ترفندهای هم نشینی مسالمت آمیز مبلمان مدرن و کلاسیک در دکوراسیون

0

ترفندهای هم نشینی مسالمت آمیز مبلمان مدرن و کلاسیک در دکوراسیون

ترفندهای هم نشینی مسالمت آمیز مبلمان مدرن و کلاسیک در دکوراسیون : یکی از جذاب ترین عناصر دکوراسیون منزل شما آن دست از مبلمان و وسایلی است که شما و خانواده‌تان بدون توجه به دوره یا سبک آن‌ها دوست‌شان دارید. این اجزا ممکن است مجسمه‌های عتیقه یا وسیله‌های مدرن از سبک‌های مختلف باشند که در طول سال‌ها خریداری شده‌اند. ترکیب کردن سبک‌های سنتی و کلاسیک می‌تواند یک چالش باشد، اما یک چالش سرگرم کننده و هیجان انگیز که همه افراد خانواده را جذب خواهد کرد. هنگامی‌که سبک سنتی و مدرن را باهم ترکیب می‌کنید، درواقع یک فضای ویژه و شخصی‌سازی‌شده برای خودتان ایجاد می‌کنید.

این فضا نشان‌دهنده سبک زندگی شخص شماست و از الگوی تکراری پیروی نمی‌کند. هیچ قانونی وجود ندارد که شما را الزام به رعایت یک سبک به‌طور کامل کند. هرچند ترکیب مبلمان و لوازم مدرن با وسایل سنتی می‌تواند هرج‌ومرج ایجاد کند اما با برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن چند نکته مهم می‌توان دو سبک کاملاً متفاوت را ترکیب نمود.

مدرن یا سنتی؟!

ترفندهای هم نشینی مسالمت آمیز مبلمان مدرن و کلاسیک در دکوراسیون : برای اینکه ذهن خودتان را از رقابت وسایل منزل در رسیدن به برابری مدرنیته و سنت رها کنید، بهتر است تسلیم یکی از آن‌ها شوید. ابتدا زمینه غالب را از یک سبک انتخاب کنید. مثلاً ممکن است مبلمان سنتی اتاق از عناصر مدرن بیشتر باشند ولی در نهایت این انتخاب با شماست. به بیان بهتر باید تصمیم بگیرید که هنگامی‌که سبک غالب را می‌بینید، با یک فضای مدرن با وسایل عتیقه مواجه می‌شوید یا فضای سنتی با وسایل مدرن؟ اگر دکوراسیون سنتی دارید و مایل هستید کمی مدرنیته را به آن وارد کنید، می‌توانید از تغییر رومبلی یا پرده شروع کنید.

چرا این سبک را دوست دارید؟

پاسخ به این سؤال به شما کمک می‌کند تا یک الگوی ذهنی خوب برای انتخاب زمینه غالب دکوراسیون داشته باشید. برای این منظور به ویژگی‌های بصری یک قطعه مبلمان دقت کنید. آیا شکل و خطوط آن برای شما جذاب است، یا اینکه رنگ و بافت آن را تحسین می‌کنید؟ در اینجا پاسخ اشتباه وجود ندارد بلکه هدف تشخیص این است که چه چیزی در ابتدا توجه شما را جلب می‌کند.

اگر هنوز پاسخ این سؤال را نیافته‌اید به این فکر کنید که شما چگونه این قطعه را برای شخص دیگر توصیف می‌کنید؟ ابتدا در مورد شکل و طرح آن می‌گویید یا بافت و رنگ آن؟ یک راه دیگر رسیدن به پاسخ، این است که مجموعه‌ای از عکس‌های مبلمان موردعلاقه‌تان را در کنار هم قرار دهید تا بتوانید طرح و الگوی ویژه خود را طراحی کنید. با این روش می‌توانید سبک‌های مختلف را ترکیب کنید و بسته به اینکه چه جنبه‌ای برایتان اولویت دارد طرح و رنگ و جنس و الگو را تغییر دهید.

هماهنگی یا تضاد؟

بعد از آن‌که مشخص شد شما چه سبکی را بیشتر می بپسندید حالا وقت آن رسیده که سؤال مهم‌تری را پاسخ دهید. چه نوع منظره‌ای برای شما جذاب‌تر است؟ دکوراسیون متضاد یا دکوراسیون هارمونیک؟

ترفندهای هم نشینی مسالمت آمیز مبلمان مدرن و کلاسیک در دکوراسیون : اگر علاقه به وجود هارمونی یا هماهنگی در اشیا دارید و به‌وسیله آن آرامش می‌گیرید، می‌توانید وسایل منزل را شبیه به هم انتخاب کنید. این شباهت گاهی از نوع طرح و رنگ و گاهی از نوع جنس است. به‌عنوان مثال، برای یک دیدگاه هارمونیک، شما ممکن است بخواهید صندلی‌های مدرن را با یک میز چوبی سنتی ترکیب کنید. هرچند این صندلی بسیار مدرن باشد اگر پایه یا بخشی از آن را چوبی انتخاب کنید به‌نوعی می‌تواند با میز سنتی به هارمونی دلخواهتان نزدیک شود.

اگر به کنتراست یا تضاد در دکوراسیون علاقه‌مندید می‌توانید رنگ‌ها و بافت‌های متنوع‌تری را در کنار هم قرار دهید. به‌طور مثال صندلی سنگی و فلزی را با میز چوبی سنتی ترکیب کنید. یا آباژور زردرنگ خود را در کنار پرده بنفش قرار دهید و از این قبیل موارد که در کنار هم حس خوشایندی را به شما منتقل می‌کنند.

حالا زمان ترکیب کردن است

اکنون که شما متوجه شدید کدام عناصر برای شما اهمیت بیشتری دارند و سبک و ویژگی های بصری مورد علاقه‌تان را تشخیص دادید، پیش بروید و دست به ترکیب سبک‌ها با یکدیگر بزنید. برای این کار کافی است سه مرحله گفته شده را گام به گام پیش بروید:

۱.اجازه دهید یکی از سبک ها تسلط یابد و ازسبک دوم برای تغییر بخش دیگری از وسایل استفاده کنید.

۲.سبک‌های مختلف را با توجه به رنگ، بافت یا شکل  باهم ترکیب کنید.

۳.با ایجاد هماهنگی یا کنتراست، به دکوراسیون مطلوبتان برسید.

ترفندهای هم نشینی مسالمت آمیز مبلمان مدرن و کلاسیک در دکوراسیون : مدرن یا سنتی. این دو ممکن است مانند دو مهاجر عجیب و غریب به نظر برسند. اما وقتی آنها را در کنار هم در دکوراسیون به کار می گیریم، به یک واحد الهام بخش زیبا تبدیل می شوند. حالا نوبت شماست که دست به‌کار طراحی دکوراسیون ویژه‌ی خانه‌ی خود شوید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد