تفاوت معماری داخلی با دکوراسیون داخلی

1

تفاوت معماری داخلی با دکوراسیون داخلی

تفاوت معماری داخلی با دکوراسیون داخلی : واژه های معماری- طراحی – دکوراسیون داخلی ؛ مطمئنا زیاد به گوش ما خورده اند و در بسیاری از موارد نیز به عنوان مترادف به کار می روند . اما واقیت این است که این واژه معنای متفاوت با دو واژه ی دیگر دارد .

دکوراسیون داخلی عبارت است از فن و تخصص آراستن و آذین بندی و طراحی داخلی را به این گونه تعریف می کنند که : هنر یا عمل برنامه ریزی و نظارت بر طراحی و اجرای معماری داخلی و مبلمان .

اما واژه ی معماری داخلی مرتبط با آفرینش فضایی است که در عین زیبا بودن ؛ مناسب و کارآمد نیز باشد . اگر معماری را به عنوان فنی که باعث ایجاد سرپناه برای افراد شده است در نظر بگیریم ؛ باید بگوییم که این رشته در این تفسیر ؛ قدمتی به اندازه ی تاریخ بشریت دارد .

اما امروزه این علم با شاخه های روان شناسی – جامعه شناسی – فلسفه – هنر و … تطبیق و هماهنگی پیدا کرده است  که در کل می توان آن را در یک جمله چنین تفسیر کرد که ؛ معماری داخلی به عنوان اجتماعی ترین هنر بشری با فضای اطراف انسان مرتبط است .

نیاز به معماری داخلی :

با توجه به این که با وجود کثرت دغدغه هایی که برای آدمی وجود دارد ؛ او بیشترین میزان وقت خود را در محیط های بسته مانند منزل و محل کار می گذراند ؛ نیاز به داشتن محیطی پویا و شاداب برای گذراندن این اوقات برای او ضروری به نظر می رسد .

علم معماری داخلی این امکان را به وجود آورده است که بتوان با استفاده از روش ها و ایده هایی فضاهایی فرح بخش و در عین حال کارآمد را برای استراحت و فعالیت روزانه ی افراد به وجود آوریم که مسقیما با بهبود وضعیت کاری – تحصیلی و زندگی او در ارتباط باشد .

کلیه حقوق این مطلب متعلق به خوگر است

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد