دکوراسیون برندهای برتر مد دنیا چه ویژگی‎هایی دارند؟

1
گابریل بونور «کوکو» شانل؛ مؤسس برند شانل، یک طراح مد برجسته فرانسوی بود که ویژگی شاخص طراحی‌هایش، سادگی در عین لوکس و گران‌قیمت بودن است. او یکی از چهره‌های شاخص قرن بیستم و تنها طراح مدی بود که در مجله تایم جزء فهرست ۱۰۰ نفری تأثیرگذارترین افراد دنیا نام برده شد.
  دکوراسیون برندهای برتر مد دنیا چه ویژگی هایی دارند؟
کوکو شانل سبکی در دنیای مد اختراع کرد که با گل‌های کاملیای سفید، لباس سیاه، لوگوی CC و درپوش ویژه عطر شانل با شکل هشت‌ضلعی کشیده تعریف می‌شود. آپارتمان و لباس او با رنگ‌های محبوبش؛ یعنی رنگ‌مایه‌هایی از رنگ بژ، مشکی و سفید، خودنمایی می‌کرد. او دکوراسیون آپارتمان شیک خود را در پاریس با الهام از این ایده‌ها طراحی کرد. اکنون این آپارتمان که در بالای بوتیک و سالن طراحی لباس شانل واقع شده است، برای مصاحبه‌های مطبوعاتی و عکس‌برداری از مدل‌ها استفاده می‌شود.
 دکوراسیون برندهای برتر مد دنیا چه ویژگی هایی دارند؟
در این مقاله قصد داریم شما را با طراحی دکوراسیون داخلی با الهام از ۷ قانون کوکو شانل آشنا  می کنیم…

با روح خود روراست باشید

«یک فضای داخلی، بازتابی طبیعی از روح است». این نقل‌قولی تأثیرگذار از «کوکو شانل» است که ما را خیلی صریح و ساده به پیروی از روحمان دعوت می‌کند. کوکو دختری سطح بالا و زیبا بود که سعی می‌کرد زنانگی خود را به زیبایی هرچه‌تمام‌تر به نمایش بگذارد و این مایه غرور و مباهات او بود. شکوه و قدرتِ درون او در فضای زندگی‌اش نیز به‌وضوح قابل‌لمس بود. می‌توان فضای ایده آل او را به یک جعبه جواهر تشبیه کرد.
 دکوراسیون برندهای برتر مد دنیا چه ویژگی هایی دارند؟
فقط نور و بس!
نور عنصری است که به‌راحتی می‌تواند اشیاء را زیبا و درخشان یا زشت و کدر نشان دهد. باید نوعی از وسایل نورپردازی را انتخاب کرد که نه‌تنها خودشان زیبا باشند، بلکه زیباترین وجه هر چیزی را نیز نشان دهند. اگر می‌خواهید خانه‌تان مثل جعبه جواهر ایده‌آل کوکو شانل باشد، باید کاری کنید که درخشش جواهرات درون جعبه تا عمق چشم هرکسی نفوذ کند.
انعکاس، بُعد می‌بخشد
اگر آپارتمان کوکو شانل را ندیده‌اید با جستجو در اینترنت حتماً آن را مشاهده کنید. تمام فضای راه‌پله آیینه‌کاری شده و صحنه فوق‌العاده‌ای خلق کرده است. هنگام نمایش مجموعه‌های جدید توسط مدل‌ها، شانل آنها را از بالای این پله‌ها تماشا می‌کرد. او در طول نمایش، بر روی پنجمین پله در پایین آپارتمانش روبه‌روی دیواری از آیینه‌ها می‌نشست و بدون اینکه کسی متوجه حضور او شود با نگاه به پایین می‌توانست مدل‌ها و هم‌چنین عکس‌العمل حضار به لباس‌ها را ببیند. کوکو عاشق کریستال‌، آیینه‌ و هر چیز متالیک و براق بود. چنین سطوح بازتاب‌کننده‌ای به فضا پویایی و بُعد می‌بخشند و همه‌چیز را باشکوه‌تر جلوه می‌دهند.
 دکوراسیون برندهای برتر مد دنیا چه ویژگی هایی دارند؟
سفید و سیاه کلاسیک
وقتی شک دارید از چه ترکیب رنگی برای طراحی فضای لوکس خود استفاده کنید، سراغ سیاه‌وسفید بروید؛ همه‌چیز سفید با برجستگی‌های سیاه یا بالعکس. سیاه‌وسفید، ترکیبی کلاسیک، اما همچنان شیک و سطح بالا است. سیاه‌وسفید ترکیب رنگی موردعلاقه کوکو بود که در کنار بژ و طلایی فضای زندگی او، ظاهری فاخر و لوکس به فضا می‌بخشید.
 دکوراسیون برندهای برتر مد دنیا چه ویژگی هایی دارند؟
گل‌ها حیرت‌انگیزند
کوکو شانل طرفدار پروپاقرص کاملیاها بود و در فضاهای زندگی خود همواره آنها را داشت. این گل‌های زیبا روی میز جلومبلی، میز توالت، در راهرو و حتی گاهی در کاغذدیواری‌ها دیده می‌شدند. شما هم می‌توانید با گل‌هایی مانند کاملیا، لیلیوم، ارکیده و… فضای خانه خود را به سطح بالاتری از زیبایی ارتقاء دهید. علاوه بر این، رایحه این گل‌ها، حس فوق‌العاده‌ای به فضا می‌بخشند. در کنار گل‌ها، رایحه عطر موردعلاقه‌تان نیز می‌تواند معجزه کند. کوکو هر وقت به آپارتمانش می‌رفت، بوی عطر شانل شماره ۵ که رایحه مخصوص او بود در اطراف راه‌پله به مشام می‌رسید.
لوکس بودن در جزئیات
کتاب‌هایی که روی میز جلومبلی به نمایش گذاشته‌اید، نحوه چیدمان عطرهایتان، الگوی بافت کوسن‌ها و همه این جزئیات کوچک و به‌ظاهر بی‌اهمیت می‌توانند در لوکس به نظر رسیدن فضای شما تأثیر چشمگیری داشته باشند. همین‌که چند شاخه گل را با یک روبان به هم ببندید و درون گلدان کریستال کوچک قرار دهید و در کنارش یک شمع زیبا روشن نمایید، می‌تواند ظاهری متفاوت ایجاد کند.
 دکوراسیون برندهای برتر مد دنیا چه ویژگی هایی دارند؟
به یک ترکیب رنگی وفادار بمانید
هر زن شیک‌پوشی، ترکیب رنگی خاصی دارد که همواره به آن وفادار است. همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم ترکیب رنگی موردعلاقه کوکو شانل نیز سیاه، سفید، برنز و طلایی بود. وقتی ترکیب رنگی خاص خودتان را داشته باشید، هنگام خرید برای دکوراسیون دچار اشتباه نمی‌شوید؛ چون می‌دانید چه می‌خواهید و چه‌بسا بارها آن را آزموده‌اید. با این ترفند شما همواره امضای خودتان را پای فضای زندگی‌تان خواهید داشت.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد