مبلمان اداری با رنگ بندی پاییزی

1

مبلمان اداری با رنگ بندی پاییزی

مبلمان اداری با رنگ بندی پاییزی : خلق یک محیط دنج کاری در یک فضای عمومی جدیدترین رویکرد در طراحی مبلمان اداری است. True Design یکی از شرکت‌‌های خلاقی است که به تولید مبلمان اداری با این رویکرد می‌پردازد.

یک شرکت مبلمان ایتالیایی نوظهور که بر طراحی و تولید فضای اداری تمرکز کرده است. محصولات مبلمان‌ اداری این شرکت مخصوص خانه، دفتر و فضاهای عمومی مانند سالن‌های انتظار هستند. با یکی از آخرین مجموعه‌های True Design و کاربردهای متفاوت آن اینجا بیشتر آشنا شوید.

ترکیب رنگی عناصر مجموعه مبلمان True Goes Throughبا الهام از آثار پل کلی (Paul Klee painting)

یکی از جدیدترین مجموعه‌های برند True Design با نام “True Goes Through” در اواخر سال ۲۰۱۷ به نمایش در آمده است. طراحی فرمی زیبای این مجموعه به طور کامل در لندن و با مدیریت هنری آلدو پاریسوتو از گروه معماری P + F Architett انجام شده است.

به بیان دقیق‌تر ایده هر کدام از قطعات این مجموعه توسط یک استودیوی طراحی ارائه شده و فرآیند طراحی هر کدام از قطعات توسط همان استودیو اما با یک مدیریت واحد به سرانجام رسیده است. در این مجموعه از یک پالت رنگی جدید استفاده شده که الهام گرفته شده از آثار نقاشی پلی کلی است.

اگر به خوبی به این مجموعه توجه کنیم، می‌بینیم که با این طراحی، چشم‌اندازی که تا پیش از این از دفترکار داشتیم به طور کامل تغییر پیدا می‌کند.

 تعدادی از عناصر مجموعه مبلمان True Goes Through

این شرکت به طراحی، عملکرد، راحتی، مواد و رنگ توامان توجه می‌کند و مجموعه مبلمان “True Goes Through” را برای افرادی تهیه کرده که از دفتر کاریشان دور هستند.

افرادی که به صورت مداوم در طول روز در حرکت و سفرهای کاری هستند و در مکان‌های عمومی به مبلمانی کارآمد و درعین حال راحت نیاز دارند تا تمرکز خود را حفظ کنند و به فعالیت‌های کاریشان بپردازند. این مبلمان می‌تواند با ایجاد حریم خصوصی در یک محیط غیرکاری مانند سالن‌های انتظار یک فضای کاری مناسب ایجاد کند.

این مجموعه شامل چند مدل صندلی است که هر کدام در حالت راکینگ و پایه ثابت طراحی شده‌اند. همچنین میز، تقسیم‌کننده‌های فضا، دو نوع نیمکت و سایه‌بان از دیگر عناصر این مجموعه هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

صندلی ARCA

صندلی‌های ARCA را استودیوی طراحی «اورلاندینی» (Orlandini Design) طراحی کرده؛ مبلمانی برای سالن‌های انتظار که با سایه‌بان و عناصر دیگر به حالت‌های متنوع چیدمان می‌شود. سالن‌های انتظار از محبوب‌ترین فضاها برای قرارگیری این نوع فضاسازی و مبلمان اداری هستند، چرا که افرادی که به سفرهای کاری می‌روند، معمولا در سالن‌های انتظار فرودگاه و راه‌آهن به استراحت و کار می‌پردازند.

طراحی فرمی این صندلی به گونه‌ایست که کاربر به راحتی می‌تواند در آن پنهان شود و علاوه بر کار دمی را بیاساید. پشتی صندلی نیز که به سمت جلو ادامه پیدا کرده، باعث می‌شود ارتباط بصری کاربر با اطراف کاهش پیدا کرده و تمرکز بیشتری برایش در حین کار ایجاد شود.

[lightbox thumb=”https://decokadeh.com/wp-content/uploads/2018/10/165.jpg”]

نیمکت DNA

نیمکت DNA را «لئوناردو روسانو» (Leonardo Rossano) و «دبورا منصور» (Debora Mansur) طراحی کرده‌اند؛ با فرمی پویا که از بیوژنتیک و دی‌ان‌ای الهام گرفته شده است.

این فرم حلزونی شکل؛ در هر چرخش مارپیچی خود به یک صندلی تک‌نفره تبدیل می‌شود. با این طراحی خاص، افراد می‌توانند در مساحتی کم و فضای کوچک در کنار یکدیگر بنشیند و در عین حال حریم خصوصی‌شان حفظ شود.

نیمکت MILLEPIEDI

مبلمان اداری با رنگ بندی پاییزی : نیمکت MILLEPIEDI توسط خود «آلدو پاریسوتو» و البته همکارش «فورمنتون» در گروه معماری P + F طراحی شده است. این مبلمان یک سیستم صندلی مدولار است که از ترکیب چند قطعه مربع و مثلثی شکل ایجاد شده است.

این مبلمان به دلیل مدولار بودنش که می‌تواند نسخه‌های کاربردی متنوعی داشته باشد؛ از نیمکت‌های دونفره و چند نفره تا مبل ال شکل و حتی پیکربندی دایره‌ای شکل. بنا به حالتی که قطعات مدولار در کنار هم نصب می‌شوند، میزهای متصلی نیز در ساختار نیمکت قرار می‌گیرد.

دیوایدر PINCETTES

مبلمان اداری با رنگ بندی پاییزی : آخرین قطعه از این مبلمان که به معرفی آن می‌پردازیم یکی از کاربردی‌ترین اجزاء این مجموعه است. تقسیم کننده فضای PINCETTES را «لوسیانو دل‌اورفیس» (Luciano Dell’Orefice) طراحی کرده است.

تقسیم کننده‌ای برای ایجاد تمرکز، کاهش سروصدا و ارائه فضایی برای حفظ حریم خصوصی، بدون اینکه کاربر را به انزوا بکشاند و از جمع دور کند. این دیوایدر در ابعاد متنوعی تولید شده‌است. سایز کوچک آن برای روی میز مناسب است و نمونه‌های دیگر برای ایجاد یک فضای شخصی در فضای بزرگ.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد