۱۲ نشانه افرادی که دارای اعتماد به نفس بالایی هستتند

0
 داشتن و نداشتن اعتماد به نفس در زندگی روزمره هر آدمی بسیار روی رفتار او تاثیرگذار خواهد بود. اعتماد به نفس بالا در هر کسی دیده نمی شود. برخی افراد تلاش به تظاهر دارند ولی به راحتی با کردارشان نشان می دهند که چقدر اعتماد به نفس شان پایین است. برخی دیگر هم هستند که با اعتماد به نفس بالایی که دارند، مسیر زندگی و موفقیت را برای خود هموار می کنند. اما افراد با اعتماد به نفس چه خصوصیاتی دارند؟ در ادامه ویژگی های افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند را به شما معرفی می کنیم.
 نتیجه تصویری برای ‪self confidence‬‏

تمرکزشان را بر یک کار می گذارند

اگر خودمان را در مقابل انتخاب های مختلف قرار دهیم و تمرکزمان را بر جزییات بگذاریم، در واقع گیج می شویم و همین امر از اعتماد به نفسی که در مورد توانایی هایمان داریم، می کاهد. در واقع افراد موفق از میان ده ها راه، یکی را انتخاب می کنند و تمام تمرکزشان را بر آن می گذارند. آنها وقت و انرژی خود را برای موضوعات کوچک و بی اهمیت صرف نمی کنند. بنابراین وظیفه ماست که بدانیم چه چیزی ما را شاد و سربلند می کند و چی چیزی  از اعتماد به نفس مان می کاهد.
نتیجه تصویری برای ‪self confidence‬‏

از خودشان دفاع می کنند

افراد موفق از توانایی و نقض های خود آگاهند. آنها با احترام نقدهای دیگران را می پذیرند. در واقع آنها نقدهای دیگران را نه به عنوان یک تهدید، بلکه به عنوان فرصتی برای یادگیری و بهبود شخصیت شان می بینند و از آن نهایت استفاده را می کنند اما آنجا که بدانند واقعا حق با آنهاست، مودبانه از حق شان دفاع می کنند.

به فکر خشنود کردن دیگران نیستند

کمک کردن به دیگران با این که خودت را وقف دیگران کنی تفاوت بسیار دارد. اولی رفتاری خوب و شایسته است در حالی که دومی پس از مدتی اعتماد به نفس را از آدم می گیرد. افرادی که از نیازها و خواسته های خود می زنند تا دیگران را خشنود کنند، در واقع به مرور اعتماد به نفس را از خود دور می کنند زیرا آنها معیار ارزش گذاری را بر اساس فکر دیگران می سنجند. این در حالی است که اعتماد به نفس از درون آدم سرچشمه می گیرد نه از دنیای بیرون.
نتیجه تصویری برای ‪self confidence‬‏

بیش از آنکه حرف بزنند، گوش می کنند

فردی که اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، بیشتر از صحبت کردن، گوش می دهد زیرا اصراری برای اثبات خود ندارد و می داند از طریق شنیدن و توجه به دیگران می تواند بر دانش خود بیفزاید و از این طریق رشد کند. شاید از نظر شما اعتماد به نفس به معنای صحبت کردن در مقابل جمع باشد اما واقعیت این است که افراد با اعتماد به نفس بالا احتیاجی به ثابت کردن خود در مقابل دیگران ندارند و این بدین معنی است که آنها کمتر حرف می زنند و بیشتر گوش می کنند، به خصوص در مقابل نزدیک ترین افراد زندگی شان.
نتیجه تصویری برای ‪self confidence‬‏

وقت شان را در شبکه های اجتماعی هدر نمی دهند

افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، از شبکه های اجتماعی عاقلانه استفاده می کنند. آنها لحظات با ارزش خود را پای صفحات شخصی دیگران و حسرت خوردن به کامل بودن زندگی آنها نمی گذرانند. در واقع این که مدام در زندگی دیگران تجسس کنیم و به شاد بودن آنها غبطه خوریم، تنها اعتماد به نفس خود را پایین آورده ایم. بنابراین اگر می خواهید مانند افراد موفق و با اعتماد به نفس عمل کنید، باید از شبکه های مجازی هدفمند استفاده کنید. افراد با اعتماد به نفس بالا از شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با آنهایی که تاثیر مثبتی در زندگی شان خواهند داشت، استفاده می کنند، نه فقط از روی سرگرمی و پر کردن وقت شان.

 

دیگران را به سخره نمی گیرند

مسخره کردن یا دست به سر کردن دیگران را تنها افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند انجام می دهند. در واقع آنها با این کار می خواهند دیگران را پایین بکشند تا خودشان را برتر نشان دهند و ضعف هایشان را بپوشاند. اما این راه کارساز نیست. واقعیت امر این است که افراد با اعتماد به نفس، قدرت خود را با حمایت اطرافیان شان نشان می دهند. این رفتار نه تنها اعتماد به نفس خود فرد را بالا می برد بلکه موجب می شود که دیگران نیز به او بیشتر اعتماد کنند. هر انسانی ارزش خاص خود دارد و وظیفه ماست همان قدر که برای خود ارزش قائلیم، برای دیگران نیز ارزش قائل شویم.

درست راه می روند

حالت بدن شما می تواند اعتماد به نفس یا عدم اعتماد به نفس تان را نشان دهد. به عنوان مثال اگر شما سرتان را بالا بگیرید و صاف راه بروید نشان می دهید که فردی با اعتماد به نفس بالا هستید اما بالعکس، اگر قوز کنید و سر به زیر باشید، در نگاه دیگران فردی با اعتماد به نفس پایین به نظر می آیید. در این شرایط شما باید به دنبال دلیل آن باشید. چه چیزی اعتماد به نفس تان را گرفته است؟ سپس در جهت رفع آن بکوشید.
 نتیجه تصویری برای ‪self confidence‬‏

باور دارند که هیچ انسانی کامل نیست

افرادی که تصور می کنند علامه دهر هستند و تمام جواب ها را می دانند، از این رو از گوش کردن به نظرات و زاویه دید دیگران خودداری می کنند، در واقع افرادی با اعتماد به نفس پایین هستند که دوست ندارند دیگران را از خودشان برتر و آگاه تر ببینند. اما افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند از نظرات و پیشنهادهای دیگران برای بالا کشیدن خودشان استفاده می کنند. به بیان دیگر آنها باور دارند که هیچ کسی کامل نیست.

 

قربانی بازی سرنوشت نمی شوند

اعتماد به نفس از عمل کردن می آید نه از عکس العمل نشان دادن. بدین معنی که افراد موفق و با اعتماد به نفس به جای این که منتظر بازی سرنوشت باشند، خودشان افسار زندگی خود را به دست می گیرند. در صورتی که افراد ضعیف خودشان را به تقدیر می سپارند تا برایش تصمیم بگیرد و زمانی که به اشتباه می روند نیز دیگران را به جای خودشان سرزنش می کنند.
 نتیجه تصویری برای ‪self confidence‬‏

تظاهر نمی کنند

یک ضرب المثل قدیمی است که می گوید: «به چیزی که می خواهی تظاهر کن تا به دست اش آوری» اما این بدین معنی نیست که ما به دیگران دروغ بگوییم یا تظاهر به دانستن چیزی کنیم، بلکه تحت هر شرایطی باید تنها در مورد آنچه می دانیم سخن بگوییم. افراد با اعتماد به نفس از اعتراف به این که چیزی نمی دانند، نمی هراسند و سوال پرسیدن از دیگران برایشان شرم نیست. بنابراین تظاهر کردن در شخصیت افراد با اعتماد به نفس جایی ندارد.
 نتیجه تصویری برای ‪self confidence‬‏

از گذشته پشیمان نیستند

همه ما در گذشته اشتباهاتی داشته ایم اما اگر مدام خودمان را به خاطر آنها سرزنش کنیم، در واقع از اعتماد به نفس مان کاسته ایم. برعکس، اگر از گذشته خود درس بگیریم و خودمان را فردی زیبا، باهوش و توانا قلمداد کنیم که قادر به تغییر جهان اطرافمان هستیم، اعتماد به نفس مان را بالا برده ایم و در راهی که در پیش می گیریم نیز موفق تر خواهیم بود.
نتیجه تصویری برای ‪self confidence‬‏

در کار کردن افراط نمی کنند

طبیعی است که افراد با اعتماد به نفس در محیط کار نیز موفق و سخت کوش اند اما این موفقیت در کیفیت است، نه در کمیت. بدین معنی که آنها هرگز تمام وقت خود را فدای کار نمی کنند بلکه برای علاقمندی هایشان نیز زمان می گذارند. آنها می دانند که چه چیزی به آنها انرژی می دهد، به عنوان مثال کتاب خواندن، پیاده روی یا نقاشی.. و در مواقعی که از کار خسته می شوند، برای گرفتن انرژی دوباره به این فعالیت ها روی می آورند. در واقع این افراد آنقدر اعتماد به نفس دارند که نه از کارشان می زنند و نه از سرگرمی های زندگی شان و اعتقاد دارند که هر چیزی جایگاه خاص خود را دارد.
 نتیجه تصویری برای ‪self confidence‬‏

دست به سینه نمی ایستند

شاید این مورد برایتان عجیب باشد اما بد نیست بدانید که افراد با اعتماد به نفس بالا دست به سینه نمی ایستند زیرا این حالت بدن نشاندهنده عدم اعتماد به نفس و حالت دفاعی بدن آنها است. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند مانند طرف مقابل شان رفتار می کنند. به عنوان مثال اگر طرف شان بنشیند، او نیز می نشیند، یا اگر او بایستد، او نیز حالت خود را تغییر می دهد تا در کنار او و هم سطح او باشد. بنابراین دست هایتان را به دور تن تان حلقه نکنید زیرا با این کار تنها حس ترس و ناامنی را به طرف مقابل تان منتقل کرده اید.
منبع : healthsos
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد