از مزون ابژه پاریس تا پروژه تهران

0

از مزون ابژه پاریس تا پروژه تهران

از مزون ابژه پاریس تا پروژه تهران : صندلی در تمدنهای کهن ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است و نمونه ی آن را می توان در موزه ی ایران باستان جایی که داریوش بر صندلی شاهی تکیه زده مشاهده کرد. اما در دوران معاصر تولیدکنندگان بیشتر کارهای خود را بر اساس الگوهای وارداتی طراحی کرده و می سازند و کمتر به موضوع طراحی صندلیتوجه می کنند و به طور تخصصی نیز این موضوع مورد مطالعه قرار نمی گیرد. در این بین بیژن شافعی و همکارانش معماران خلاقی هستند که به این موضوع از زاویه ی تخصصی پرداخته اند.

درباره معمار

بیژن شافعیاز جمله معمارانی است که بیشتر وی را با پروژه ی خانه هنرمندان می شناسند.این هنرمند معمار در سال ۱۳۳۹ در شهر مهاباد متولد شد. وی تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان ماندگار البرز به اتمام رساند و بعد از آن وارد دانشگاه شده و در رشته ی مهندسی معماری از دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد.

حوزه ی فعالیت

از مزون ابژه پاریس تا پروژه تهران : وی در دوران تحصیل خود و همچنین بعد از آن با شرکتهای مختلفی همکاری داشته است.در سال ۱۳۷۱ مهندس شافعی دفتر مستقل معماری خود را تاسیس کرد. وی علاوه بر فعالیت در حوزه ی طراحی و اجرای معماری، در زمینه ی طراحی خلاقانه مبلمان نیز فعالیت می کند.

مهندس بیژن شافعی از موسیسن خانه فیلم معمار ، گروه معماری دوران تحول در ایران و نیز دبیر بخش فرهنگی جامعه معماران ایران است.

از مزون ابژه پاریس تا پروژه تهران

آثار وی که به تازگی در سالن طراحان مزون اُبژه پاریس به نمایش در امده بود این روزها مهمان گالری زمان هنر است.آثار مهندس شافعی در زمینه ی طراحی مبلمان با توجه به نیاز پروژه های معماری وی و تجهیز آنها شکل گرفته است.

بیژن شافعی از جمله معمارانی است که از حدود ۵ سال پیش تاکنون با پژوهش گسترده روی بامبوی مهندسی شده از این گیاه سبز به عنوان متریال اصلی مبلمانهای خود استفاده می کند و به کمک آن به عواملی مثل پایداری در معماری ، ارگونومی و در عین حال زیبایی دست یافته است.

وی معتقد است معماری جهان شمول است و با همه چیز سر و کار دارد و به تعبیر دیگر باید گفت معماری تمام زندگی است. بنابراین یک فرد به عنوان آرشیتک باید نگاهی چند بعدی داشته و با معماری زندگی کند و به تمامی اجزای تشکیل دهنده معماری با نگاه شایسته بپردازد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد