استفاده مدرن از مواد باستانی در یک نمای پارامتری از سنگ مرمر در آتن

0

استفاده مدرن از مواد باستانی در یک نمای پارامتری از سنگ مرمر در آتن

استفاده مدرن از مواد باستانی در یک نمای پارامتری از سنگ مرمر در آتن : زنگار نرم و درخشش جذاب سنگ مرمر ،از کتیبه زینتی نفیس پارتنون تا مجسمه های زن زیبا ارختئون ، مدت زیادی است که با معماری یونان مترادف شده است. این موادی است که ما آن را با کاربرد آن در تمدن های باستانی ، به سبب مقاومت، طول عمر و کیفیت زیبایی شناختی آنها در طول قرن ها ،مرتبط می دانیم.

در حال حاضر ، استودیوی Omniview آتن ،تلاش میکند این عناصر کلاسیک را ، با ترکیبی از مواد با تکنولوژی برش لبه برای ایجاد زبان جدیدی از معماری سنگ مرمر در یونان ،به درستی در قرن ۲۱ به کار گیرد.نمای Kleomenous– محل اقامت خصوصی ۱۱ طبقه در پایتخت یونان که یک نمونه کامل خارق العاده در مقیاس بزرگ از ساخت دیجیتال است، مفهوم جدیدی از سیالیت سنگ مرمررا معرفی میکندکه خواص ساختاری و ساختمانی مواد را با هم می آمیزد . سطح به شدت بندبند آن ، از برش ۲۲۹۰ سنگ مرمر برش دار CNC تشکیل شده است ، و شکل هر یک از لایه ها با استفاده از برنامه های کاربردی CAD / CAM محاسبه شده است و توسط تیمی از کارشناسان معماری ، مهندسان مجسمه سازی ،سنگ تراشها ،فولادسازان و هنرمندان در محل مونتاژ شده است.

استفاده مدرن از مواد باستانی در یک نمای پارامتری از سنگ مرمر در آتن : از دور، برجستگی های به وجود آمده مانند یک توپوگرافی بسیار دقیق است ،اما بازبینی از نزدیکتر ، رگ و ریشه های آشنا و قابل لمس سنگ مرمر را که انعکاسی ازنمای بسیاری از ساختمانها در قرون گذشته در آتن است ،نشان می دهد . Dimitri Tsigosوموسس مشترکOmniview می گویند : ما ایده ی ” نمایشگاه قابلیت های جدید سنگ مرمر برای نما در دوران مدرن “را با تاکید بر تمایل مشارکت در برداشتن محدودیت از این مواد سنتی ،دوست داریم . ” این ایده ، با نیاز به ارائه ساختمانهایی با نما و احساس طبیعی ، تقویت شده است ، همان چیزی که در مرز بسیاری از شهرها به سمت جنگل ، دیده میشود. ” نتیجه تجمع لایه ها ،یاد آور مدل های توپوگرافی معماری همراه سایه روشن،میباشد ، شکل های فوق ، توسط شکاف سایه داری که بین هر دو صفحه بلند و باریک سنگی وجوددارد ، برجسته شده اند.

زبان سیالیت در سراسر فضای داخلی ادامه دارد، درانتهای هر طبقه جریان یکپارچگی به مبلمان فضای درونی می رسد با استفاده از بلوک های سنگ مرمرکه توسط صنعتگران متخصص منبت کاری شده است.همه چیز ، به زیبایی یک غار معاصر طراحی شده است : یک مجسمه کانتراز کف ، مانند یک استالاگمیت((مخروط‌های آهکی کف غارها که در اثر چکیدن قطره‌های آب آهکی از سقف غارها ایجاد می شود و یا به عبارتی ستونی از مواد معدنی که از کف غار بالا آمده باشد،استالاگمیت نام دارد.)) ساده گسترش یافته در حالی که یک استالاکتیت ازسقف درنزدیکی پایگاه خود بر کف می نشیند..

استفاده مدرن از مواد باستانی در یک نمای پارامتری از سنگ مرمر در آتن : منحنی پارامتری بر روی سطوح ادامه یافته، و همچنین ، با دو ویژگی از مواد متضاد ، کانون در فضاهای داخلی را تشکیل می دهد. جریان گدازه جامد از جنس پلاستیک سفید در سراسر کف سنگ مرمرامتداد دارد. این سیالیت همگن و خطوط موجی این عنصر ارتباطی ، بسیاری از مبلمان های مجسمه ای زاها حدید را که در بسیاری از کارهای او دیده می شود ،مثل گالری روکا در لندن ،تداعی می کند. مجاورت قابل توجه از فایبر گلاس با رنگ های متنوع از سنگ مرمر تصادفی نیست ، همان طور که تسیگوس توضیح میدهد : ” من بطور کلی به تضاد ایمان دارم . در معماری ، لباس پوشیدن ، طراحی گرافیک یا حتی هنر. کنار هم قراردادن چیزهای متضاد ، نقاط قوت آنها را نمایش می دهد. ”

استفاده مدرن از مواد باستانی در یک نمای پارامتری از سنگ مرمر در آتن : دومین مولفه ی اساسی فضای داخلی این مجموعه ، راه پله ی آینه ای آن است که صفحه نمایشی خلاقانه متشکل از مشتقات عناصر CAD/CAM بصورت لایه ای می باشد و یادآور آن طرحی است که در نمای بیرونی ساختمان وجود دارد. نوارهای دو طرفه رفت و برگشتی از فلز جلا داده شده که با ۱۰۰ درصد هندسه اسکریپت ( خطی )محاسبه شده ،یک فرم به ظاهر پیچیده را با استفاده از یک ورودی از مسیر منحنی ، ایجاد می کند ، این تکنیک ها در سراسر فضا ، با استفاده از قدرت طراحی به کمک کامپیوتر برای ایجاد فضاهای بسیار سفارشی در هر طبقه ازاین محل اقامت ، استفاده می شود. این راه پله های قابل توجه ،تا پنت هاوس _ بلندترین قسمت _ بالا می روند که دیوارهای شیشه ای کف به سقف ، چشم اندازی بی نظیر از سراسر آتن را قاب می گیرد.

استفاده مدرن از مواد باستانی در یک نمای پارامتری از سنگ مرمر در آتن : شاید این چشم انداز تقریبا با طرح آشنای آکروپلیس نشانه گذاری شده است که بر اساس آن نیمرخ پارتنون دیده می شود. با اینکه معماری معاصر Ominview تکامل تکنولوژی معماری در یونان را نشانه گرفته ، اما به عشق ابدی این شهر باستانی به تمام شکلهای سنگ مرمر ، احترام می گذارد. مشتری Omniview ، به اندازه خود تسیگوس ، از نتیجه ی کار راضی بود. چاپهای مختلف ۳D و تصاویر واقعی ارائه شده بود. اما بنای واقعی بسیار بهتر از آنها احساس شد.”

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد