نقش مبلمان اداری در محیط کار

0

نقش مبلمان اداری در محیط کار

نقش مبلمان اداری در محیط کار : افراد شاغل ساعات زیادی در طول شبانه روز را در محیط کار خود می گذرانند بنابراین لازم است محل کارشان به اندازه کافی راحت باشد . یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در دفتر کار شما نوع مبلمان است , مبلمانی که هر شرکتی در مجموعه خود به کار می برد از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که هم تاثیر زیادی در نظر مشتریان و مخاطبانشان دارد و هم نقش مهمی در احساس راحتی کارمندان و کارکنان مجموعه .

عوامل تاثیر گذار در انتخاب مبلمان

  • انتخاب نوع مبلمان به پست و مقام هر یک از کارمندان مجموعه بستگی دارد , مهم ترین سمت هر مجموعه ای مدیریت است . مبلمان قسمت مدیریت کاملا خاص و متناسب با آن پست طراحی و تولید می شود چرا که نقش مهمی در اعتبار و شهرت یک شرکت دارد .
  • ابعاد و متراژ مجموعه ها نیز تاثیر زیادی در انتخاب نوع مبلمان دارد , مبلمانی که جای بیش تری اشغال می کنند همانند مبلمان کلاسیک مناسب برای محیط های کوچک با متراژ پایین نیست در این موارد باید از نوع مبلمان مدرن استفاده شود .
  • دکوراسیون و به طور دقیق تر انتخاب مبلمان بر اساس سلیقه ی مدیران مجموعه ها صورت می پذیرد , برخی از مدیران برای افزایش بازدهی شرکت خود به هنگام خرید و یا تعویض مبلمان با کارمندان و همکاران خود مشورت می کنند و تجهیزات را متناسب با نیاز آن ها تهیه می کنند .
  • یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در انتخاب مبلمان نوع فعالیتی است که در مجموعه صورت می گیرد , مبلمان هر قسمت از مجموعه با یکدیگر متفاوت هستند . به طور مثال مبلمان به کار رفته در اتاق های کنفرانس و همایشات با مبلمان قسمت کارمندان متفاوت است , این تفاوت در نوع میز و صندلی ها و دکوراسیون اتاق هاست .

به طور کلی می توان گفت که برای افزایش بازدهی یک مجموعه بایستی مبلمان مناسبی به کار گرفت , کارمندان هر اندازه که در محیط کار خود احساس راحتی بیش تری کنند وقت و انرژی بیش تری را برای انجام امور صرف می کنند .

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد