بهترین تالار های اپرا در جهان + عکس

0
 تصویر مرتبط
 بهترین تالارهای اپرا فقط برای به نمایش گذاشتن تِنورها، باریتون ها و سوپرانوهای برجسته در موسیقی ساخته نشدند، بلکه به جهان نشان می دهند که آن شهر به سطح بالایی از فرهنگ، قدرت و ثروت رسیده است.
علاوه بر فراهم آوردن تجربه تئاتری به یاد ماندنی، تالارهای اپرا فرصتی هیجان انگیز در اختیار گردشگران قرار می دهد تا از بناهایی که توسط قابل احترام ترین معماران جهان ساخته شده بازدید کنند. بهترین تالارهای اپرا در جهان همچنان جاذبه توریستی پرطرفداری هستند.
نتیجه تصویری برای تالار بولشوی

۱۰. تالار بولشوی (Bolshoi Theatre)

تالار بولشوی در مسکو که در طول تاریخ طولانی خود بارها بازسازی و تعمیر شده، در ابتدا بنای ساده ای از آجر و سنگ در دهه ۱۷۹۰ بود. ساختمان فعلی توسط آندری میخایلوف معمار روس طراحی و در سال ۱۸۲۴ تکمیل شد. این تئاتر نئوکلاسیک با فرش های شرقی، دیوارهای پوشیده از ابریشم گلدار و صندلی های مخملی شناخته می شود.
تصویر مرتبط تالار بولشوی از خیلی از تالارهای اپرای معروف جهان کوچکتر است، و چهار بالکن و گالری که محل ارکستر را در برگرفته، تجربه ای خودمانی و صمیمانه فراهم می آورد. بازسازی این تالار در سال ۲۰۱۱ که گفته می شود بالغ بر یک میلیارد دلار خرج داشت، سیستم آکوستیک و صدای تالار را بهبود زیادی داد.

نتیجه تصویری برای ‪Hungarian State Opera House‬‏
۹. تالار اپرای مجارستان (Hungarian State Opera House)

نتیجه تصویری برای ‪Hungarian State Opera House‬‏

تالار اپرای مجارستان در بوداپست که توسط میکوس یبل یکی از معماران برجسته قرن نوزدهم طراحی و در سال ۱۸۸۴ تکمیل شد، بهترین دستاورد این معمار مجارستانی به شما می رود. ساختار نئو-رنسانس آن با نقاشی ها و مجسمه هایی توسط شناخته شده ترین هنرمندان آن کشور تزئین شد و شامل لوستر برنزی بسیار بزرگی است.
نتیجه تصویری برای ‪Hungarian State Opera House‬‏مجسمه های فرانتس لیست و فرنک ارکل در ورودی تالار قرار گرفته است. این تالار که به خاطر آکوستیک عالی خود شناخته می شود، موسیقیدانان شناخته شده جهان از جمله گوستاو مالر و اتو کلمپرر را به خود جذب کرده است.

نتیجه تصویری برای ‪Metropolitan Opera House‬‏
۸. تالار اپرای متروپولیتن (Metropolitan Opera House)

تصویر مرتبط
تالار اپرای متروپولیتن در مرکز لینکلن در نیویورک سیتی به خاطر تولیدات با دقت و نوآورانه خود و اجرای حرفه ای برجسته ترین خواننده های اپرا در جهان شناخته می شود. به دلیل سیستم آکوستیک و خطوط دید عالی، تالار اپرای متروپولیتن از زمانی که در سال ۱۹۶۶ افتتاح شد همواره به عنوان یک تالار اپرای برتر در سطح جهان مورد توجه بوده است. این تئاتر به وسیله والاس کی. هریسون معمار آمریکایی طراحی شد و طراحی مدرن آن شامل نمای بیرونی سفید تراورتن و مجموعه ای طاق است.
نتیجه تصویری برای ‪Metropolitan Opera House‬‏

تصویر مرتبط
۷. تئاتر کولون (Teatro Colon)

نتیجه تصویری برای ‪Teatro Colon‬‏
نتیجه تصویری برای ‪Teatro Colon‬‏تئاتر کولون در بوینس آیرس در سال ۱۹۰۸ با اجرای نمایش اپرای آیدا نوشته جوزپه وردی افتتاح شد و به وسیله چندین معمار طراحی شد، که شاید سبک متنوع آن هم به همین دلیل باشد. با تقریباً ۲۵۰۰ صندلی و اتاق ایستاده برای ۱۰۰۰ نفر،  تئاتر کولون زمانی بزرگترین تالار اپرا در جهان بود تا اینکه تالار اپرای سیدنی در سال ۱۹۷۳ تکمیل شد.
نتیجه تصویری برای ‪Teatro Colon‬‏
لوچانو پاواروتی خواننده سرشناس تِنور این تئاتر را به خاطر سیستمم آکوستیک عالی آن تحسین کرد و خاطرنشان کرد که این ویژگی همیشه به نفع خواننده نیست. او گفت «اگر خواننده ای بد آواز بخواند، همه فوراً متوجه می شوند.»

نتیجه تصویری برای ‪Teatro di San Carlo‬‏
۶. تئاتر سان کارلو (Teatro di San Carlo)

نتیجه تصویری برای ‪Teatro di San Carlo‬‏
تئاتر سان کارلو در ناپل عنوان قدیمی ترین تالار اپرای همواره فعال در اروپا را به خود اختصاص داده است. این تئاتر قرمز و طلایی توسط شاه چارلز بوربون ساخته شد.
تصویر مرتبط
این تالار اپرا در سال ۱۷۳۷ تکمیل شد و استانداردی را ایجاد کرد که معماران بعدی از آن پیروی کردند. بازسازی چندین میلیون دلاری این تئاتر در سال ۲۰۱۰ انجام شد.
نتیجه تصویری برای ‪Teatro di San Carlo‬‏
 تصویر مرتبط

نتیجه تصویری برای ‪Vienna State Opera‬‏
۵. تالار اپرای وین (Vienna State Opera)

تصویر مرتبط

تالار اپرای وین در سال ۱۸۶۹ با اجرای «دون ژوان» موتسارت افتتاح شد. بخشی از این تالار که به وسیله ادوارد فان در نول و آگوست سیکارد فُن سیکاردسبورگ به سبک نئو-رنسانس طراحی شد، در جنگ جهانی دوم به وسیله بمب تخریب شد و تا سال ۱۹۵۵ به طور کامل بازسازی نشد.
نتیجه تصویری برای ‪Vienna State Opera‬‏
این تالار هم به خاطر تولیدات مخصوص کودکان و هم بلیت ارزان اتاق ایستاده خود شناخته می شود که مردم دقایقی پیش از شروع اجرا آن را تهیه می کنند.
 نتیجه تصویری برای ‪Vienna State Opera‬‏

نتیجه تصویری برای ‪Teatro Amazonas‬‏
۴. تئاتر آمازون (Teatro Amazonas)

نتیجه تصویری برای ‪Teatro Amazonas‬‏
تئاتر آمازون، تالار اپرایی است که در مانائوس برزیل در قلب جنگل های بارانی آمازون واقع شده است. این تالار در اوج تجارت لاستیک با استفاده از مصالحی از سرتاسر جهان ساخته شد: مبلمان از پاریس، سنگ مرمر از ایتالیا، و فولاد از انگلیس. در نمای بیرونی ساختمان، گنبد آن با ۳۶ هزار کاشی سرامیک تزئینی به رنگ پرچم ملی برزیل پوشیده شده است. اولین اجرا در این تالار با نمایش اپرای ایتالیایی «لا جوکاندا» در سال ۱۸۹۷ انجام شد.
نتیجه تصویری برای ‪Teatro Amazonas‬‏
مدت کوتاهی بعد از افت تجارت لاستیک و زمانی که مانائوس مهم ترین منبع درآمد خود را از دست داد، این خانه اپرا نیز بسته شد. به مدت ۹۰ سال هیچ اجرایی در تئاتر آمازون انجام نشد تا اینکه در سال ۱۹۹۰ مجدداً درهای آن گشوده شد.
تصویر مرتبط

۳. تئاتر لا اسکالا (La Scala)

تئاتر لا اسکالا از زمان اولین اجرای آن با عنوان L’Europa Riconosciuta از آنتونیو سالیری در سال ۱۷۷۸، شهرت بسیاری را به عنوان تالار اپرای درجه یک به دست آورد.
تصویر مرتبط
این تالار قرمز و طلایی به وسیله جوزپه پیرمارینی به سبک نئوکلاسیک طراحی شد و به خاطر سیستم آکوستیک فوق العاده اش مشهور است به طوری که که توانایی های واقعی خواننده را به قدری درست نمایان می کند که اجرا در تئاتر لا اسکالا به عنوان آزمونی خطرناک برای خواننده های اپرا به شمار می رود. حتی هنرمندان برجسته نیز متحمل سوت های اعتراضی منتقدانی شده اند که در گالری بالای صندلی های تئاتر می نشینند.
نتیجه تصویری برای ‪La Scala)‬‏
 تصویر مرتبط

نتیجه تصویری برای ‪Palais Garnier‬‏
۲. کاخ گارنیه (Palais Garnier)

نتیجه تصویری برای ‪Palais Garnier‬‏

کاخ گارنیه در خیابان اپرا در پاریس یکی از مشهورترین خانه های اپرا در جهان است. این تالار سبک بوزار که توسط شارل گارنیه طراحی و در سال ۱۸۷۵ تکمیل شد، شامل لوستر کریستالی هفت تُنی عظیمی در مرکز تئاتر، و تزئینات و مجسمه های مرمری است که نمایانگر شخصیت هایی از اسطوره های یونان باستان است.
نتیجه تصویری برای ‪Palais Garnier‬‏
در سال ۱۹۶۲، مارک شاگال نقاشی هایی دیواری به سقف اضافه کرد. با این که زیبایی این تئاتر تحسین برانگیز است، ولی خطوط دید نسبتاً ضعیفی دارد و بیشتر پرفورمنس های اپرای پاریس در حال حاضر در کاخ اپرای باستیل صورت می گیرد.
 

نتیجه تصویری برای ‪opera sydney‬‏

۱. تالار اپرای سیدنی

نتیجه تصویری برای ‪opera sydney‬‏

تالار اپرای سیدنی یکی از نمادهای مشهور استرالیا و یکی از معتبرترین مراکز هنری پرفورمنس در جهان است. تالار اپرای سیدنی که به عنوان یکی از شاهکارهای معماری قرن بیستم به شمار می رود، توسط یورن اوتزان طراحی و ساخته شد و شامل چندن محل اجرا در داخل است.
تصویر مرتبط
از بین این محل های اجرا، برجسته ترین آن ها تئاتر جوان ساترلند، تئاتر دراما، اتاق چندمنظوره اوتزان و سالن کنسرت است. همچنین در بخش بیرونی تالار اپرای سیدنی محل فضای بازی وجود دارد که اجراهای بیرون از سالن زیادی در آن انجام می شود.نتیجه تصویری برای ‪opera sydney‬‏
 تهیه و تنظیم : محمد علی زارع
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد