روش های انتخاب کوسن برای یک ترکیب مدرن و متفاوت

0

Image result for ‫کوسن‬‎

اتاق نشیمن تان قدیمی و خسته کننده به نظر می رسد؟ اتاق های نشیمن محلی برای تعامل های جمعی اعضای خانواده و میهمانان هستند. چیدمان نشیمن تاثیر بسیار زیادی در روحیه ی افراد و نوع برخورد آنان می گذارد. مشخصا یک نشیمن آشفته و کسالت آور با اتاقی دلباز و آرام تفاوت های بسیاری دارند و از بدو ورود تاثیرشان را بر افراد میگذارند. تغییرات کلی علاوه بر صرف هزینه ی مادی، وقت زیادی را میگیرند. گاهی با تغییر جزئیاتی که به صورت عادی به چشم نمی آیند میتوان فضا را به کلی دگرگون کرد. این بار با استفاده از کوسن های تصمیم به ایجاد تغییراتی در فضای اتاق ها داریم تا بتوانید با این اجزای ساده و دوست داشتنی ترکیبی متفاوت و مدرن بوجود بیاورید.

نه به کوسن هایی از جنس و رنگ کاناپه
نه به کوسن هایی از جنس و رنگ کاناپه

۱) نه به کوسن هایی از جنس و رنگ کاناپه!

گاهی پیش می آید که سرویس مبلمانی که انتخاب می کنید کوسن هایی همراه دارد که دقیقا از رنگ و جنس پارچه ی رو مبلی هستند. این ترکیب جلوه ی خاصی ندارد و به مرور زمان خسته کننده می شود. کوسن های این چنینی می توانند قوه ی خلاقیت شما را برانگیزند و در واقع فرصتی باشند تا به اتاق نشیمن یکنواختتان، رنگ ها، طرح های و بافت های جدید بیافزایید. اگر پارچه ی رو مبلی شما طرحدار است،کوسن هایی تک رنگ و ساده انتخاب کنید که از رنگ های به کار رفته در پارچه ی مبلی باشند. اگرکاناپه ی اتاق نشیمنتان ساده و بدون طرح است از کوسنهای طرحدار استفاده کنید. برای مثال می توانید یک کاناپه ی آبی را با کوسن هایی به رنگ نارنجی و زرد زنده و شاداب کنید. هم چنین می توانید از کوسن هایی که شکل های به خصوص دارند استفاده کنید. برای مثال یک کاناپه پر از کوسن هایی با طرح گربه شود. یا یک کاناپه منحصرا با کوسن های طرح برگ پوشانده شود.

پالت رنگی تان را بشناسید
پالت رنگی تان را بشناسید

۲) پالت رنگی تان را بشناسید!

مهم ترین قمست برای انتخاب کوسن در یک ترکیب مدرن، رنگ کوسن است. تاثیر رنگ و قدرت آن در فضا سازی و ایجاد سبک آنقدر زیاد است که فکرش را نمیکنید. بدون در نظر گرفتن فرم کوسن و تنها با انتخاب درست رنگ بندی کوسن ها میتوانید فضایی مینیمال و مدرن بوجود بیاورید یا نشیمنتان را به فضایی سنتی و کلاسیک تبدیل کنید. رنگ کوسن ها باید با دقت انتخاب شود، ایجاد هارمونی در بینرنگ های کوسنها بر سایر عناصر چیدمان نیز تاثیر گذار خواهد بود. اتاق نشیمن شما شامل اجزایی است که میتوانند رنگ ها و طرح های متنوعی را برخود بگیرند. دیوار ها، پرده ها، تزئیناتی که بر دیوار می آویزید، میز جلو مبلی و رومیزی آن، همه و همه تاثیر پذیر از رنگ های به کار رفته در سالن هستند. یکی از روش های انتخاب رنگ کوسن ها این است که در مرکزیت اتاق نشیمن تان بنشینید و به اطراف نگاه کنید. ۲ الی ۴ رنگ که در عناصر مختلف به چشم تان می آید را یادداشت کنید. پالت انتخابی تان می تواند به رنگ طرح های به کار رفته در پرده باشد یا هم رنگ رومیزی غذاخوری و یا ظروف تزئینی که در قسمت های مختلف چیده شده اند. اما این نکته را در نظر بگیرید که رنگ هایی را که یادداشت میکنید با یکدیگر همخوانی داشته باشند. آنها را کنار هم تصور کنید، اگر رنگ هایی که انتخاب کرده اید یکدیگر را می پوشانند، تجدید نظر کنید. برای مثال رنگ قرمز و نارنجی در کنار هم نه تنها جلوه ندارند بلکه زیبایی هرکدام را می پوشانند. در عوض رنگ نارنجی در کنار آبی و رنگ قرمز در کنار سبز ترکیبی عالی بوجود می آورد.

در چیدمان های مدرن باید روزمرگی رنگ هایی که همیشه اطرافمان هست را از بین ببریم و پالت های رنگی خاص تر را انتخاب کنیم. رنگ های پاستلی یکی از پرطرفدار ترین رنگ هایی هستند که برای چیدمان های مینیمال و مدرن بسیار مناسب اند. ترکیبی از رنگ های مرجانی، سفید و هلویی محیط را روشن تر نشان می دهد. ترکیب رنگی آبی اقیانوسی، سفید و آبی صدفی آرامش را القا می کند. طیف رنگی سبز رهایی و طروات را به شما منتقل می کند. از کوسن های تک رنگ در کنار پارچه های طرح دار نیز میتوانید استفاده کنید. کوسن های سفید ساده در کنار پارچه هایی با طرح های سبز گیاهان یک ترکیب فوق العاده را بوجود می آورد.

چه تعداد کوسن لازم دارم؟
چه تعداد کوسن لازم دارم؟

۳) چه تعداد کوسن نیاز دارم؟

تعداد کوسن هایی که لازم دارید به عواملی از جمله سبک چیدمان، ابعاد اتاق نشیمن و فرم مبل ها و کاناپه ها بستگی دارد. اگر به دنبال دکوراسیونی سنتی هستید کوسن هایی با تعداد زوج انتخاب کنید. اما اگر دکوراسیون مدرن مد نظرتان، تعداد کوسن هایتان هر اندازه که باشد باید نهایتا فرد باشد. شاید این نکته به نظرتان ناملموس برسد، اما حقیقت دارد!

همانطور که گفته شد تعداد کوسن ها به ابعاد مبل تان هم بستگی دارد. برای مثال یک کاناپه ی سه نفره با ابعاد متوسط به پنجکوسننیاز دارد، یک کاناپه دو نفره به سه کوسن و کاناپه ی تکنفره با ابعاد استاندارد به یک کوسن.

ابعاد کوسن چگونه باشد؟

۴) ابعاد کوسن چگونه باشد؟

درگذشته کوسن هایی با ابعاد ۱۸ در ۱۸ و ۲۰ در ۲۰ که مربعی شکل هستند، از پرطرفدار ترین شکل های کوسن بودند. امروزه کوسن های کمی بزرگتر را می پسندند و غالبا کوسن ها ۴۰ تا ۴۵ سانتی هستند. کوسن های مربعی شکل فضا را دنج تر نشان می دهند و جذابیت بصری زیادی دارند. اما اگر تمام کوسن ها به یک شکل و اندازه باشند چیدمان به سمت سنتی شدن می رود. هم چنین کوسن های یک شکل بعد از مدتی خسته کننده می شوند. برای چیدمان مدرن از ترکیب سایز های مختلف کوسن ها استفاده کنید.می توانیدکوسنهای مستطیل شکل افقی را در جلوی کوسن های مربعی شکل قرار دهید.استفاده از کوسن ها با طرح هایی خاص و منحصر به فرد نیز به چیدمان مدرن کمک میکند. برای مثال اگر در دکوراسیون خانه تان از طرح خاصی پیروی میکنید، کوسن هایی از همان طرح تهیه کنید و در بین کوسن های ساده تر قرار دهید.

وقت چیدن کوسن هاست

۵) وقت چیدن کوسن هاست!

قانون و اصول خاصی برایچیدمان کوسنها بر روی کاناپه وجود ندارد. شما میتوانید با سلیقه ی شخصی تان رنگ هایی را که از پیش انتخاب کرده اید در کنار هم قرار دهید و ترکیبات مختلفی بوجود آورید. اگر اهل تقارن هستید چیدمان متقارن طرح های کوسن که قبلا آن ها را هوشمندانه انتخاب کرده اید کار ساده ای است. اما چند نکته وجود دارد تا تاثیر کوسن های را در چیدمان بیشتر کنید. در اینجا هدف از چیدمان کوسن ها داشتن فضایی مدرن است. پس در چیدمان اصول سبک مدرن را در نظر بگیرید. سبک مدرن بر خلاف سبک های کلاسیک و سنتی از آزادی عمل بیشتری برخوردار است.

برای ظاهری مدرن در چیدمان به کوسن هایتان آزادی بدهید! آنها را درهم بچینید و نتیجه ی کار را مشاهده کنید. اگر کوسن ها در کنار یکدیگر به خوبی جای گرفته اند، شما موفق شده اید! یک کوسن بزرگ بر روی کاناپه ی سه نفر قرار دهید و اطراف آن را با کوسن های کوچک تر پر کنید. اگر ۴ کوسن مربعی شکل دارید، آن ها را در اطراف کاناپه بگذارید و وسط آنها کوسن های کوچکتر و مستطیل شکل قرار دهید. اگر ۵ کوسن در اختیار دارید میتوانید آنها را با سیستم ۳-۲ بچینید به گونه ای که سه کوسن را ابتدا بر روی کاناپه تکیه دهید و بعد دو کوسن دیگر را در جلوی آنها بگذارید.

Image result for ‫کوسن‬‎

اگر کوسن هایی با رنگ های مشابه دارید،سعی کنید به صورت پراکنده آنها را قرار دهید و رنگ های متضاد را بیشتر کنار هم بگذارید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد