تشک رویا

0

تشک رویا

تشک رویا :دنیای تشک ها و کالاهای خواب بسیار گسترده و متنوع است، بنابراین انتخاب محصولی باکیفیت که بهداشت خواب شما را تضمین کند بسیار دشوار به نظر می رسد.

اگر پس از خوابی کوتاه دچار دردهای ستون فقرات یا خستگی و کوفتگی می شوید، وقت آن رسیده که به تشک خوابی جدید و استاندارد فکر کنید تا مشکلات اسکلتی عضلانی ناشی از خوابی نادرست در شما کاهش یافته و با ایجاد گردش خون مناسب، خوابی آرام و راحت را تجربه کنید.

کارخانه تشک رویا بیش از ربع قرن است که در ساخت محصولات و کالاهای خواب باکیفیت و منطبق بر استانداردهای ملی ایران و اروپا فعالیت می کند. در این بررسی توضیح جامعی پیرامون تشک با فنر منفصل ارائه خواهد شد.

چرا تشک رویا اولترا ۲؟

تشک رویا علاوه بر راحتی و عملکرد مطلوب، عواملی چون کیفیت بالای مواد و ساخت و البته زیبایی را نیز مد نظر قرار داده است؛ البته به علت استفاده مداوم و طولانی مدت تشک های خواب، با اهمیت ترین نکته در خرید تشک تخت خواب، بررسی تاثیر آن بر سلامت آناتومی بدن و کیفیت خواب شماست. برای این منظور این مدل تشک از اسکلت فنر پاکتی، لایه اسفنجی، لایه ترموباند و الیاف ارتجاعی ضدحساسیت و پارچه سه لایه تشکیل شده است.

چند لایه اسفنج با تراکم های مختلف بر اسکلت فنر منفصل تشک تخت خواب رویا قرار گرفته که موجب راحتی بیشتر شده و با خاصیت ارتجاعی و ضدحساسیت الیاف آن، راحتی کاربر را بیشتر می کند. اسکلت این تشک خواب رویا با یک لایه اسپان باند حفاظت می شود؛ اسپان باند جزو منسوجات پلی پروپیلنی است که موجب حفاظت تشک رویا و برخورداری از ویژگی های واترپروف یا ضدآب، آنتی باکتریال و افزایش لطافت در آن می گردد.

در رویه این تشک آماده رویا، پارچه سه لایه نقش دوزی گردباف موجود است که علاوه بر زیبا ساختن سطح تشک، برای پایدار کردن رویه بر اسفنج های تشک به این صورت ارائه می شود. بر ساختار این تشک ها لایه ترموباندی نیز موجود است. استفاده از لایه ترموباند در تشک برای تبادل جریان هوا می باشد تا مانع تعرق و ایجاد بوی نامطبوع بر سطح تشک گردد.

 

 

تشک تخت خواب رویا آنتی استرس و آنتی باکتریال است و به منظور استحکام بیشتر به یک دیواره اسفنجی نیز مجهز شده است. ساختار این تشک راحت به شکلی طراحی شده که مطابق نیاز اکثریت افراد با سن و وزن های گوناگون است. این مدل به علت برخورداری از پد مموری فوم مجزا، نسبت به هم خانواده های خود ارگونومیک تر و راحت تر است. پد مموری فوم یک لایه ۸ سانتی متری است که در یک طرف تشک قرار گرفته و علاوه بر نرمی موجب شکل پذیری بهتر بدن روی تشک می گردد. این پد و ساختار فنربندی تشک اولترا، در ادامه به طور مفصل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فنربندی منفصل؛ ارگونومیک و راحت

اصلی ترین بخش اسکلت این مدل تشک رویا، فنر منفصل آن است. این نوع تشک ها که به تشک های pocket spring یا فنر پاکتی معروفند، از بسته های مجزای فنری تشکیل شده اند که این نوع فنرها بلندتر از فنرهای معمولی هستند.

 

 

به علت سیستم جدا از هم فنرها، جرم هر ناحیه از بدن بر فنرهای تشک در همان قسمتی که بر آن قرار دارد فشار وارد کرده، فنر واکنش نشان داده و متراکم می شود.

 

 

مثلا در سرشانه و باسن که فشار بیشتری نسبت به دیگر نواحی بدن بر تشک وارد می شود، تشک فشرده تر شده و در قسمت گودی کمر که با داشتن قوس، فشار کمتری وارد کرده، فنر باز مانده و گودی کمر را پوشش می دهد. این حالت باعث قرارگیری بدن در یک وضعیت استاندارد و شکل گیری ستون فقرات در یک حالت کاملا صاف و افقی می شود.

 

 

این تشک ها براساس اندام و وزن هر شخص، قالب و فرم مخصوص به بدن او را گرفته و از این رو تشک های بسیار نرم و راحتی هستند. نکته حائز اهمیت در این تشک ها آن است که به علت جدا بودن بسته های فنرها، ارتعاشات ناشی از غلت زدن فرد به تمام تشک منتقل نشده که این مسئله بسیار با اهمیتی در تشک های دونفره است. این قابلیت همچنین برای ایجاد تعادل در سطح خواب دو نفر با اوزان مختلف بسیار مناسب است.

ساختار فنربندی این تشک تخت خواب رویا به خاطر طراحی خاص خود نیاز به پشت و رو کردن تشک تخت در فاصله هر شش ماه یک بار ندارد. تشک فنر منفصل رویا کاملا بی صدا بوده و ارتعاشات را به نقاط دیگر تشک منتقل نمی کند. تشک های دارای این نوع سیستم فنربندی بنا بر محاسبات انجام شده، پنجاه درصد بیشتر از فنرهای معمولی عمر می کنند.

پد مموری فوم؛ مکمل خوابی راحت

این پد به گرما حساس است و هنگام تماس بدن و حس گرمای آن شکل اندام را به خود می گیرد. پد مموری فوم با شکل گیری حالت بدن موجب قرارگیری ستون فقرات به حالت صاف و عمودی که بهترین حالت آن است می شود. این تشک در هنگام خواب از نقاط مختلف بدن به طور دقیق و کامل حمایت کرده و در نواحی که فشار بیشتری به آنها وارد می شود به دلیل عدم رفلکس تشک حاصل از وزن کاربر، موجب گردش خون بهتر شده و از خستگی و کوفتگی در هنگام خواب جلوگیری خواهد کرد. این تغییر شکل فوم با برداشتن وزن بدن شما به حالت اولیه خود باز می گردد. با استفاده از این پد، تشک نرم تر شده و خوابی راحت و آرام برای شما به ارمغان می آورد.

در تشک رویا اولترا ۲ مموری فوم به گونه ای تعبیه شده که در صورت نیاز می توانید این لایه را جدا کرده و از تشک تنها استفاده کنید.

میزان نرمی و سفتی

هر مدل تشک دارای درجه ای از نرمی و سفتی است. این میزان توسط کارشناسان خبره تعیین می گردد و در تمام دنیا امری مشترک است. در ایران این میزان با عددی بین ۱ تا ۱۰ درجه بندی می شود. تشک رویا اولترا ۲ با نمره ۴ در دسته تشک های نرم دسته بندی می شود و البته ساختار فنر منفصل آن و تجهیز به لایه مموری فوم موجب بهترین حمایت از ستون فقرات و نقاط مختلف بدن می گردد.

 

سخن آخر

اگر قصد خرید یک تشک باکیفیت با سطحی ارگونومیک و اسکلت قوی دارید این مدل تشک رویا انتخاب بسیار مناسبی است. این تشک خواب منحصر به فرد در تیپ های ابعادی متفاوتی برای انواع تخت خواب ارائه شده است که می توانید تیپ مورد نظر خود را انتخاب کرده و به آسانی سفارش دهید.

در خانواده اولترا تشک رویا، تشک هایی با سختی بیشتر تحت عنوان اولترا ۳ وجود دارد که سختی به میزان نمره ۶ دارد. البته تشک نوجوان اولترا ۴ نیز از این مدل سخت تر و دارای نمره ۵ می باشد. اما همه این تشکهای اولترا در ساختار فنر منفصل و سایر لایه ها با این مدل مشابهت داشته ولی فاقد مموری فوم هستند. پیشنهاد می شود همه این مدل تشک های رویا را بررسی کرده و برای خرید مدل موردنظر خود اقدام کنید.

شما عزیزان می توانید برای خرید محصولات موردنظرتان به لینک خرید تشک مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد