قاعده الگوی سه‌تایی در دکوراسیون

ده راهنمایی برای استفاده از قاعده الگوی سه‌تایی در دکوراسیون : الگوهای مختلفی برای زیباسازی خانه وجود دارد، اما رعایت الگوی عدد سه، زیبایی و جذابیت بصری ویژه ای را در چیدمان و دکوراسیون خانه ایجاد می کند. در این مطلب ما ده ایده برای استفاده از قاعده الگوی سه‌تایی در دکوراسیون را برای شما عنوان کرده‌ایم که تنها کافی است با رعایت آنها، چیدمان خانه خود را تغییر دهید. با ما همراه باشید.

۱-رعایت قانون عدد سه در رنگ‌آمیزی

برای رنگ‌آمیزی اتاق‌ها می‌توانید از معادله استاندارد ۶۰، ۳۰، ۱۰ استفاده کنید. به این صورت که ۶۰ درصد رنگ اصلی، ۳۰ درصد رنگ ثانویه و ۱۰ درصد به عنوان رنگ تأکیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، رنگ کرم به عنوان رنگ اصلی این اتاق برای دیوارها استفاده شده است، رنگ ثانویه برای مبلمان در نظر گرفته شده که در این تصویر سفید است و در نهایت رنگ سوم ۱۰ درصد کل فضا، به صورت رنگ تأکیدی در وسایل تزئینی بکار برده می‌شود. اگر شما نمی‌خواهید از ۳ رنگ مختلف در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید، می‌توانید ۳ تناژ مختلف رنگ اصلی را در رنگ‌آمیزی بکار ببرید. با رعایت این قانون شما به استقبال یک طراحی خوب می‌روید.

 ۲-الگوی سه‌تایی در دکوراسیون یک فضا

ده راهنمایی برای استفاده از قاعده الگوی سه‌تایی در دکوراسیون : آیا تا به حال در اتاق کاملا سفید قرار گرفته اید؟ وقتی که به رنگ‌آمیزی این اتاق توجه می‌کنید، متوجه می‌شوید که این اتاق کاملاً هم سفید نیست، حتی اگر در ابتدا تماما به این رنگ به نظر آمده باشد.

در حقیقت، پس از بررسی دقیق‌تر یک اتاق سفید، شما متوجه سایه‌هایی از رنگ‌آمیزی بافت‌های مورد استفاده در این دکوراسیون خواهید شد. توجه داشته باشید که در تصویر بالا؛ از ۳ متریال مختلف برای دکوراسیون این فضا استفاده کرده‌اند، مبلمان و میز ناهارخوری از جنس چوب، صندلی‌هایی با پارچه کتان و در آخر لوستری فلزی! این سه بافت در کنار هم در این دکوراسیون ترکیب شده‌ است که باعث ایجاد یک فضای گرم و صمیمی در این اتاق کاملاً سفید شده‌ است.

۳-ترکیب ۳ پارچه در یک اتاق

ترکیب پارچه‌ها در دکوراسیون یک اتاق می‌تواند کاملاً خلاقانه و هوشمندانه باشد. گاهی اوقات ممکن است وسوسه شوید فقط پارچه‌ای که دوست دارید را در پرده‌ها، بالشت‌ها و غیره استفاده کنید، اما این ترکیب واقعاً خسته کننده و کسل کننده می‌شود. هنگام طراحی دکوراسیون هر اتاق، بهتر است سه پارچه و ۳ رنگ مختلف را انتخاب کنید، چرا که باعث چرخش دید می‌شود و زیبایی اتاق را بیشتر می‌کند. در تصویر بالا یک ترکیب با استفاده از قانون عدد ۳ را نشان داده است، پارچه‌های پرده گل‌دار، روتختی چهار خانه و پارچه‌ای سفید ساده که کاملاً با هم ترکیب شده‌اند و یک دکوراسیون زیبا را تشکیل داده‌اند. در صورتی که در شک و تردید هستید، برای طراحی دکوراسیون خانه خود، از یک طراح کمک بگیرید. آنها می‌توانند ترکیبی از پارچه‌های زیبایی را برای اتاق خانه شما ارائه دهند.

۴-رعایت الگوی سه‌تایی در نورپردازی اتاق‌ها

شما می‌توانید از قانون عدد ۳ در روشنایی خانه خود استفاده کنید. این به آن معنا نیست که یک اتاق فقط باید سه چراغ داشته باشد، بلکه به این معنا است که یک اتاق باید از سه سبک مختلف نور بهره ببرد. معمولاً یک اتاق باید یک چراغ سقفی، آباژورهای مختلف بر روی میزها و سپس چراغ‌های در قفسه‌های اتاق داشته باشد. همه این نورپردازی‌ها در کنار هم تعادل را در یک اتاق برقرار می‌کنند.

۵-چیدمان مبلمان با استفاده از الگوی سه‌تایی

ده راهنمایی برای استفاده از قاعده الگوی سه‌تایی در دکوراسیون : چیدمان مبلمان در یک اتاق می‌تواند دارای قوانینی باشد تا یک چیدمان زیبا و اصولی داشته باشید. ما به شما چیدمانی با کمک الگوی سه‌تایی را پیشنهاد می‌دهیم. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید؛ با رعایت قانون عدد ۳، دکوراسیون این اتاق در تعادل قرار گرفته است. تنها با قرار دادن ۳ صندلی در پای تخت این قانون رعایت شده است و زیبایی اتاق را دو چندان کرده است.

۶-رعایت قانون عدد سه بر روی میز جلو مبلی

چیدمان یکمیز جلو مبلی و یا کتابخانه یک هنر است که فقط تعداد کمی از آن بهره برده اند. خوشبختانه، با استفاده از قوانین سه‌گانه، می‌توانید یک میز هنرمندانه و جذاب را در هر جای خانه خود بچینید. هنگام طراحی چیدمان میز قهوه‌خوری خود، ارتفاع، مقیاس و رنگ اشیا را در نظر بگیرید. سعی کنید سه گروه‌بندی از اشیا را انتخاب کنید که مقیاس و رنگ آنها با سایر اجزا دکوراسیون خانه شما هماهنگ باشد.

۷-استفاده نکردن از قانون عدد سه

ما قصد داریم یک قدم به عقب برداشته و به شما بگویم که در چیدمان دکوراسیون خانه خود همیشه قانون عدد ۳ را رعایت نکنید، چرا که در تمامی مواقع خوب عمل نمی کند. قانون عدد سه ترکیبی جالب و زیبا در دکوراسیون خانه ایجاد می کند؛ اما شما می توانید پا را فراتر گذاشته و از اعداد فرد، ۵ و یا ۹ برای چیدماندکوراسیون خانهخود استفاده کنید و به همان اندازه زیبایی خلق کنید. به عنوان مثال، به میز تصویر بالا نگاه کنید. شما ۵ عنصر اصلی را در این تصویر می‌بینید که همه آنها در اندازه، ارتفاع و شکل متفاوتی هستند و ترکیب زیبایی را تشکیل داده‌اند، بنابراین از ترکیب آنها نترسید و کمال لذت را ببرید.

۸-وقتی معماری تابع حاکمیت عدد سه می‌شود

اگرچه همه ما می‌دانیم تقارن نقش مهمی در طراحی معماری دارد و برای حفظ تعادل ضروری است، اما تقارن بیش از اندازه باعث سردی و یکنواختی دکوراسیون خانه شما می‌شود. شما می‌توانید با رعایت قانون عدد سه معماری خانه‌ ی خود را متفاوت کنید. در حالی که یک طرف خانه ممکن است دارای یک پنجره بزرگ باشد، طرف مقابل می‌تواند دارای ۳ پنجره کوچک‌تر باشد که مقیاسی مطابق با پنجره بزرگ‌تر دارد. این طراحی، خانه شما را منحصربه‌فرد می‌کند و با تقارن و رعایت قانون عدد ۳ تعادل بصری را ایجاد می‌کند.

۹-طراحی مینیمالیستی به دنبال الگوی سه‌تایی

ده راهنمایی برای استفاده از قاعده الگوی سه‌تایی در دکوراسیون : مهم نیست که سبک شما چه باشد، همیشه می‌توانید از قانون عدد ۳ پیروی کنید. هنگامی که یک طراحی مینیمالیستی دارید، بهتر است از بسیاری قانون‌ها اجتناب کنید، اما قانون عدد سه هنوز هم می‌تواند برای اضافه کردن عمق بصری و زیبایی حتی مینیمالیست ترین فضاهای داخلی استفاده شود. طراحی مدرن هم می‌تواند این قانون را با چیدمان درست مبلمان و با قرار دادن سه عنصر ساده بر روی میز، اجرا کند. تصویر بالا یک اتاق سیاه و سفید با سه عکس بزرگ را بر روی دیوار را نشان میدهد.

سعی کنید یکی از این تصاویر را با انگشت شست خود پوشانید. حذف یکی از تصاویر زیاد جالب نیست، همین کار را با میز ناهارخوری اتاق انجام دهید؛ اگر سومین عنصر که شمع است را پنهان کنید، دو گلدان گل به تنهایی زیبا به نظر نمی‌رسند.

۱۰-مقیاس، الگوی سه‌تایی را لغو می‌کند

ده راهنمایی برای استفاده از قاعده الگوی سه‌تایی در دکوراسیون : گاهی اوقات مقیاس یک محیط به شما اجازه نمی‌دهد که قوانین را دنبال کنید. اگر جزیره‌ی آشپزخانه شما کوچک باشد، به جای قرار دادن ۳ چراغ‌آویز بالای آن، شما مجبور می‌شوید فقط از دو چراغ استفاده کنید و یا اگر یک میز قهوه‌خوری کوچک داشته باشید، ممکن است نتوانید ۳ عنصر بر روی آن قرار دهید. از سوی دیگر، گاهی اوقات ممکن است مقیاس شما بسیار بزرگ باشد که شما نیاز داشته باشید برای حفظ تعادل، از قانون اعداد بزرگ تری استفاده کنید. پس با قانون عدد سه خانه خود را نازیبا نکنید، ابتدا از مقیاس محیط خود مطمئن شوید، سپس قانون را اجرا کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد