استیل کیس تولید کننده صندلی اداری

0

استیل کیس تولید کننده صندلی اداری

استیل کِیس (Steelcase) یک شرکت مبلمان در ایالات متحده است که در سال ۱۹۱۲ در گرند راپیدز میشیگان تاسیس شد. محصولات این شرکت شامل مبلمان اداری، محصولات معماری و فن‌آوری می‌شوند که اکثرا آن‌ها را برای محیط‌های اداری، آموزشی، بهداشتی و صنایع خرده فروشی تولید می‌کند.

این شرکت بزرگترین سازنده مبلمان اداری در جهان و دارای امکانات، دفاتر و کارخانجات در آمریکا، اروپا، آسیا، خاورمیانه، استرالیا و آفریقا است. با شرکت استیل کیس که امروزه بر روی خلاقیت و نوآوری داخلی و تولید محصولات متناسب با نیاز کاربر معاصر تمرکز کرده، در این گزارش بیشتر آشنا شوید.

دکوراسیون و مبلمان دفتر مایکروسافت طراحی شده توسط استیل کیس در وبسایت این شرکت

پیتر ام. وِیج  (Peter M. Wege) موسس استیل کیس، فردی کارآزموده در ساخت محصولات با ورق‌های فلزی نسوز بود و ۲۵ اختراع در این زمینه به ثبت رسانده بود. شرکتش نیز ابتدا با ساخت محصولات فلزی نسوز مانند سطل‌های زباله شهری کار خود را آغاز و سپس به سمت مبلمان حرکت کرد و روی مبلمان اداری متمرکز شد.

 نام «استیل کیس»؛

“Steelcase” در ابتدا علامت تجاری کمپین تبلیغاتی برای ارتقاء جایگاه مبلمان اداری فلزی بود. پس از موفقیت این کمپین شرکت در سال ۱۹۵۴ بطور رسمی نامش را به “Steelcase” تغییر داد. این شرکت به دلیل حجم فروش آن به عنوان رهبر صنعت مبلمان در اواخر دهه ۱۹۶۰ شناخته شد.

در دهه ۱۹۷۰ به بازارهای جدید گسترش یافت، از جمله آسیا، اروپا و شمال آفریقا و در طی دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰، استیل کیس رویکرد خود را در طراحی و ایجاد محصولات در واکنش به تغییرات در محل کار و اقتصاد تغییر داد. امروزه این شرکت با معماران و طراحان داخلی برای توسعه محصولات همکاری می‌کند.

فضای دفتر کار معاصر با طراحی داخلی و محصولات استیل کیس

برندها

شرکت استیل کیس سه برند اصلی دارد که عبارتند از Steelcase، Coalesse و Turnstone. این شرکت همچنین دارای چندین مارک دیگر و شرکت‌های تابعه، از جمله Designtex، PolyVision، و Steelcase بهداشت و آموزش و پرورش است.

هر کدام از این برندها رویکردهای متفاوتی  دارند. برای مثال هدف Coalesse تولید محصولاتی است که طراحی فضاهای «زندگی-کار» را به دنبال دارند. فضاهای زندگی-کار فضاهایی هستند که شکل‌گیری آن‌ها روز به روز بیشتر احساس می‌شود، این فضاهای اداری نتیجه همپوشانی مکرر خانه و دفتر در عادات کار مدرن است.

 خانه Meyer May اثر لویدرایت که توسط استیل کیس بازسازی شد

فعالیت فرهنگی

در سال ۱۹۸۵، استیل کیس Meyer May House را که توسط فرانک لوید رایت طراحی شده بود، خریداری و آن را بازسازی کرد. سال ۱۹۸۷ درهای این ساختمان منحصربه‌فرد برای بازدید به روی عموم باز شد. در این بنا که یکی از زیباترین خانه‌های لوید رایت است مجموعه‌ای از قطعات پابلو پیکاسو، اندی وارهول و دیل چیولی به نمایش درآمده‌اند.

 

 

توجه به مسایل زیست محیطی

استیل کیس سال‌هاست به کاهش بسته‌بندی، استفاده از امکانات منطقه‌ای برای کاهش فاصله حمل و نقل، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کاهش مصرف آب روی آورده است و هدفش این است که اثرات زیست محیطی فعالیتش را تا سال ۲۰۲۰‌، ۲۵درصد کاهش دهد. این شرکت از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ میزان زباله‌های خود را ۸۰ درصد کاهش داده.

همچنین امروز انتشار گازهای گلخانه‌ای ۳۷ درصد و مصرف آب ۵۴ درصد نسبت به مصرف سال ۲۰۰۶ کمتر شده است. طبق گزارش Group of WorkFutures این شرکت، زنجیره عرضه و مواد شیمیایی مورد استفاده‌اش را برای تعیین پایداری محصول تحلیل می‌کند.

انواع مختلف محصول با توجه به نیاز کاربر

خطوط طراحی  steelcase :

تمرکز بر طراحی پایدار، سازگاری با محیط زیست و زیبایی شناسی همراه با ارگونومی (Humanscale) خط فکری مشخصی است که می توان در تمام محصولات استیل کیس آن را مشاهده کرد.

این شرکت در مورد نحوه کارکردن کاربران واحساس آنها هنگام کار، مطالعه می‌کند و یافته‌هایش موجب شده است که راه حل‌های طراحی‌اش، مبتنی بر بینش الهام گرفته شده از نیازهای کاربران باشد. چگونگی کار کردن، حرکت کردن و مجموع حواس یک کاربر موضوعی است که در محیط کار، همواره درحال تغییر است؛ از این رو کشف و اندازه‌گیری آنچه تا کنون نادیده گرفته شده می‌تواند راه حل‌های جدیدی را پیش روی طراحان بگذارد. استیل کیس نیز با همین رویکرد به طراحی و ساخت صندلی‌های جدید، باکیفیت و بی‌‌عیب و نقص می‌پردازد.

ویژگی‌های طراحی

همانطور که گفته شد زیبایی، در نظر داشتن عادات، احساسات و حرکات کاربر هنگام کار، ارگونومی و پایداری با کمک تکنولوژی روز از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی استیل‌ کیس است. محققان آن‌ها در پی پاسخ به پرسش‌های زیر هستند:-

چطور کار می‌کنید؟

کار، فقط پشت میز شما اتفاق نمی‌افتد. در واحد تحقیقات استیل کیس مطالعاتی در خصوص محدوده فضایی که شما در آن کار می‌کنید، از دفاتر خصوصی تا کافه‌ها و تمام فضاهای خارج از دفتر صورت گرفته است.

چه احساسی دارید؟

امروزه شیوه نشستن کاربران، نشستن فعال است. نشستن فعال به این معنی است که شما هنگام نشستن به طور مداوم در موقعیت‌های مختلف قرار می‌گیرید. صندلی‌های خودتنظیم و هوشمند این موقعیت‌ها را در نظر گرفته و در نتیجه از حرکت طبیعی ستون فقرات، حمایت می‌کنند. راه حل‌ استیل کیس طراحی هر چه دقیق‌تر این نوع صندلی‌هاست. صندلی‌هایی که با پشتیبانی فناوری‌های روز کمک می‌کند، تا مردم به راحتی با صندلی خود ارتباط برقرار کنند.

البته گفتنی است تاثیرپذیری کاربر هنگام نشستن روی صندلی فقط از لحاظ جسمی نیست بلکه سلامت شناختی و عاطفی افراد نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد که استیل کیس در طراحی صندلی‌های هوشمند به این موضوع هم توجه کرده است.

تطابق ارگونومی در صندلی های جدید Steelcase

کیفیت، مهارت و پایداری

استیل کیس بیش از ۱۳۰ آزمایش را روی صندلی‌های خود انجام می‌دهد. در این آزمایش‌ها مسائل مربوط به ایمنی، دوام، عملکرد، ارگونومی و محیط زیست مورد توجه قرار می‌گیرد و همچنین شامل ارزیابی امکانات تولیدی جهانی با فن‌آوری‌های پیشرفته و مهارت‌های تخصصی می‌شود.

در طراحی صندلی ابتدا رسیدن به بالاترین استاندارد پایداری و همچنین تطابق با حرکت بدن برای ارائه راحتی مطلوب در نظر گرفته می‌شود. صندلی‌های اداری این شرکت بارها بررسی می‌شوند تا با شرایط کار سخت و فشرده در محل کار سازگار باشند. درخصوص میزها نیز وسواس خاصی به خرج داده می شود. برای مثال گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به عنوان جایگزین‌های مانیتورهای روی میزهای کار، نقش مهمی را برای کاربران معاصر ایفا می‌کنند.

مبلمان اداری سنتی برای شرایط و طیف وسیعی از حرکت دست کاربران هنگام کار با دستگاه های تلفن همراه طراحی نشده اما صندلی های جدید این شرکت، به صورت هوشمندانه‌ای، ساختار بنیادی یک صندلی را برای پاسخگویی به این نیازها در نظر می‌گیرد. صندلی‌های استیل کیس از حرکت بدن انسان، تحت تاثیر فناوری‌های امروز پشتیبانی می‌کند. این نوع حمایت در محل کار به طور فزاینده‌ای بااهمیت است و نقش مهمی در حفظ سلامت کاربر  و ارتقاء راندمان کاری دارد.

صندلی سیلک آخرین محصول استیل کیس با فناوری نوین در متریال که مطابق با بدن کاربر حرکت می‌کند

صندلی سیلک جدیدترین محصول استیل کیس

 استیل کیس تولید کننده صندلی اداری.قد و قامت و وزن کاربران با یکدیگر متفاوتند، پس تطابق ارگونومی درطراحی  صندلی بسیار حایز اهمیت است. استیل کیس ارگونومیک‌ترین محصول را برای انواع مختلف بدن در بسیاری از موقعیت‌های گوناگون صندلی خود فراهم می‌کند. به این معنی که صندلی به صورت خودکار، برای هر کاربری راحت و کارآمد است. اساس این  سیستم، هماهنگی رابط هسته و ساختار صندلی است که با هم حرکت می‌کنند تا به طور مداوم از کاربر پشتیبانی کند.

صندلی‌های اداری اخیر این شرکت مثل سیلک (SILQ) بدون توجه به وضعیت دست در چهار نقطه محوری، حرکت می‌کند تا فیزیک بدن انسان را تقلید کند، پس به کاربران اجازه می‌دهد در هر موقعیتی پشتیبانی شوند. این صندلی در محیط، انعطاف پذیر است، بنابراین کاربران می توانند در هر محدوده‌ای  قرار گیرند و آن‌ها را محدود به نشستن پشت میز و اتصال به آن نمی‌کند.

استیل کیس نشان می‌دهد که نوآوری های جدید است که طراحی صندلی را تغییر می‌دهد. طراحان و مهندسان این شرکت یک ماده پلیمری با کارایی بالا را تولید کرده‌اند که ویژگی‌های فیبر کربن را شبیه‌سازی می‌کند. این مواد، همراه با امکان ساخت منحنی‌های حساس طراحی، اجازه می‌دهد تا صندلی جدید به حرکات طبیعی بدن انسان، بدون مکانیسم‌های تنظیم دستی و مورد نیاز در صندلی‌های قبل، برای محل کار پاسخ دهد.

جیمز لویدیگ و تیمش در استیل کیس دیدگاهی کاملا جدید برای طراحی یک صندلی داشتند. آنها می‌خواستند صدها قطعه مورد نیاز برای یک صندلی کار، به طور کامل با یک سیستم ساده جایگزین شود. آنها می‌دانستند که نیاز به نوآوری بیشتری برای رسیدن به این هدف دارند و یک فرایند جدید تولید مواد را اختراع کردند. نتیجه این فرآیند جدید تولید پلیمری با عملکرد بالا بود که مانند فیبرکربن رفتار می‌کند.

در این صندلی حرکت یک پایه پروتز با عملکرد بالا همانند یک مجسمه فوق العاده نازک، بسیار قوی و ترکیبی از مواد پیشرفته است و شکلی را حاصل می‌کند که یک سیستم ساده و در عین حال بسیار پاسخگو را ایجاد کرده است. جایی که مواد به مکانیزم تبدیل می‌شوند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد