معرفی و بررسی تخصصی گوشی آیفون X + فیلم

7

 

نتیجه تصویری برای ‪IPHONE X‬‏

بررسی تخصصی  IPHONE X

اپل در مراسم رونمایی از محصولات جدید خود از ۳ محصول جدید رونمایی کرد، آیفون ۸ که با صفحه نمایش بزرگتری با عنوان آیفون ۸ پلاس و البته با سخت افزاری قوی تر نیز تولید خواهد شد و در نهایت آیفون ۱۰ یا X که به عنوان گرانترین محصول اپل حرف ها و حدیث های فراوانی با خود به همراه داشته. درادامه به معرفی این محصول پر سر و صدای اپل خواهیم پرداخت.

تیم کوک مدیرعامل اپل در این مراسم پس از رونمایی از محصولات آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس با معرفی آیفون X حضار را در جایشان میخکوب کرد !

این مدل از آیفون دارای صفحه نمایش OLED Super Retina با سایز ۵.۸ اینچ است که دارای کم ترین حاشیه در بین تمامی مدل های آیفون تا امروز است.

نتیجه تصویری برای ‪IPHONE X‬‏
همچنین پردازنده A11 Bionic به کار گرفته شده در این گوشی قوی ترین پردازنده ای است که در مدل های آیفون به کار گرفته شده و امکان سخت ترین و سنگین ترین پردازش ها را برای صاحبان آن فراهم می کند.
نکته جالب در مورد آیفون ۱۰ استفاده از تکنولوژی FACE ID است که دیگر برای باز کردن قفل گوشی احتیاجی به استفاده از اثر انگشت و رمز عبور نخواهید داشت. تکنولوژی که پس از معرفی آن دغدغه های فراوانی را برای کارشناسان امنیتی و کاربران اپل ایجاد کرد که البته این شرکت قول داده تا امنیت آن را در بالاترین سطح ممکن نگه دارد.
جنس تمام بدنه این مدل از شیشه است که هم زیبایی خاصی به آن بخشیده و هم تجربه حسی خوبی برای کاربران خود دارد. همچنین حذف دکمه هوم امکان استفاده از تمام ظرفیت گوشی به عنوان صفحه لمسی را به کاربران هدیه داده است.
 

 برای تغییر آمده ام 

سال قبل با استفاده از دوربین دوتایی و سال قبلش با معرفی نسخه پلاس اپل نشان داد که بعد از استیو جابز هیچ ترسی از دنبال کردن کمپانی‌های دیگر و نوآوری‌هایشان ندارد. امسال اپل در بخش صفحه‌نمایش از چند کمپانی دیگر پیروی کرده و صفحه‌نمایشی کاملا بدون حاشیه برای آیفون در نظر گرفته است. قاب جلوی آیفون ۱۰ تماما از صفحه‌نمایش ساخته شده و تنها بخشی در بالای گوشی برای قرار گرفتن دوربین و سنسورها در نظر گرفته شده است.
بر خلاف نسل‌های قبل خبری از کلید فیزیکی Home هم در این گوشی نیست و با اولین آیفونی روبرو هستیم که این کلید معروف را در قاب جلویش ندارد. پیش از این از روی عکس‌ها و شایعاتی که منتشر شده بود همه این تصور را داشتند که با حذف کلید هوم از قاب جلو سنسور اثرانگشت به کلید پاور منتقل می‌شود؛ اما این حدس و گمان‌ها درست از آب در نیامد و اپل با حذف کلید Home سنسور اثرانگشت را هم از آیفون حذف کرد.
 

 صفحه نمایشگر خیره کننده

  پنل OLED به‌کاررفته در نمایشگر سوپر رتینای اچ‌دی  یک نمونه‌ی سفارشی و کاملا منطبق با استانداردهای بالا است.
این نمایشگر امکان نمایش محتوای HDR را با نسبت کنتراست یک در یک میلیون، وضوح تصویر و روشنایی بالا، رنگ‌های گسترده و بهترین دقت رنگ موجود فراهم می‌کند. نمایشگر ۵.۸ اینچی آیفون ۱۰ با وضوح تصویر ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل و تراکم ۴۵۸ پیکسل را دارا است .
سیستم‌عامل پیشرفته تر
 سیستم‌عامل دستگاه  IOS 11 است. اما این آی او اس کمی با آنچه که در گوشی‌های آیفون ۸ متفاوت است  . برای روشن شدن صفحه‌نمایش کافی است روی آن ضربه بزنید و برای باز کردن صفحه قفل کافی است خطی را که پایین صفحه‌نمایش قرار گرفته بالا بکشید. اما به چه روشی می‌توان از یک برنامه خاص بیرون آمد و به صفحه اصلی رفت؟ برای اینکار باید از بالا کشیدن انگشت روی صفحه‌نمایش استفاده کنید منتهی به لطف تکنولوژی لمس بعدی صفحه‌نمایش توانایی تشخیص میزان فشاری را دارد که به آن برای اسکرول کردن یا خروج از برنامه وارد می‌کنید.
 

پردازنده سریع تر

 پردازنده A11 Bionic با داشتن ۶ هسته قدرتمند در قلب خود، سنگین ترین پردازش ها را نیز به راحتی انجام می دهد و خیال کاربر را از هر جهتی آسوده می کند. ۲ هسته از این پردازنده ۲۵ درصد و ۴ هسته دیگر پردازنده A11 Bionic حدود ۷۰ درصد سرعت بیشتری نسبت به نسل پیشین پردازنده یعنی A10 دارد. همچنینپردازنده گرافیکی ۳ هسته ای با بهره مندی از آخرین تکنولوژی ها توانایی پردازش تصاویر ۳D و AR را در آیفون X فراهم کرده با سرعت آن نسبت به نسل پیشینش ۳۰ درصد افزایش داشته است.
در کنار این پردازنده، یک موتور عصبی ۲ هسته ای نیز فعالیت می کند که عهده دار پردازش های مربوط به دوربین، Face ID و Animoji است. یکی از نکات جالب در این موتور یا پردازشگر عصبی، امکان ارتقاء یادگیری آن در الگوریتم های ریاضی جهت استفاده بهینه تر از آن می باشد.
با ۶ هسته و ۴.۳ میلیارد ترانزیستور، A11 Bionic چهار هسته‌ی بهینه دارد که تا ۷۰ درصد سریع‌تر از چیپ پیشین A10 Fusion عمل می‌کند و شامل دو هسته‌ی پردازشی نیز می‌شود که تا ۲۵ درصد سریع‌تر از نسل قبل هستند. این پردازنده زمانی که به سرعت بیشتری نیاز داشته باشید، می‌تواند هر ۶ هسته را به‌صورت هم‌زمان به کار بگیرد.
با فیس آی‌دی، قفل آیفون ۱۰ تنها زمانی باز می‌شود که به آن نگاه کنید. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است تا توسط تصاویر و نقاب‌های جعلی فریب نخورد. نقشه‌ی چهره‌ی شما رمزنگاری و توسط Secure Enclave محافظت می‌شود. عملیات احراز هویت نیز بی‌درنگ از روی دستگاه شما (و نه فضای ابری) انجام می‌شود.
 

بهترین دوربین در میان رقبایش

دوربین جلوی ۷ مگاپیکسلی TrueDepth آیفون X با بهره گیری از Portrait Mode جهت عکاسی سلفی و استفاده از Face ID با دریافت تصویر پرتره از صورت با بیشترین جزئیات و رنگ های واقعی تر با پس زمینه مات ، تجربه جالبی از عکاسی به شما خواهد داد. همچنین دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ۲ لنزه در پشت آیفون با طراحی دوباره برای عکاسی با کیفیت بهتر، نور طبیعی تر، رنگ های عمیق و واقعی، عکاسی را لذت بخش و بدون دغدغه می نماید. فلش به کار رفته در دوربین iPhone X از نوع ۴ تایی با نور بیشتر است که در صورت نبود نور کافی، بهترین نتیجه را حاصل می کند و در عکاسی های HDR تصاویری جذاب، بدون کمبود نور و رنگ تحویل شما خواهد داد.آیفون ۱۰ از سیستم تثبیت‌کننده‌ی اپتیکال تصویر در دوربین تله‌فتوی قدرتمند f/2.4 خود بهره می‌برد. این دو دوربین در کنار یکدیگر قادر به انجام زوم اپتیکال دو برابری و ثبت تصاویر شگفت‌انگیز در حالت پرتره هستند.فلش LED جدید آیفون ۱۰ با فناوری Slow Sync به شما کمک می‌کند تا در محیط‌هایی با نور کم و زمانی که می‌خواهید سوژه‌ی پیش‌زمینه‌ی تصویر روشن‌تر از پس‌زمینه باشد، تصاویر باکیفیت‌تری ثبت کنید. فلش چهارگانه‌ی آیفون ۱۰ نیز اکنون روشنایی بیشتری ارائه می‌دهد و به کاهش نقاط تند تصویر کمک می‌کند.

 گران ولی با ارزش

آیفون X در رنگ های Silver و Gray با ظرفیت های ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت از ۹۹۹ دلار قیمت گذاری شده است که متاسفانه در کشور ما این گوشی زیبا به قیمت ۱۶ تا ۲۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است و در صورتی که قیمت در  سامانه‌ی گمرک ثبت شده، قیمت مبنای محاسبه حقوق ورودی گوشی آیفون X با حافظه ۲۵۶ گیگابایت، ۹۲۰ یورو است.

 نتیجه تصویری برای ‪IPHONE X‬‏

همچنین مدل دیگر گوشی آیفون X در گمرک با حافظه ۶۴ گیگابایت ۸۰۰ یورو ارزش‌گذاری شده و در سامانه آنلاین ارزش‌گذاری انواع کالاها در گمرک در دسترس است.در حالی‌که سامانه گمرک قیمت آیفون X را ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.

 

•    نکات مثبت
۱- کیفیت بالای صفحه نمایش.
۲- رابط کاربری جدید، نو آورانه و کاربردی است.
۳- نور پردازی حالت عکاسی پرتره عملکرد خوبی دارد.
•    نکات منفی
۱- فناوری Face ID هنوز جای پیشرفت زیادی دارد.
۲- قیمت گجت خیلی گران است.

فیلم  تست مقاومت ایفون ایکس

نویسنده: محمد علی زارع

نتیجه تصویری برای ‪IPHONE X‬‏

7 نظر
  1. آیفون مشهد says

    ممنون بابت پست خوبتون

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد