۱۲ روش چیدمان اتاق نشیمن با مبلمان

0

هر وسیله‌ای پس از مدتی استفاده کهنه می‌شود و نه تنها ظاهرش مثل روز اول تازه و زیبا نیست بلکه کارآیی آن پایین می‌آید. تعویض وسایل منزل کاری ضروری است. با این حال این کار به هیچ وجه ارزان نیست. بخصوص وسایلی چون مبلمان که قیمت‌هایی گزاف دارند و تعویض آن‌ها می‌تواند هزینه‌بردار باشد. خب با اینحال با مبلمان از ریخت افتاده‌ی خود چه کنیم که جذابیت اتاق نشیمنمان را می‌گیرند و خرابی‌هایشان موجب آزار اهل خانه و مهمانان می شود.

12 روش چیدمان اتاق نشیمن با مبلمان قدیمی
 

در ادامه‌ی این مقاله دوازده روش برای استفاده‌‌ی دوباره از مبلمان قدیمی به‌گونه‌ای که نه تنها جذابیت خانه‌تان را از بین نبرد بلکه خود الهام‌بخش و زیبایی بخش خانه‌یتان باشند ارائه می‌دهیم.

تعویض روکش مبل
 

۱. تعویض روکش:

شاید رایج‌ترین مشکل در مبلمان روکش‌های از ریخت افتاده و رنگ و رورفته است که بدجور هم توی چشم می‌زنند. این مسئله با وجود اینکه بدنه‌ی مبل کاملا سالم است به وفور اتفاق می‌افتد. با اینحال برطرف کردن این مشکل هم ساده است هم هزینه‌ی چندانی در بر نخواهد گرفت. تنها کافی است روکشی زیبا و تازه به مبل خود بکشید تا آن را کاملا نونوار کنید. با تغییر رنگ و طرح روکش حتی حال و هوایی تازه به دکوراسیون همیشگی خانه خود دهید!

تعمیر نشیمن مبل
 

۲. تعمیر نشیمن:

دومین مشکلی که در مبلمان به وفور پیش می‌آید خرابی نشیمن است. نشیمن‌هایی که پف خود را از دست می‌دهند و هنگام نشستن بر روی آن‌ها چنان فرو می‌روند که حس غرق شدن بهتان دست می‌دهد. خب چاره چیست؟ تعمیر نشیمن کار دشواری نیست شما می‌توانید با استفاده از پالت زیر مبل خود را محکم کنید و با استفاده از پشم شیشه و موادی مشابه داخل بالش نشیمن را پر کنید. کار دیگری که بخصوص برای مبل‌هایی که نشیمن‌هایشان جدا می‌شوند این است که تنها بالش‌های نشیمن را عوض کنید تا راحتی همیشگی مبل را به آن بازگردانید.

تغییر رنگ مبلمان قدیمی
 

۳. تغییر رنگ:

بسیاری از مبلمان چوبی یا فلزی دچار زدگی می‌شوند و رنگشان را از دست می‌دهند و لکه لکه به‌نظر می‌آیند. با استفاده از اسپری یا قلم موی رنگی تمام بدنه چوبی یا فلزی را رنگ کنید و نه تنها لکه‌ها را بگیرید بلکه مبلمانی با رنگی متفاوت و جدید به خانه خود اضافه کنید.

استفاده از صندلی های قدیمی
 

۴. استفاده از صندلی‌های کهنه:

صندلی‌های چوبی و فلزی خراب که یا پایه‌شان شکسته یا نشیمن‌شان و یا تنها دچار زنگ‌زدگی یا لکه شده‌اند در بسیاری از انباری خانه‌ها پیدا می شوند. خب هیچ لزومی به دور ریختن این دست از اشیا‌ء نیست. تنها کافی است که قسمت آسیب دیده را تعمیر کنید. رنگ تازه‌ای به صندلی بزنید و سپس کوسن زیبایی را به عنوان نشیمن بر روی صندلی قرار دهید و آن را کنار مبلمان اتاق نشیمن یا اتاق کار و حتی خواب خود قرار دهید و ظاهری جذاب به محیط خود ببخشید.

ترکیب کهنه و تازه در مبلمان خانه
 

۵. ترکیب کهنه و تازه:

گاهی تعویض تمام مبلمان واقعا هزینه‌بردار است. اما با برآورد قیمت‌ها می‌بینید که خرید یک کاناپه برایتان مقدور است. در این حال نگران نباشید که یک کاناپه به تنهایی برای خانه‌یتان کافی نیست. کاناپه تازه را برای منزل بخرید و در کنار آن از صندلی‌های قدیمی خود که آن‌ها را نونوار کرده‌اید و یک یا دو مبل تک که از قبل دارید بهره ببرید و آن وقت می‌بینید که این مبلمان قدیمی درکنار مبلمان جدید چه نمای زیبا و جذابی ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید با تعویض روکش مبلمان قدیمی خود و هماهنگ کردن آن‌ها با مبلمان جدید و یا استفاده از کوسن‌هایی با رنگ‌های متناسب این مبلمان را با هم هماهنگ کنید.

تغییر رنگ دیوار
 

۶. تغییر رنگ دیوار:

گاهی برای جلوه بخشیدن به مبلمان قدیمی خود باید به جای تغییر خود مبلمان اجزای اطراف آن را تغییر دهید. برای مثال می‌توانید با تغییر کاغذ‌دیواری یا رنگ دیوارها شروع کنید و رنگی متفاوت یا حتی کاغذ دیواری‌ای هماهنگ با روکش مبلمان قدیمیتان انتخاب کنید. چند کوسن زیبا و یک پتوی بافت یا شالی توری بر روی مبلمانتان نیز می‌توانند ظاهر کلی مبل‌ها را تا حد زیادی تغییر دهند.

۷. تغییر میز جلو مبلی:

میز جلو مبلی یکی از اجزای مهم مبلمان خانه است. شما می‌توانید با انتخاب یک میز جلو مبلی متفاوت و جذاب نگاه‌ها را از دیگر مبلمان بر روی میز جلو مبلی بکشید و نقطه‌ای زیبا و قابل توجه ایجاد کنید. برای اینکار لازم نیست که حتما هزینه‌ی زیادی کنید اگر در توانتان نیست که یک میز جلو مبلی بخرید در خانه و انباری خود بگردید و چیزی جذاب که بتوان از آن به عنهوان میز جلو مبلی استفاده کرد بهره بگیرید. برای مثال یک صندوقچه چوبی یا فلزی قدیمی که سطحی صاف دارد می‌تواند انتخابی زیبا باشد. شما می‌توانید با خواندن مقاله‌ی “میز جلو مبلی عنصری ساده ولی مهم در دکوراسیون داخلی” برای انتخاب میز جلو مبلی خود الهام بگیرید.

میز جلو مبلی
 

۸. استفاده از زیر پایی:

بسیاری از مبلمان قدیمی هنوز ظاهر خود را حفظ کرده‌اند اما راحتی پیشین خود را ندارند. اضافه کردن یک زیر پایی زیبا نه تنها می‌تواند ظاهر مبلمان و فضای اطراف را تغییر دهد بلکه موجب راحتی بیشتر کاربر هنگام استفاده از مبلمان می‌شود. پف‌ها و زیر پایی‌ها از قیمت‌هایی مناسب برخوردارند. حتی اگر قصد خرید ندارید می‌توانید با استفاده از صندوق‌های چوبی یا چیزهایی از این قبیل و سپس استفاده از پشم شیشه و روکش مناسب بر روی آن، یک زیرپایی زیبا و راحت برای خود بسازید.

استفاده از زیرپایی
 

۹. استفاده از کوسن:

اضافه کردن عناصری جزئی به مبلمان نه تنها ظاهر آن‌ها را کمی تغییر می‌دهد بلکه موجب راحتی بیشتر کاربران هنگام نشستن بر روی آن‌ها می‌شوند. چند کوسن زیبا و یک پتوی بافت یا شالی توری بر روی مبلمانتان می‌توانند ظاهر کلی مبل‌ها را تا حد زیادی تغییر دهند.

استفاده از کوسن
 

۱۰.  تخت یا مبل؟

تشک تخت‌ها اصولا محکم و در عین حال راحت هستند. اگر یک تشک تک نفره‌ه‌ی اضافه دارید می‌توانید از آن به عنوان نشیمن مبلمان قدیمیتان که تو رفته و خراب شده‌اند استفاده کنید. شما حتی می‌توانید با استفاده از این تشک خودتان یک مبل زیبا بسازید. برای اینکار تنها به چند پالت و پایه برای قرار دادن تشک بر روی آن احتیاج دارید. سپس با استفاده از یک روکش زیبا و چندین کوسن مبلی راحت و زیبا به مبلمان خانه‌ی خود اضافه کنید.

تخت‌های دو نفره قدیمی نیز می‌توانند به راحتی تبدیل به یک کاناپه متفاوت و جذاب شوند. با برش دادن یک سوم قسمت بالایی  (تاج) تخت و قرار دادن تشک یا بالش راحت در این قسمت شما مبلی جدید دارید. روکشی زیبا از جنسی متفاوت که بر روی تخت استفاده نمی‌شود و چند کوسن رنگی کار را تمام می‌کند.

استفاده از تخت های قدیمی
 

۱۱. استفاده از میز توالت:

میزهای توالت به خصوص طرح‌های کلاسیک و قدیمی می‌توانند جلوه‌ای نوستالژیک در خانه ایجاد کنند. اگر یکی از این میزهای توالت در انبار وسایل اضافی خود دارید آن را نونوار کنید. تعمیر و رنگش کنید و توی اتاق نشیمن خود قرار دهید و با یک گلدان گل زیبا یا یک قاب عکس و یا حتی چند عدد کتاب آن را در معرض دید قرار دهید و نقطه‌ای قابل توجه در خانه خود بسازید.

استفاده از میز توالت
 

۱۲.  کتابخانه یا بوفه؟

کتابخانه‌های قدیمی یا قفسه‌های چوبی و فلزی کهنه که دیگر جایی برای آن‌ها در خانه ندارید با کمی تغییر رنگ و تعمیر می‌توانند بوفه‌هایی زیبا شوند. حتی شکل کهنه آن‌ها خود می‌تواند حسی نوستالژیک و جالب به محیط ببخشد.

khooger.com

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد