اصول معماری نوین در طراحی نمای ساختمان

0
 اولین جلوه بصری هر ساختمان نمای خارجی آن است بنابراین بهتر است طراحی نمای ساختمان به صورت اصولی طراحی شود. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با اصول طراحی نما ساختمان های مسکونی و تجاری آشنا سازیم. 

یکی از مهم ترین اجزای ساختمان نمای آن است بنابراین بهتر است نمای ساختمان به صورتی طراحی شود که از محیط بیرونی منزل محافظت کند و بتواند ارتباط فضای بیرون را با محیط داخلی ساختمان به خوبی برقرار سازد. توجه داشته باشید برای داشتن نما ساختمان شیک و مقاوم بهتر است از اصول کاربردی در طراحی نمای خارجی ساختمان خود استفاده کنید.

از اصول طراحی نما ساختمان های متفاوت چه می دانید؟
اصول طراحی نما ساختمان های مسکونی و تجاری

از طراحی نمای ساختمان به ۴ دلیل زیر استفاده می شود:

  •     زیبا و شیک تر به نظر رسیدن ظاهر ساختمان ها
  •     جلوگیری از هدر رفتن انرژی در همه فصل های سال
  •     پیشگیری از آلودگی صوتی
  •     مقاوت بیشتر ساختمان در برابر شرایط نامساعد جوی نظیر زلزله و باد و باران و یخبندان و …
از اصول طراحی نما ساختمان های متفاوت چه می دانید؟

بنابراین بهتر است شما در هنگام طراحی نما ساختمان مسکونی و تجاری از اصول طراحی نما استفاده کنید تا بتوانید زیباترین و مقاوم ترین نمای بیرونی را برای ساختمان خود طراحی کنید.

از اصول طراحی نما ساختمان های متفاوت چه می دانید؟
اصول کلی برای طراحی نما ساختمان

فضای شهری را مجموعه ای از ساختمان ها تشکیل داده اند و هر ساختمان جزئی از یک فضای شهری محسوب می شود و زیبایی نمای یک ساختمان می تواند روی جذابیت بیشتر فضای عمومی تاثیرگذار باشد. برای طراحی نما یک ساختمان می توانید از انواع نماهای کلاسیک و مدرن استفاده کنید که انتخاب هر یک از نماهای خارجی ساختمان سلیقه ای است.
انتخاب مصالح برای نمای ساختمان مسکونی یکی از مهم ترین اصول طراحی نما است که باید مورد توجه قرار بگیرد. شرط رسیدن به یک نمای ایده آل و زیبا این است که بدانید چه مصالحی را باید در کنار یکدیگر به کار ببرید تا نمای خارجی ساختمان شما خاص و شیک به نظر برسد.

از اصول طراحی نما ساختمان های متفاوت چه می دانید؟
به طور کلی در طراحی نمای یک ساختمان تنوع رنگ و تنوع بافت از اهمیت زیادی برخودار است و شما می توانید با انتخاب مصالح و مواد مناسب به نمای ساختمان شیک و مناسبی دست یابید.
نمای یک ساختمان بهتر است به صورتی طراحی شود که علی رغم خاص بودن با ساختمان های مجاورش نیز هماهنگی داشته باشد و خط و خطوطی از نماهای موجود در آن منطقه در طراحی نما به چشم بخورد. طراحی نما بدین صورت کار سختی نیست فقط کافی است که شما قبل از دیزاین نمای ساختمان فرهنگ و بافت منطقه را مورد بررسی قرار دهید سپس نتیجه بررسی ها را با خلاقیت و هنر معماری ترکیب کنید تا به نتیجه ای دلخواه و مطلوب برسید.

از اصول طراحی نما ساختمان های متفاوت چه می دانید؟
خوانایی و سادگی نما ساختمان

سادگی نما برای ساختمان های چند طبقه و بلند از اصول طراحی نما است که باید مورد توجه قرار بگیرد. در طراحی نما ساختمان های بلند باید به این نکته توجه داشته باشید که ایجاد تنوع بیش از اندازه در نما باعث می شود تا نمای ساختمان شما سادگی و خوانایی خود را از دست بدهد. توجه داشته باشید که برای ساده تر به نظر رسیدن نمای یک ساختمان بهتر است از نمای خارجی تک رنگ استفاده کنید. می توانید برای کاهش یکنواختی نمای ساده ساختمان در طراحی آن از یک یا دو المان شاخص استفاده کنید.

از اصول طراحی نما ساختمان های متفاوت چه می دانید؟
نورپردازی نما خارجی ساختمان

طراحی نورپردازی نمای ساختمان به اندازه طراحی خود نمای ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا نورپردازی باعث می شود که ساختمان در هنگام شب مانند روز تاثیرگذار و جذاب تر به نظر برسد. توجه داشته باشید که نورپردازی نمای ساختمان باید به شیوه ای طراحی شود که خیره کننده نباشد و بر طراحی نمای خارجی ساختمان تاکید داشته باشد و اول خود نما به چشم آید و در مرحله بعدی نورپردازی نما جلب توجه کند.

از اصول طراحی نما ساختمان های متفاوت چه می دانید؟
پویایی در طراحی نمای خارجی ساختمان

از نظر بصری نمایی دارای ارزش است که پویا و سیال باشد. پویایی در نما ساختمان یکی دیگر از اصول طراحی نما است و شما می توانید پویایی نمای یک ساختمان را به روش های مختلف نظیر عوض کردن ابعاد بازشوی نما نظیر پنجره و تلفیق مصالح مختلف و ترکیب کردن المان های عمودی و افقی و … ایجاد کنید.

از اصول طراحی نما ساختمان های متفاوت چه می دانید؟
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد