بایدها و نبایدهای خرید میز تلویزیون

0
یکی از موارد مهم در دکوراسیون داخلی منزل، میز تلویزیون است. هر تلویزیونی به میز خاص خود نیاز دارد، بسته به نوع، اندازه و رنگ تلویزیون‌ها، میز تلویزیون نیز تغییر می کند. گذشته از این، باید دکوراسیون داخل خانه را نیز موردتوجه قرارداد، به‌نحوی‌که نوع، رنگ و اندازه میز تلویزیون با سایر لوازم و اجزای خانه متناسب باشد و هارمونی خوبی ایجاد کند. از جمله وسایلی که بایستی با یک میز تلویزیون در اتاق نشیمن هماهنگ شود، مبلمان و یا مبلمان تختخوابشو است. مبلمان را غالبا بر اساس رنگ غالب فضا و میزان فضای موجود در اتاق نشیمن انتخاب می کنند و پس از آن به انتخاب و دکور کردن میز عسلی و جلومبلی و دیگر وسایل می پردازند. پیشنهاد می شود اگر از میزناهارخوری تان در فضای اتاق نشیمن استفاده می کنید، از میز تلویزیون و مبلمان هماهنگ و یا گاها همرنگ، برای ایجاد تناسب بیشتر در فضایتان بهره ببرید. همچنین از جمله اقداماتی که می تواند به بهتر شدن دکوراسیون اتاق نشیمن تان کمک کند، انتخاب صحیح مدل و رنگ شومینه و یا رادیاتور شوفاژ و یا وسایل گرمایشی تان است.
میز تلویزیون ال ای دی
میز تلویزیون ال ای دی

اهمیت وجود میز تلویزیون در فضای منزل

پایه تلویزیون نه تنها یک نگهدارنده است، بلکه عنصری حیاتی برای چیدمان  دکوراسیون اتاق نشیمن نیز به شمار می رود.
با پیشرفت روز افزون دنیای تلویزیون و تبدیل شدن آن ها از یک جعبه بزرگ و سنگین به یک قاب عکس زیبا و سبک، پایه‌های نگه‌دارنده نیز  به‌روز و مدرن‌تر شده‌اند.
همان‌طور که گفتیم، میز تلویزیون بسته به سایز و نوع تلویزیون تغییر می‌کند، پس برای آنکه فضای زیبای منزلتان برهم نخورد، باید به نکات مختلفی توجه کنید، استفاده و انتخاب نادرست میز تلویزیون، می‌تواند بالانس فضای خانه‌ی شمارا از بین ببرد.
در این مقاله قصد داریم به بایدها و نبایدهای خرید میز تلویزیونو نکات مهم و قابل توجه حین خرید یک میز تلویزیون ال سی دی یا ال ای دی بپردازیم.

نگهدارنده بخریم یا میز TV

امروزه برای خرید یک میز تلویزیونو پایه نگه‌دارنده TV، باید به نکات بسیاری دقت نمود، به‌عنوان مثال می‌توان به تعداد دستگاه‌هایی که باید در آن قرار گیرد؛ مانند دی‌وی‌دی پلیر, گیرنده، سینما خانگی، ساب و سنتر و …، محلی مثل کشوها برای نگهداری لوح‌های فشرده، ارتفاع، قفسه‌بندی، نوع طرح و سبک قرارگیری TV، اشاره کرد. قطعاً این نکته مهم هم نباید فراموش شود که میز انتخابی شما می‌بایست متناسب با سایز تلویزیونتان باشد. بدانید که برای چه سایزی میز می‌خواهید، سایزهای ۳۰ تا ۴۵ یا ۵۰ تا ۶۰ اینچ و به همین ترتیب تا سایزهای بزرگ‌تر. یا برای چه نوع تلویزیونی میز می‌خواهید پلاسما، LED یا LCD و یا شاید هم برای تلویزیون‌های قدیمی CRT. میز تلویزیون برای هر یک از آن‌ها، متفاوت است.

خرید نگهدارنده TV 
خرید نگهدارنده TV 
اندازه و ارتفاع پایه نگهدارنده و میز TV
اندازه و ارتفاع پایه نگهدارنده و میز TV

اندازه و ارتفاع پایه نگهدارنده و میز TV

مهمترین و اصلی ترین نکته برای خرید میز و نگهدارنده تلویزیون، دقت در اندازه و ارتفاع آن است. برای حل این مسئله که چطور یک میز مناسب برایTV بخرید، ابتدا باید مکان و محل نصب  تلویزیون را مشخص کنید و ببینید که محل نشستن مبلمان یا کاناپه شما هم سطح با تلویزیون است یا خیر، دید شما نسبت به تلویزیون هم بسیار مهم است.
نکته بعدی این است؛ میزی که قصد خریدش را دارید، محلی برای گذاشتن وسایلی مانند کتاب، گلدان، عکس ها و وسایل تزئینی اضافی دارد یا خیر.

میز چوبی TV
میز چوبی TV

جنس میز TV

از  موارد دیگری که در هنگام انتخاب و خرید میز تلویزیون مناسب، باید به آن دقت شود، جنس رویه ی میز تلویزیون و حتی مهم تر از آن، جنس اسکلت کلی میز تلویزیون منتخب تان است.
خوشبختانه تنوع قابل قبولی برای انتخاب میز تلویزیون وجود دارد؛ از میز تلویزیون کلاسیک و قدیمی گرفته تا مدل های میز تلویزیون نیمه مدرن و حتی مدل های میز تلویزیون تماما مدرن و شیک، همگی می توانند جذابیت منحصر به فرد خود را داشته باشند و با قرار گیری در فضایی هماهنگ و مطمئن، شما را شگفت زده کنند. بسته به سبک و مدل دکوراسیونی که بر فضای اتاق نشیمن تان حاکم است و یا مدلی که می خواهید آن را برای فضایتان انتخاب و اجرا کنید، می توانید از میز تلویزیون های تماما چوبی، میز تلویزیونهای MDF، میز تلویزیون های GLASS و فلزی و یا مدل هایی که ترکیبی از همه این مواد اولیه را دارا هستند، استفاده کنید و با دیگر اجزای فضایتان هماهنگ کنید.

 ​​​​​​​ میز تلویزیون فلزی 
​​​​​​​ میز تلویزیون فلزی 

میز تلویزیون فلزی

میز تلویزیون فلزیمحکم است و سبک تر از چوب! این مدل ها ساختار ظریفی دارند، اغلب شکل پذیرند و می توان پیکربندی های جدیدی برای آنها در نظر گرفت و  همچنین برش ها و الگوهای منحصر بفردی را روی آنها اعمال کرد. میزهای فلزی معمولا همراه با قفسه های شیشه ای ساخته می شوند. اگر در سایر فضاهای خانه از مبلمانی با پایه های فلزی استفاده کرده اید مثلا در صندلی های اپن این میز نیز می تواند گزینه خوبی برایتان محسوب شود.

میز تلویزیون شیشه ای

مدل‌های میز تلویزیون شیشه‌ای، ظاهری براق و برجسته برای محیط ایجاد می‌کنند. این مدل‌ها فضای تصویری را بازکرده و وسایل الکترونیکی را به زیبایی به نمایش می‌گذارند. این نوع میزها معمولاً با قطعات نگه‌دارنده فلزی همراه هستند و برای افرادی که به داشتن محیط‌های مرتب بسیار اهمیت می‌دهند، ایده آل است. ازلحاظ قیمت نیز این مدل‌ها، بسیار ارزان‌تر از دیگر میزها هستند.

 میز تلویزیون شیشه ای
 میز تلویزیون شیشه ای
میز تلویزیون چوبی
میز تلویزیون چوبی

میز تلویزیون چوبی

مدل های میز تلویزیون چوبینیز عموما طرفداران خودشان را دارند. این نوع میزها بیشتر از سایر انواع میز تلویزیون به فروش می روند، زیرا با توجه به سبک مدرن و طرح چوبی که دارند، بیشتر مشتری را جذب می کنند. جنس مواد استفاده شده در این میز ها، اغلب از نئوپان یا ام دی اف است و معمولا  دارای کشو و فضای های مناسبی برای گذاشتن وسایل تزئینی در خود هستند. مدل های میز TVچوبی، گران تر  از مدل های شیشه ای هستند، زیرا قیمت چوب در بازار به نسبت بالاتر از شیشه است. میزهای LCD چوبی که معمولا حکاکی و تزیینات ظریفی دارند، برای دکوراسیون هایی به سبک کلاسیک بسیار مناسب هستند.

نتیجه گیری :

  • در هنگامخرید میزابتدا باید به جنس پایه ها توجه کرد، زیرا فشار کل وزن میز و تمام وسایلی که رو و داخل آن قرار می گیرد، روی پایه هاست.
  • قبل از خرید حتما وسایلی که برای قرار دادن در میز تلویزیون درنظر دارید، را کامل به ذهن بسپارید تا میزی را انتخاب کنید که برای همه آن وسایل، فضایی مناسب و مخصوص داشته باشد.
  • اگر در خانه جایی را برای قرار دادنمیز تلویزیوندر نظر گرفته اید که از لحاظ اندازه، محدودیت هایی دارد، علاوه بر انتخاب میز مناسب با سایز تلویزیون، ابعاد دقیق میز را هم در انتخابتان دخیل کنید.
  • میزهای تلویزیونی موجود در بازار عموما از نئوپان، شیشه، فلز و ام دی اف ساخته می‌شوند. در نظر داشته باشید نئوپان، فلز و ام‌دی‌اف مقاومت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند. همچنین باید گفت که ام‌دی‌اف جایگزین خوبی برای چوب است و وزن کمتری نسبت به میزهای تلویزیون چوبی دارد.
  • مطمئن شویدمیز تلویزیون شیشه‌ایکه خریداری می کنید از شیشه‌های نشکن ساخته‌ شده باشد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد