سطل زباله شهری

0

سطل زباله شهری

سطل زباله شهری : یکی از انواع سطل های آشغال که در سطح شهر و در مکان های بسیار پر جمعیت از آن ها استفاده می شود سطل آشغال شهری می باشد. در واقع این نوع سطل آشغال تفاوت های زیادی با سطل آشغال هایی که در منازل یا سایر مکان های عمومی و اداری استفاده می شود دارد. سطل آشغال های شهری همچنین دارای شکل و ظاهر و اندازه های متفاوتی نسبت به سطل زباله های دیگر هستند.

سطل آشغال های شهری باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟

اکثر ما ظاهر سطل زباله هایی که در سطح شهر و در محل استفاده می شوند را مشاهده نموده ایم. این نوع سطل زباله ها اصولا به رنگ نقره ای و یا آبی هستند. که آن دسته که دارای رنگ نقره ای هستند معمولا فلزی و دسته ی دیگر پلاستیکی هستند. دسته ی اول مقاومت خوبی دارند.

که در قسمت پایینی آن ها چرخ هایی تعبیه شده است که در درون ریلی قرار گرفته و حمل آن ها را آسان می کند. دسته ی دوم اصولا از جنس پلاستیک فشرده هستند. اما باید به این موضوع نیز توجه نمود که هر دو نوع طوری طراحی شده اند که در مقابل آفتاب و اشعه ی یو وی، سرما، فشار و سایر عوامل دیگر مقاوم سازی شده اند. چرا که دائما در زیر نور آفتاب قرار گرفته اند.

دهانه ی این نوع سطل آشغال دارای گستردگی زیادی است و همین امر موجب می شود که تخلیه ی زباله توسط ماموران شهرداری به راحتی انجام پذیرد. یکی از ویژگی های مثبت بیشتر این سطل های زباله وجود در پوش بزرگ در روی قسمت فوقانی این سطل زباله ها است که باعث می شود حشرات موذی به سمت ان هجوم نیاورده و یا توسط حیوان های محلی آشغال ها به بیرون درز پیدا نکنند همچنین موجب می شود بوی نا مطبوع آن ها زیاد در محیط پدیدار نگردد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد