طراحی بی نظیر چهار آپارتمان زیر ۵۰ متر

0

طراحی بی نظیر چهار آپارتمان زیر ۵۰ متر

نقل‌قول معروفی وجود دارد که می‌گوید ضرورت، مادر تمام اختراعات است. به عبارت ساده‌تر تا نیازهای انسان مشکلی را برای او به وجود نیاورند، کمتر به سراغ حل آن خواهد رفت. گفتنیست که بسیاری از اختراعاتی که صورت گرفته است از این نیازها نشآت گرفته است.

می توان این نقل قول را به حوزه دکوراسیون هم تعمیم داد. بسیاری از ابتکارات در حوزه دکوراسیون به واسطه نیازهایی که به سادگی پاسخ داده نمی شود اتفاق می افتد.

یکی از مشکلات اساسی عصر امروز، خانه و محل زندگی است که با رشد جمعیت و افزایش بسیار زیاد قیمت زمین به یکی از دغدغه‌های مهم اکثر جوامع بشری تبدیل‌شده است. دراین‌بین انسان تلاش می‌کند با استفاده از روش‌های جدید و خلاق، به شیوه‌های مختلف محل سکونت مناسبی در فضایی با مساحت کم برای خود مهیا کند.

طراحی آپارتمان زیر ۵۰ متر

برای انتخاب یک منزل مسکونی مناسب میبایست عوامل مختلفی ماننددکوراسیون، نقشه و اندازه فضا در نظر گرفته شود. خوشبختانه طراحی و دکوراسیون منازل به سمت بهینه سازی پیش رفته و با استفاده از تجهیزات جدید و به کار گیری متدهای گوناگون می توان در کمترین سطح زمین بهترین طراحی ها را انجام داد و امکانات مختلف یک منزل مسکونی را در آن ایجاد کرد.

در این مقاله چهار خانه ای که با مساحت زیر ۵۰ متر مربع (۵۳۸ فوت مربع) به خوبی و زیبایی طراحی شده است، بررسی شده است.

 آینده طراحی در گرو واقعیت افزوده “Augmented Reality”

آپارتمان های کوچکی که به زیباترین شکل طراحی شده اند

طراحی بی نظیر چهار آپارتمان زیر ۵۰ متر. اولین آپارتمان متعلق به یک بانو است که درزمینه مد و طراحی لباس تخصص دارد. این خانه به گونه‌ای طراحی‌شده است که علاوه بر محل سکونت، می‌تواند محل کار وی نیز باشد. دکوراسیون این آپارتمان بسیار زیبا طراحی‌شده است و به خوبی می‌تواند نیازهای یک محل مسکونی و محل کار طراحی و مد لباس را پوشش دهد.

در فضای کلی آپارتمان از دو رنگ زرد و آبی به‌وفور استفاده‌شده است و زرق‌وبرق خاصی به محیط داده است که علاوه بر آرام‌بخش کردن محیط خانه، فضای مناسبی برای محل کار درزمینه مزون لباس ایجاد کرده است.

برای دسترسی به وسایل کار در این خانه، میز دوخت تاشو و مانکن مخصوص برای تست لباس‌های مختلف، درست در محل‌های خاص و مناسب قرار داده شده اند که صاحب‌خانه می‌تواند به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

دیوار اصلی با یک تابلو زیبا تزئین شده  و علاوه بر آن، قرار گرفتن چندین قاب عکس زیبا از جمله‌های آموزنده بر روی دیوارهای مختلف، بر جلوه ی فضا افزوده است.

کف‌پوش این خانه به رنگ سفید صدفی است که علاوه بر زیباسازی فضای خانه امکان نمایش و طراحی لباس‌ها در نور کامل را فراهم می‌کند، همچنین یک میز زیبا بین فضای آشپزخانه و سالن اصلی وجود دارد که می‌توان از آن برای پذیرایی از مشتریان نیز استفاده کرد.

در فضای خانه قفسه‌ های مختلفی برای کتاب و وسایل تزئینی قرار داده‌شده است و علاوه بر آن یک آشپزخانه زیبا در سالن اصلی ساخته‌شده است. کل فضای این خانه به سبک کلاسیک طراحی‌شده و ادغام رنگ آبی و زرد همراه با استفاده هوشمندانه از رنگ مشکی در بعضی از نقاط، خانه‌ای زیبا برای یک بانو که درزمینه مد لباس فعالیت می‌کند، فراهم کرده است.

 

نشیمن آپارتمان شماره یک

دومین آپارتمان به شکلی ساده و به‌دور از مدرنیته و به صورت منحصربه‌فردی، زیبا طراحی‌شده است. به‌گونه‌ای که می‌توان گفت که تنها وسیله مدرنی که در این آپارتمان استفاده‌شده، تلویزیون LED است که روی دیوار نصب‌شده است.

در طراحی دکوراسیون این آپارتمان ۴۰ مترمربعی (۴۳۰ فوت مربع)، از مصالح ساده‌ای مانند بتن، چوب، آجر و فلز استفاده‌شده که فضای خانه را از تاریکی دور می‌کند.

یک آشپزخانه کوچک و زیبا در سالن این خانه ساخته‌شده است که زیبایی محیط را دوچندان کرده است و حس خوبی به ساکنین منتقل می‌کند. طراحی این خانه به‌گونه‌ای است که با داشتن آشپزخانه، اتاق نشیمن، سرویس بهداشتی و فضای اداری کوچک، تمام آن چیزی که از یک خانه کوچک نیاز هست را در اختیار صاحب‌خانه قرار می‌دهد.

کابینت‌های آشپزخانه، قفسه‌ های ساده‌ای هستند که می‌توان وسایل داخل آن را به‌راحتی مشاهده و پیدا کرد. یک میز چوبی زیبا در آشپزخانه قرار داده‌شده است که حس خوبی حین خوردن و آشامیدن ایجاد می‌کند.

همچنین دیوارهای خانه با استفاده از تخته سه لایه‌های مختلف تزئین شده است و نصب چندین قاب عکس زیبا روی دیوارها بر جلوه ی محیط افزوده است. استفاده از لوستر های ساده و نورپردازی نقاط مختلف، زیبایی خاصی در فضای کلی خانه ایجاد کرده است.

 طراحی خان های زیر ۵۰ متر | خانه ی دوم

طراحی آپارتمان زیر ۵۰ متر

آپارتمان سوم هم در یک فضای ۴۰ متری پدید آمده است و به شکلی مدرن و امروزی طراحی‌شده است که برای زوج‌هایی که امور کاری خود را در خانه نیز انجام می‌دهند بسیار مناسب است.

در طراحی این آپارتمان از رنگ روشن و شفافی استفاده‌شده است که سبب می‌شود فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد. همچنین یک کتابخانه بسیار زیبا در سالن اصلی قرار داده‌شده که علاوه بر زیبایی می‌تواند محل مناسبی برای مطالعه و قرار دادن کتاب‌ها فراهم آورد.

یکی از ویژگی‌های مهم این آپارتمان، ایجاد دو محیط کار جدا و مجزا است که زوج‌ها می‌توانند در صورت لزوم به انجام کارهای شخصی خود بپردازند.

امروزه امور کاری بسیاری از مشاغل را می توان از منزل پیش برد، به همین منظور ایجاد فضای مناسب کاری در خانه‌، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خانه‌های مدرن است.

لذا در این آپارتمان دو فضای جدا برای این منظور در نظر گرفته‌شده است که علاوه بر آن زوج‌ها می‌توانند از اتاق‌خواب و فضای آشپزخانه که به شکل زیبایی طراحی‌شده است، به‌صورت مشترک استفاده کنند.

طراحی سومین آپارتمان زیر ۵۰ متر

آپارتمان چهارم، آپارتمانی ۴۰ متری در کشور لهستان است که برای یک زوج پرانرژی طراحی‌شده است. در دکوراسیون این خانه، از مبلمان باکیفیت و در طراحی سرویس بهداشتی و آشپزخانه از تجهیزات مدرن استفاده‌شده است.

قفسه و کمدهای به‌کاررفته در این ساختمان به رنگ سفید و با طرح چوب است که زیبایی بسیاری به محیط بخشیده است و فضاهای مناسبی برای وسایل مختلف مانند کتاب و وسایل تزئینی محیا کرده است.

 

میز ناهارخوری این آپارتمان بسیار ساده، شیک و دارای سطح‌رویی از جنس شیشه ضخیم است که باعث زیبایی محیط آپارتمان شده است.

اتاق خواب این آپارتمان پنجره‌ای بزرگ با چشم انداز فوق العاده از شهر دارد. ساکنین آن می‌توانند ضمن لذت بردن از این چشم انداز، در صورت نیاز آن را با پرده‌ی بزرگی بپوشانند و محیط اتاق را کاملاً تاریک کنند.

برای افرادی که به مطالعه علاقه دارند، روی دیوار بالای تخت یک کتابخانه زیبا و یک چراغ مطالعه تعبیه شده است که علاوه بر فضاسازی، بسیار کاربردی و مؤثر است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد