هود آشپزخانه را چگونه انتخاب کنیم؟

0
یکی از وسایلی که در آشپزخانه ها بسیار کاربردی است و مورد استفاده قرار میگیرد، هود آشپزخانه است. هود در واقع وسیله ای مکنده است که می تواند بوی غذا و چربی های معلق در هوای آشپزخانهرا حین پخت و پز جذب کند و از انتشار آن در هوای آشپزخانه جلوگیری کند.
هود آشپزخانه
هود آشپزخانه

هودها بنا بر میزان کشش، نوع طراحی، صدا و قیمتشان بر چند نوع هستند. چنانچه قصد خرید هود برای آشپزخانه ی خود را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که در ادامه ی مطلب با ما همراه شوید و باانواع مختلف هودآشنا شوید.

هود فلت یا کلاسیک
هود فلت یا کلاسیک
با انواع هود آشپزخانه آشنا شوید

۱.  هود فلت یا کلاسیک:

به دلیل آنکه صفحه‌ی مکش این هود کاملاً روی اجاق گاز قرار می‌گیرد، می‌تواند بهترین مکش بو و چربی را انجام دهد. البته انواعهود  فلت از نظر میزان صدایی که تولید می‌کنند با هم متفاوتند.

همچنین این نوع هودها در طرح‌های شیشه‌ای، استیل، شیشه و استیل تولید می‌شوند و مجهز به فیلتر آلومینیومی هستند که می‌توانند به راحتی شسته و تمیز شوند. جالب است بدانید که این نوع هود، سیستم تشخیص زمان شست و شو و تعویض فیلتر دارند و از این جهت کاربران را با مشکلی رو به رو نمی‌کنند.

بسته به نوع انتخابی شما، این نوع هود می‌تواند دارای ریموت کنترل، صفحه لمسی و یا دکمه‌ی مکانیکی و فیزیکی باشد. همچنین روشنایی این نوع هودها می‌تواند از طریق هالوژن یا ال ای دی تأمین شود.

هود زیر کابینتی
هود زیر کابینتی

۲. هود زیر کابینتی:

این نوع هود را می توان از انواع قدیمی هودهای آشپزخانه دانست که موتور آن همانند هواکش عمل می کند و فیلتر آن از جنس پشم شیشه است. از آنجایی که این نوع هود، قدیمی است و تکنولوژی های مدرن در آن به کار گرفته نشده است، حین کار، صدای زیادی را از خود تولید می کند و نسبت به هودهای جدید تر، کیفیت و کارایی کمتری دارد.

هود مورب
هود مورب

۳. هود مورب یا دکوراتیو

این هود در زاویه‌ی ۴۵ درجه‌ای از صفحه گاز قرار می‌گیرد و از آنجایی که کاملاً بالای اجاق گاز جا نمی‌گیرد، ممکن است تمام بوی موجود در فضا را جذب نکند.

اما گفتنی است که این هودها، به دلیل زیبایی که دارند، بیشتر مورد توجه کسانی قرار می‌گیرند، که به دکوراسیون آشپزخانه‌ی خود اهمیت می‌دهند.

از نظر میزان صدایی که این هودها تولید می‌کنند، نسبت به هودهای فلت، متفاوت اند. هودهای مورب از شیشه، استیل، شیشه و استیل تولید می‌شوند و مجهز به فیلتر آلومینیومی هستند و درست همانند هودهای فلت، دارای سیستم تشخیص زمان شست و شو و تعویض فیلتر هستند.

بسته به انواع این نوع هود، کاربران می‌توانند از طریق ریموت کنترل، دکمه‌های لمسی و یا دکمه‌های مکانیکی، آن را کنترل کنند. جالب است بدانید که برخی از این هودها تایمری برای روشن و خاموش شدن خودکار دارند و نسبت به بو و دود، حساس هستند.

هود مخفی
هود مخفی

۴. هود مخفی:

این هود زیر کابینت قرار می گیرد به گونه ای که هیچ نمایی از آن در آشپزخانه پدیدار نمی شود. به همین دلیل است که این هود مورد توجه بسیاری از کسانی که آشپزخانه های کوچکی دارند، قرار میگیرد، چرا که این هود، فضایی از آشپزخانه را اشغال نمیکند و از نظر مکش و سایر ویژگی ها تفاوتی با نوع فلت و مورب هودها ندارد.

منبع : خوگر
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد