انتخاب صندلی اپن

1

انتخاب صندلی اپن آشپزخانه یکی از فضاهای کانونی منزل است که هر جزء از دکوراسیون آن بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. یکی از بخش‌های مهم هر آشپزخانه اپن یا پیشخوان است که معمولاً در کنار آنها چند صندلی اپن نیز قرار می‌گیرد. این صندلی‌ها می‌بایست در عین زییایی و تناسب با طرح اپن، از کارایی کامل نیز برخوردار باشند. در قسمت پیشین از این مطلب تلاش کردیم تا مشخصه‌های مختلف صندلی اپن را به طور خلاصه بیان کنیم. در این بخش به معرفی سبک‌های صندلی‌های اپن خواهیم پرداخت.

انتخاب صندلی اپن

انواع پایه صندلی اپن

صندلی‌های اپن در ابتدا به صورت چهارپایه طراحی شدند اما امروزه به منظور ایجاد فضای بیشتر برای حرکت پای افراد صندلی‌های تک‌پایه محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. اندازه و شکل پایهصندلی اپننقش مهمی در تعادل کاربران در هنگام نشستن دارد. پایه صندلی‌های پیشخوان را معمولاً به دو صورت صاف و گنبدی شکل می‌سازند که هر یک از این دو نوع نیز به شکل مربعی و دایره‌ای تولید می‌شوند. کمترین قطر پایه صندلی‌های اپن برای ایجاد تعادل و تحمل وزن کاربران حدود ۵۰ سانتیمتر در نظر گرفته می‌شود. افزون بر این، صندلی اپن تک‌پایه آسیب کمتری به سرامیک و پوشش کف آشپزخانه یا اماکن تجاری وارد می‌کند.

[lightbox thumb=”https://decokadeh.com/wp-content/uploads/2018/10/136.jpg”]

دسته صندلی اپن

نصب دسته بر روی صندلی اپن چندان مرسوم نیست. چراکه به طور معمول کاربران این نوع صندلی از سطح اپن یا پیشخوان برای تکیه دادن دست‌های خود استفاده می‌کنند. همچنین وجود دسته امکان استفاده افراد چاق و بزرگ جثه از این صندلی را مشکل می‌کند که این موضوع دست‌کم در کافه‌ها و فست فودها مطلوب به نظر نمی‌رسد. با این حال جای هیچ شکی نیست که صندلی‌های پیشخوان دسته‌دار از راحتی بسیار زیادی برخوردارند چراکه علاوه بر دسته ‌دارای تکیه‌گاه نیز هستند.

سبک‌های مختلف صندلی اپن

انتخاب صندلی اپن : صندلی‌های اپن در سبک‌های مختلفی تولید می‌شوند و این تنوع به خریداران اجازه می‌دهد تا محصولی مطابق با دکوراسیون منزل یا محیط تجاری خود خریداری کنند. سبک‌های مختلف صندلی اپن عبارتند از:

سبک اپن سبک کانتری (Country)

سبک کانتری (Country): صندلی‌های اپن سبک کانتری معمولاً به طور کامل از چوب ساخته می‌شوند و گاهی با رنگ و لعاب آنها را تزئین می‌کنند. این سبک نمایی محلی و قدیمی دارد.

صندلی اپن سبک Mid-Century

انتخاب صندلی اپن : سبک Mid-Century: دوام و ماندگاری بالا، قیمت مقرون به صرفه و طراحی امروزی از مشخصات همیشگی محصولات سبک Mid-Century بوده است. صندلی اپن سبک Mid-Century تلفیقی از مواد طبیعی (چوب) با مواد مصنوعی نظیر چرم و پارچه است که موجب افزایش کارایی و راحتی آن می‌شود.

صندلی اپن زینی (Saddle)

صندلی اپن زینی (Saddle): صندلی اپن سبک Saddle با الهام از زین اسب‌های سوارکاری طراحی شده است. این صندلی‌ها از طراحی ساده‌ای برخوردارند و معمولاً فاقد دسته و تکیه‌گاه هستند اما نشیمنی نرم و راحت دارند. از این رو، برای نشستن‌های طولانی مدت مناسب هستند.

صندلی اپن اسکاندیناوی

صندلی اپن اسکاندیناوی: سبک اسکاندیناوی با وجود سادگی همواره از جذابیت بالایی برخوردار بوده است. معمولاً در این سبک چوب‌های به رنگ روشن و خطوط مستقیم و ظریف مشاهده می‌شود. از این رو صندلی اپن اسکاندیناوی محصولی مناسب برای دکوراسیون‌های سبک مینیمال به شمار می‌آید.

صندلی اپن Barrel

صندلی اپن Barrel: این نوع صندلی با الهام از بشکه‌های چوبی قدیمی طراحی شده است و در ساخت آن از مواد طبیعی نظیر چوب و فلز استفاده می‌شود. صندلی اپن Barrel نمایی قدیمی دارد و برای دکوراسیون‌های روستیک و محلی مناسب است.

صندلی اپن روستیک (Rustic)

صندلی اپن روستیک (Rustic): محصولات این سبک با الهام از زندگی روستایی قرن نوزدهم و بیستم میلادی کشورهای اروپایی و آمریکایی طراحی می‌شوند. در نتیجه باید منعکس‌کننده سادگی و بافت و رنگ‌های طبیعی باشند. این نوع صندلی‌ها عمدتاً برای دکوراسیون‌هایی با رنگ‌های گرم استفاده می‌شوند.

صندلی اپن مدرن

صندلی اپن مدرن: سبک مدرن از تنوع بالایی برخوردار است اما وجه متمایزکننده صندلی اپن مدرن در دیگر مدل‌ها امکانات و قابلیت‌هایی است که استفاده از آن را ساده‌تر می‌کند. صندلی‌های اپن مدرن از مواد نرم و راحت، طراحی ارگونومیک و جک تنظیم ارتفاع برخوردارند که نشستن طولانی مدت را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

صندلی اپن Retro

صندلی اپن Retro: صندلی اپن رترو علاوه بر برخورداری از امکانات مدرن نظیر پایه های دیسکی و جک تنظیم ارتفاع، دارای سبکی کلاسیک و منطبق با طراحی‌های دهه ۱۹۷۰ میلادی است. چوب و چرم از جمله مواد پرکاربرد در صندلی اپن Retro هستند. این نوع صندلی به ندرت دکوراسیون مدرن استفاده می‌شود.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک انتخاب صندلی اپن مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد