این دفتر کار خانگی شما را سر ذوق می‌آورد

0

این دفتر کار خانگی شما را سر ذوق می‌آورد

این روزها کار در خانه طرفداران زیادی پیدا کرده است به‌ طوری که سال گذشته، در سرشماری اداره آمار ایالات‌متحده آمریکا مشخص شد که تقریباً یک‌چهارم افراد به کار در خانه مشغول بوده‌اند. افراد برای داشتن یک دفتر کار خانگی گاهی اوقات گوشه‌ای از اتاق‌خواب خود را به فضای کار خود اختصاص می‌دهند و گاهی اوقات هم یک اتاق جدا از اتاق‌های دیگر را به عنوان دفتر کار در نظر می‌گیرند و دکوراسیون ویژه‌ای برای آن طراحی می‌کنند.

در هر صورت هر فضایی که به عنوان دفتر کار در نظر گرفته می‌شود باید همانند بخش‌های دیگر خانه در طراحی دکوراسیون داخلی به آن توجه کرد. چرا که افراد بیشترین ساعت از روز را در آن اتاق مشغول به کار هستند، به همین دلیل برای کارایی بهتر باید در طراحی این اتاق دقت شود. در ادامه به چند مورد از نکات ساده طراحی دفتر کار خانگی می‌پردازیم که رعایت آن‌ها فضای خانه را نیز تغییر خواهد داد.

طراحی یک فضای کار خانگی

اگر نمی‌دانید در بازسازی دفتر کار خانگی خود از کجا شروع کنید، از بدن خود کمک بگیرید. مردم معمولاً متوجه آنچه که بدن آنها به آن نیاز دارد نیستند، و کارشناسان دکوراسیون اداری معتقدند تمام مشکلات و آسیب‌هایی که به بدن وارد می‌شود بر اساس بی‌توجهی به بدن در زمان کار و انتخاب غلط مبلمان اداری است. Leslie Bisharat

، صاحب استودیو Techline در کالیفرنیا می‌گوید: راحتی، عملکرد، زیبایی و شناختن محیط گاهی اوقات یک چالش است و طراحان باید اهمیت آنها را بدانند و در طراحی یک فضای کار خانگی اولویت‌بندی کنند. طراحان دکوراسیون داخلی رعایت سه نکته را برای طراحی داخلی یک دفترکار خانگی مطرح کرده‌اند، در زیر به آنها می‌پردازیم.

 ۷ توصیه برای طراحی مناسب دفتر کار خانگی

تنظیم نور دفتر کار خانگی

نور دفتر کار خانگی یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد، چرا که نبود نور کافی در دفتر باعث سر درد و آسیب‌های چشمی می‌شود. به گفته انجمن بینایی‌سنجی آمریکا هر کارمند به طور متوسط هفت ساعت در روز در مقابل صفحه مانیتور کامپیوتر نشسته است.

نگاه کردن به طور مستقیم به مانیتور باعث آسیب رسیدن به چشم می‌شود در واقع پلک زدن‌های مداوم هشداری است تا کارمندان نور مستقیم را از خط دید خود دور کنند. به همین جهت سعی کنید برای انجام کارهای خود از یک لامپ رومیزی استفاده کنید و مطمئن شوید به اندازه کافی نور برای انجام کار وجود دارد. معمولاً افراد در دفترهای کار خانگی که دارای پنجره و برخودار از نورطبیعی هستند، دیرتر احساس خستگی می‌کنند و کارایی بهتری دارند.

 استفاده صحیح از صفحه مانیتور

از جمله مواردی که در یک دفتر کار خانگی باید به آن توجه شود استفاده صحیح و قرار دادن درست صفحه مانیتور است. در اینجا چند ترفند برای جلوگیری از تابش مستقیم نور بر روی صفحه مانیتور با هم بررسی می‌کنیم:

  • می‌توانید از یک لامپ رومیزی با تابش رو به پایین که برای مطالعه و انجام کارهای نوشتاری نیز مناسب است، استفاده کنید.
  • صفحه مانیتور خود را به طوری تنظیم کنید که پنجره موجود در اتاق در کنار مانیتور قرار بگیرد نه در مقابل و یا پشت صفحه مانیتور.
  • شیب مانیتور خود را طوری تنظیم کنید که لازم نباشد گردن خود را خم کنید.

انتخاب مبلمان مناسب برای دفتر کار خانگی

 

 

حتی اگر نمی‌خواهید برای دفتر کار خانگی خود زیاد هزینه کنید، در خرید صندلی اداری استاندارد، کوتاهی نکنید. شما بیشترین زمان کاری خود را بر روی صندلی می‌گذرانید، پس خرید یک صندلی راحت و استاندارد از ملزومات یک دفتر کار خانگی است.

صندلی اداری محصولی است که تمام مشخصات فنی و ویژگی‌های آن مشخص است و از این جهت حتی می‌توانید به راحتی و بدون نگرانی به سراغ خرید اینترنتی آن بروید و امکانات و آخرین قیمت‌ها را به آسانی مقایسه کنید.

صندلی اداری دفتر خانگی

صندلی اداری باید اجزای قابل تنظیم داشته باشد؛ هنگام استفاده مطمئن شوید که تکیه‌گاه صندلی، دسته‌های صندلی و ارتفاع صندلی برای بدن شما تنظیم شده باشد. MacKaben

سازنده مبلمان‌های ارگونومیک در پورتلند توصیه می‌کند که آن صندلی اداری را انتخاب کنید که توانایی حرکت ۳۶۰ درجه را داشته باشد و از همه نظر برای نشستن طولانی مدت ایده‌آل باشد و سلامت استفاده‌کنندگان را تضمین کند.

میزها شریک صندلی‌ها

این دفتر کار خانگی شما را سر ذوق می‌آورد.میزها عضو جدانشدنی از صندلی‌ها هستند. به طور کلی شریک صندلی‌های قابل تنظیم میزهای با ارتفاع قابل‌انعطاف هستند. به گفته مک کابن میزهایی با ارتفاع ثابت باعث درد و آسیب‌های جدی در بدن می‌شود که بر همین اساس طراحان و تولیدکنندگان مبلمان مانند مک کابن برای ساخت میزهایی با قابلیت تغییر ارتفاع سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بکار بردن لوازم جانبی ارگونومیک مهمترین اصل یک دفتر کار خانگی است

همان‌طور که زیباتر کردن دکوراسیون داخلی دفتر کار خانگی می‌تواند تأثیر مثبتی در افراد ایجاد کند، بکار بردن لوازم جانبی ارگونومیک هم می‌تواند موجب آسایش و راحتی افراد شود. مانند یک صندلی راحت با پایه‌های قابل تنظیم، یک صفحه‌کلید قابل تنظیم برای مانیتور و همچنین اضافه کردن یک صفحه مانیتور متحرک اضافی که وجودشان در یک اتاق کار مهم است.

در عکس بالا یک دفتر کار خانگی را مشاهده می‌کنید که دارای یک میز با قابلیت تنظیم پایه‌ها است که افراد هم در حالت نشسته و هم در حال ایستاده می‌توانند از آن استفاده کنند و همچنین یک مانیتور متحرک و یک صندلی قابل تنظیم ارتفاع در این اتاق کار وجود دارد.

طرح‌بندی مدولار

یکی از خوبی‌های کار در دفترهای کار خانگی این است که دیگر مجبور به رعایت قوانین تکراری و بی‌روحِ دکوراسیون شرکت‌ها نیستید. به گفته Bisharat صاحب استودیو Techline در کالیفرنیا مبلمان دفتر کار خانگی باید با فضا متناسب باشد و اتاق کار به طوری طراحی شود که به راحتی قابل تغییر باشد.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید هیچ وسیله‌ای به دیوار متصل نیست، اجزاء به راحتی جابه‌جا می‌شوند و چرخ‌دار هستند و به آسانی می‌توان قفسه‌ها را کم و یا زیاد کرد.

 دکوراسیون داخلی دفتر کار خانگی ارگونومی

این نکته را فراموش نکنید که بدن در حال تغییر است. ممکن است شما یک روز مجبور باشید که بدون خم شدن گردن بر روی صفحه‌ مانیتور آن را تماشا کنید در این صورت مانیتور شما باید قابلت تنظیم شدن را داشته باشد.

یا شاید مجبور باشید برای ایجاد تحرک، تردمیل خود را از زیرزمین به اتاق کار خود منتقل کنید. در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که بدن ما کارایی سه سال پیش را ندارد، پس مهم است که فضای کاری شما با بدن شما، تکامل یابد.

 

شخصی‌سازی فضای کار

فراموش نکنید همان‌طور که به بدن خود ارزش می‌دهید، باید برای ذهن و فکر خود هم ارزش قائل شوید. اگر در شروع کاری احساس اضطراب می‌کنید شاید وقت آن رسیده باشد که کار خود را سامان‌دهی کنید و به اضطراب و استرس شروع کار خود پایان دهید.

شخصی‌سازی فضای کاری شما می‌تواند یک گام بزرگ در طراحی یک دفتر کار خانگی راحت باشد. مهم نیست در ابتدای کار از کدام قسمت اتاق کار خود شروع می‌کنید، به مرور زمان باید به قسمت‌های دیگر اتاق بپردازید تا بتوانید فضای ارگونومیک کارآمد و با چیدمان صحیح داشته باشید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد