طراحی ساختمان مدرن توسط استودیو طراحی heatherwick

0
طراحی مجتمع مسکونی نیویورک

استودیو طراحی heatherwick طرح مفهومی از یک مجتمع مسکونی دوقلو ارائه کرده است. این پروژه شامل دو برج می باشد که در خیابان ۱۸ غربی در منطقه هنری چلسی واقع شده و نزدیک به ساختمان ۵۲۰ زاها حدید می باشد. این پروژه تفسیری از شیوه دیگری از کارهای گذشته گروه معماری heatherwick می باشد که پیش از این در موزه هنرهای معاصر آفریقا با چنین پنجره های کِروی ارائه شده بود. لذا قرار گرفتن این مجتمع در یک از خیابان های مهم نیویورک که قطب هنری به شمار می رود، این گروه را بر آن داشت که از همان رویه گذشته در پروژه جدید خود استفاده کنند.

طراحی مجتمع مسکونی نیویورک
تا کنون رندرهای ارائه شده مورد بررسی قرار گرفته که چه تأثیرگذاری بر روی شهر می گذارد. این طرح به طور صد در صد تأیید نشده و فعلا در مرحله بررسی توسط کارفرمایان قرار دارد. البته در اولین گام رویکرد فرمال نما و اجرای اقتصادی ساختمان نظر مسئولان و کارفرماها را جلب نمود. برنامه اصلی پس از شروع اجرا در این پروژه فروش راحت و سریع واحدهای مسکونی است.
ساختمان بزرگ یک مجموعه ۲۱ طبقه می باشد که شامل ۱۸۰ واحد آپارتمان یک، دو، سه و چهار خوابه می باشد. برنامه ساخت نما با متریال سنگ و ترکیب آن با پوشش گیاهی، رنگ و لعاب سنتی را در کنار فرمی مدرن ایجاد نموده است. دلیل طراحی مفهومی این مجتمع با تعاریف فوق ایجاد شخصیتی متفاوت برای محله چلسی بوده که بتواند با خصوصیات فرهنگی منطقه ارتباط برقرار کند. این ساختمان می بایست شخصیت متمایزی را به محله چلسی نیویورک القا کند. به همین دلیل ویژگی های پانورامیک برای تماشای منظر از داخل به بیرون و بالعکس در نما تعبیه شده است. طرحی که به نظر جواب داده و می تواند تصویر جدیدی از ساختمان های بلند در نیویورک را تعریف کند.

منبع: designboom.com

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد