با کشور چک بیشتر آشنا شوید

0
 جمهوری چک به یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی تبدیل شده است برای بسیاری از مسافرانی که می خواهند چیزی متفاوت تر از تورهای معمول اروپایی را تجربه کنند. این کشور یک مقصد مطلوب برای کسانی است که به معماری قدیمی علاقمندند، بخشی از آن به این دلیل است که این کشور محصور شده در خشکی، در طی جنگ های جهانی دست نخورده باقی مانده، و بخشی دیگر به این دلیل می باشد که این کشور در طی هزاره گذشته به ملت های مختلفی با معماری های متفاوت، تعلق داشته است.
قیمت تورهای جمهوری چک برای کسانی که به دنبال تورهای اروپایی با قیمت مناسب هستند، پایین تر از تورهای دیگر می باشد. مزیت دیگر این نوع تورها، فرهنگ اصیل مردم کشور آنهاست که با خواسته های توریستی خدشه دار نشده است. نتیجه این ها یک گام جذاب به سرزمین جادویی دنیای اروپای واقعی است. در اینجا به معرفی برخی مکان های دیدنی جمهوری چک می پردازیم:

۱۰. پلزن

 ده مکان دیدنی و فوق العاده برای بازدید در جمهوری چک
این شهر بوهمی غربی، چهارمین شهر بزرگ جمهوری چک می باشد، و چون خاستگاه نوشیدنی پیلسنر می باشد، شهرتی جهانی دارد. برای کسانی که به دنبال دیدن معماری های فوق العاده هستند، بازدید از کلیسای جامع سنت بارتولمیو، کنیسه بزرگ، و تالارشهر با سبک رنسانس واجب است. این شهر یک مرکز پر رونق اقتصادی است، مرکز کارخانه های معروف پیلسنر اورکوئل می باشد، و دانشگاه مشهور غرب بوهمیا، و کالج برجسته حقوق در آن واقع شده اند.

۹. موراویان کارست

 ده مکان دیدنی و فوق العاده برای بازدید در جمهوری چک
این پدیده زمین شناسی یک ناحیه محفاظت شده طبیعی در جمهوری چک می باشد، و در شمال برنو قرار دارد. این محل شامل یک مجموعه عظیم از غارهای آهکی زیرزمینی می باشد و معبری است که هزاران کیلومتر مربع گستردگی دارد. این منطقه شامل موارد برجسته ای مانند ماکوچا آبیس است که یک حفره با عمق ۱۳۸ متر است که در حین ریزش سقف یکی از غارهای زیرزمینی ایجاد شده است. موراویان کارست علاوه بر غارها، دارای مسیرهای دوچرخه سواری و تپه نوردی نیز می باشد.

۸. لیتومیزل

 ده مکان دیدنی و فوق العاده برای بازدید در جمهوری چک
این شهر شرقی که در مرز بوهمیا و موراویا قرار گرفته است، زمانی در یک مسیر بازرگانی به نام راه تریستین قرار داشت. در اواخر قرن شانزدهم، قابل توجه ترین ساختمان این شهر به شکل یک قلعه به سبک رنسانس ساخته شد. این قلعه محل تولد آهنگساز کلاسیک معروف بدریش اسمتانا می باشد. یکی دیگر از نقاط برجسته این شهر، پورتمونیوم است، که خانه سابق جوزف پورتمن است، او عاشق هنر بود و همه دیوارها، کف، سقف ها و اثاثیه را به سبک کاملا سه بعدی و هنر گرافیک منقش کرده است.

۷. اولوموتس

 ده مکان دیدنی و فوق العاده برای بازدید در جمهوری چک
اولوموتس در اصل به عنوان یک دژ رومی در دوره امپراطوری ساخته شد. نام آن از نام رومی اش “کوه جولیوس” اقتباس شده است. بعدها به محل اقامت فرماندار موراویانی تبدیل گشت. دیدنی های این شهر بسیار زیاد است، زیرا این شهر در همه قرون این هزاره اهمیت به سزایی داشته است. تاریخ بنای قصر اولوموتس به قرن دوازدهم بر می گردد، و کلیسای جامع زیبای سنت ونسلاس در این مکان قرار گرفته است. این شهر شامل بیش از دوازده ساختمان مذهبی دوست داشتنی به سبک معماری پیشرفته، شش فواره قابل توجه باروکی که نشان افتخار می باشند، یک موزه هنر قابل توجه، و یک ساعت نجومی چشمگیر می باشد.

۶ .تلک

 ده مکان دیدنی و فوق العاده برای بازدید در جمهوری چک
این شهر در منطقه مراویا در جنوب به عنوان یک شهر بندری در قرن چهاردهم ساخته شد تا تجارت میان بوهمیا، مراویا و اتریش را تسهیل کند. مرکز تاریخی این شهر به رنگ تخم مرغ های عید پاک می باشد و سبک معماری آن رنسانس است که سبب شده به مکانی زیبا برای بازدید تبدیل گردد. قصر محلی گوتیک در قرن هفدهم به سبک رنسانس بازسازی شد. کلیساهای زیبا مانند کلیسای روح مقدس و کلیسای محلی لایولا این شهر را به مکان زیبایی برای علاقمندان به عکاسی، معماری و تاریخ تبدیل کرده است.

۵ .قلعه کارلستین

 ده مکان دیدنی و فوق العاده برای بازدید در جمهوری چک
این قلعه سبک گوتیک خانه امپراطور مقدس رومی، چارلز چهارم بوده است و در سی کیلومتری پراگ قرار دارد، و توریست هایی که در شهر هستند می توانند در یک سفر دلپذیر یکروزه از این قلعه دیدن کنند. از این قلعه به عنوان دژ جنگی، انبار برای گنج، و یک خانه سلطنتی در دوره های مختلف استفاده شده است. ساختمان در سه طبقه ساخته شده است که هر طبقه اهمیت و کاربرد خاصی دارد. این بخش ها به ترتیب از پایین به بالا، قصر امپراطوری، برج ماریان و برج بزرگ نامیده می شوند. شوالیه ها و امپراطور در قصر امپراطوری ساکن بودند، برج ماریان محل زندگی امپراتریس بود و برج بزرگ محل عبادت بود که یک کلیسا هم در داخل آن وجود دارد.

۴. کارلووی واری

 ده مکان دیدنی و فوق العاده برای بازدید در جمهوری چک
صدها سال مردم باور داشتند که این شهر بهاری گرم، آب های شفا دهنده ای دارد که می تواند همه بیماری ها را از مشکلات دستگاه گوارش تا تومورهای مغزی را درمان کند. مانند دیگر نواحی بهاری گرم، آب ها به داخل یک منطقه بزرگ آب گرم می رسید. تحول در این مورد در قرن سیزدهم میلادی به دستور چارلز چهارم صورت گرفت.
به دلیل اینکه چشمه های آب گرم محل تفرج اشراف بودند، معماری آنها همیشه مجلل گونه بود. با این وجود، یک سری از بلایای طبیعی بیشتر ساختمان هایی را که قبل از دوره کارلووی وری در قرون هجدهم و نوزدهم وجود داشتند، از بین برد. با این وجود شهر هنوز زیبا و چشمگیر می باشد، و بعد از شش قرن بعد، هنوز چشمه آب گرم باز است، و هنوز ادعا می شود که می تواند صدها بیماری را به طور معجزه آسایی شفا دهد.

۳ . کوتنا هرا

 ده مکان دیدنی و فوق العاده برای بازدید در جمهوری چک
کوتنا هرا به عنوان اولین صومعه بوهمی در سال ۱۱۴۲ بنا نهاده شد. این مکان به دلیل داشتن مقدار بسیار زیادی نقره به عنوان ستون شهر در قرن دوازدهم شروع به شکوفایی و رونق کرد. این شهر در زمان شکوفایی تحت سلطه آلمانی ها بود، و ساختمان های بی نظیری به سبک معماری گوتیک در آن ساخته شد. در لیست محل هایی که باید حتما دیده شوند، می توان به کلیسای جامع پنج-ناو و کلیسای سنت باربارا اشاره کرد.
همچنین اقامتگاه سلطنتی و نعنا که امروزه دادگاه ایتالیایی نامیده می شود، موزه فعلی به نام خانه سنگی، آسوئری (محل نگهداری استخوان های مردگان) و دو کلیسای زیبا به سبک گوتیک جزء مناطق دیدنی این شهر می باشند. برای دوستداران سبک معماری گوتیک، مکان های کمی وجود دارند که این همه ساختمان از قرن سیزدهم را حفظ کرده باشند.

۲. چسکی کروملوف

 ده مکان دیدنی و فوق العاده برای بازدید در جمهوری چک
چسکی کروملوف، که  یک “قلعه بوهمی” بزرگ را در خود جای داده است، در منطقه کروملوف قرار دارد. این شهر زمانی که این منطقه توسط بوهمی ها اشغال شد، به عنوان یک بنای تجاری در قرن سیزدهم ایجاد شد. این مکان چون در امتداد یک گذرگاه طبیعی از رودخانه ولتاوا قرار دارد، مناسب ترین مکان برای این ساخت و ساز است.
ظاهر شهر از قرن هجدهم تا حالا کمی تغییر کرده و ساختمان ها به خوبی نگهداری و بازسازی شده اند. این شهر یک قلعه دوست داشتنی است و همچنان احساس شهر های قرون وسطی را به بازدیدکنندگان القاء می کند. خیابان هایی با سنگفرش نامنظم و نماهای بیرونی گچی روشن، سبب شده اند که چسکی کروملوف زیبا و منحصر به فرد جلوه کند. خیابان ها پر از مغازه های جالب، غذاهای لذیذ و بی نهایت فریبنده هستند.

۱. پراگ

 ده مکان دیدنی و فوق العاده برای بازدید در جمهوری چک
این نگین رودخانه ولتاوا یک تاریخچه ۱۱۰۰ ساله دارد و از نظر فرهنگی بسیار غنی و مهم است. پراگ پایتخت بوهمیا و امپراطوری رومی بوده است. این شهر در عصر رنسانس و گوتیک شکوفا شد. این شهر همچنان بزرگترین شهر جمهوری چک می باشد و از نظر فرهنگی بسیار غنی و متنوع می باشد، و دارای بسیاری آثار برجسته معماری و هنری از قرن های مختلف دارد.
پراگ با نگاهی دقیق به معماری هزاره، جزء ده شهر اول پر بازدید اروپا می باشد. مکان های برتر آن شامل قلعه ها و کلیساها و پل زیبای چارلز می باشند. دوستداران هنر مدرن می توانند از مترونوم غول پیکر یا خانه رقصان “فرد و جینجر” بازدید کنند.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد