نه صندلی ناهارخوری که باید بشناسید

0

 

خرید میز و صندلی ناهارخوری هنگامی‌که قرار است به‌طور جداگانه خریداری شوند به یک دغدغه بزرگ خریداران تبدیل می‌شود. طبیعی است که محصولات موجود در بازار حتی اگر توسط یک تولیدکننده نیز ساخته شوند تفاوت‌های ساختاری اندکی با یکدیگر داشته باشند. اما یکی باورهای نادرست در هنگام خرید میز و صندلی ناهارخوری این است که اغلب تصور می‌کنیم صندلی‌ها و میز موردنظرمان باید کاملاً به یکدیگر شباهت داشته باشند. احتمالاً پس از خواندن جمله قبل کمی تعجب کردید اما اگر تا انتها با ما همراه باشید احتمالاً شما نیز با ما هم‌نظر خواهید شد.

پیش از خرید هر محصولی (منظور حتی میز و صندلی هم نیست) باید به دکوراسیون داخلی فضای نشیمن نگاهی عمیق داشته باشید. چه می‌بینید؟ یک دکوراسیون سنتی یا یک چینش کلاسیک؟ در خانه‌های امروزی ایرانی دکوراسیون معاصر بیشتر به چشم می‌خورد و البته در سال‌های اخیر به تعداد علاقه‌مندان به سبک مدرن نیز افزوده شده است.

Image result for ‫صندلی ناهارخوری‬‎

در طراحی‌های سنتی و کلاسیک همخوانی مبلمان، میز و صندلی‌ها، پرده و حتی فرش‌ها با یکدیگر و وجود تقارن و تعادل میان آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. پس چندان عجیب نیست که در چنین فضایی انتخاب محصولات شبیه به هم رایج باشد. در مقابل در سبک‌های جدیدتر نظیر معاصر و به‌خصوص مدرن، وسایل و تجهیزات بر اساس یک همخوانی و تعادل نسبی در کنار دیگر قرار می‌گیرند و دیگر خبری از شباهت تمام محصولات با یکدیگر وجود ندارد. حتی از لحاظ رنگ‌بندی نیز محصولاتی مانند میز و صندلی ناهارخوری الزاماً به یکدیگر شباهت ندارند و تنها به سازگار بودن رنگ آنها اکتفا می‌شود. در نتیجه امروزه در دکوراسیون‌های مدرن میز و صندلی‌های ناهارخوری را مشاهده می‌کنید که در عین تفاوت در ساختار، شکل و حتی رنگ در کنار یکدیگر جلوه‌ای زیبا و بدیع خلق می‌کنند.

ترکیب پارچه و شیشه و چوب و فلز در میز و صندلی ناهارخوری مدرن
ترکیب پارچه و شیشه و چوب و فلز در میز و صندلی ناهارخوری مدرن

ترکیب پارچه و شیشه و چوب و فلز در میز و صندلی ناهارخوری!

شاید عجیب به نظر رسد اما در یک میز و صندلی ناهارخوری متناسب با دکوراسیون مدرن مشاهده این ترکیب چندان عجیب نیست. هرچند در طرح‌های سنتی و کلاسیک لااقل عادت به مشاهده فلز در کنار چوب و روکش پارچه یا چرم نداشتیم اما در سبک مدرن وجود صندلی ناهارخوری با پایه‌های فلزی در کنار یک میز چوبی یا شیشه‌ای مرسوم است. در واقع در دکوراسیون مدرن سازگاری فرم میز و صندلی ناهارخوری بیش از هر چیزی اهمیت دارد.

افزون بر این شیشه یکی از عناصری است که در دکوراسیون مدرن کاربرد فراوانی دارد و سطح میز ناهارخوری یکی از مکان‌های مناسب برای قرار گرفتن شیشه‌های بزرگ و یک‌تکه به شمار می‌رود. نتیجه آنکه در این سبک نیز میزهایی با سطح شیشه‌ای در کنار صندلی‌هایی با پایه‌های فلزی یا چوبی را همواره مشاهده خواهید کرد.

نگاهی به هشت صندلی ناهارخوری موجود در بازار ایران

هنگام خرید، آنچه از هر چیزی مهم‌تر است یافتن صندلی‌هایی مناسب، سازگار با انواع میزهای ناهارخوری و با قیمت مقرون به صرفه است که در بازار ایران به‌راحتی موجود باشد. وب‌سایت خوگر به‌عنوان مرجع دسترسی به کالا و خدمات حوزه مبلمان و محصولات دکوراتیو توانسته مجموعه‌ای از صندلی‌های ناهارخوری جذاب و سازگار با انواع میزهای ناهارخوری را گرد هم آورد. آنچه در ادامه این نوشتار مطالعه می‌کنید معرفی ۸ صندلی از این مجموعه است.

‌صندلی مدل M120 گالری گلستان
‌صندلی مدل M120 گالری گلستان

‌صندلی مدل M120 گالری گلستان از جمله محصولات مدرن، باکیفیت و مقرون به صرفه موجود در بازار ایران است که از پایه‌های چوبی و بدنه با جنس پلی پروپیلن تشکیل شده است. این صندلی نخستین بار توسط چارلز ایمز طراحی شد که برای پایه‌های آن از برج ایفل الهام گرفته بود. صندلی M120 گلستان از ابعاد و ارتفاع مناسبی برخوردار است و علاوه بر سازگاری با میزهای چوبی و شیشه‌ای می‌تواند همراه با میز مدل T522 گالری گلستان نیز به کار رود.

صندلی‌های مدل M230، M126 و M222 گالری گلستان
صندلی‌های مدل M230، M126 و M222 گالری گلستان

افزون بر این ‌صندلی‌های مدل M230، M126 و M222 گالری گلستان نیز از دیگر محصولات مشابه هستند با قیمت ارزان خود می‌توانند به تعداد قابل‌توجه خریداری شوند و در دکوراسیون‌هایی به سبک مدرن و مینیمال مورد استفاده قرار گیرند.

صندلی ناهارخوری پلی کربنات نیز از دیگر محصولات جدید و رایج در بازار است که امروزه مورد توجه بسیاری از طرفداران دکوراسیون مدرن و مینیمال قرار گرفته است. قابلیت انعطاف بالای این ماده موجب شده تا طراحان بتوانند با کمک آن صندلی‌هایی با فرم‌های زیبا و جذاب تولید کنند. افزون بر این، ثبات بالای رنگ پلی کربنات سبب می‌شود تا مبلمان و صندلی‌هایی تولیدشده از آن طول عمر بالایی داشته باشند.

صندلی‌های پلی کربنات به لحاظ طرح و رنگ با میز ناهارخوری چوبی و فلزی سازگار است و در ترکیب با آنها زیبایی بی‌نظیری خلق می‌کند. این صندلی‌ها در نمونه‌های مات و شفاف و رنگ‌های متنوع تولید و عرضه می‌شوند.

صندلی ناهارخوری پلی کربنات
صندلی ناهارخوری پلی کربنات
صندلی های پلی کربنات پایه چوبی اپال و آلگرا صنایع نظری
صندلی های پلی کربنات پایه چوبی اپال و آلگرا صنایع نظری

در میان محصولات موجود در بازار ایران، ‌صندلی پلی کربنات پایه چوبی اپال صنایع نظری از طراحی خاص و زیبایی بهره مند است و با توجه به ساختار و فرم پایه‌ها دوام بالایی در برابر وزن افراد دارد. همچنین صندلی پلی کربنات کریستال و ‌صندلی پلی کربنات پایه چوبی آلگرا صنایع نظری از نمونه دیگر این دسته به شمار می‌روند که در دکوراسیون‌های مدرن کاربرد فراوانی دارند. یکی از محاسن صندلی‌های پلی کربنات قابلیت به‌کارگیری آنها در فضای باز و در معرض تغییرات آب و هوایی مانند باران و نور خورشید است.

اگر به دنبال یک محصول رسمی و مجلل‌تر هستید صندلی‌های پایه فلزی می‌تواند راه گشای سلیقه مشکل‌پسند شما باشد. البته این صندلی‌ها در مقایسه با نمونه معرفی‌شده قبل از قیمت بالاتری برخوردارند. ‌صندلی آشپزخانه مدل Eve هلگر محصولی است که فرم متمایز خود می‌تواند در هر فضایی به کانون توجه تبدیل شود و نگاه افراد مختلف را به خود خیره کند. این صندلی با روکش چرم پالرمو و پارچه میکرولاین و در رنگ‌بندی متنوع تیره و روشن عرضه می‌شود. فرم پایه این صندلی به‌گونه‌ای است که هیچ‌گونه مزاحمتی برای کاربر ایجاد نمی‌کند و به‌راحتی نیز در زیر میز قرار می‌گیرد.

صندلی آشپزخانه مدل Eve هلگر
صندلی آشپزخانه مدل Eve هلگر
صندلی آشپزخانه مدل Kangaroo هلگر

 همچنین ‌صندلی آشپزخانه مدل Kangaroo نیز محصولی دیگر از شرکت هلگر است که در کنار میزهای شیشه‌ای جلوه بی‌نظیری به منزل شما می‌بخشد.

در مجموع می‌توان گفت که محصولات موجود در بازار به‌اندازه‌ای در طرح، جنس مواد اولیه و رنگ‌بندی تنوع دارند که به‌راحتی می‌توانید یک صندلی ناهارخوری مناسب با سلیقه خود را پیدا کنید. وجه مشترک این صندلی‌ها که عمدتاً در دکوراسیون‌های مدرن به کار می‌روند ابعاد مناسب و قیمت مقرون به صرفه است، به‌طوری‌که خرید یک میز ناهارخوری مجزا به همراه ۴ صندلی دلخواه و مدرن غالباً از هزینه‌ای کمتر یا برابر با خرید یک ست کامل ناهارخوری برخوردار است. در نتیجه اگر هنگام گردش در بازار، میز و صندلی ناهارخوری موردعلاقه خود را پیدا نکردید بهتر است در میان محصولات مدرن، میز و صندلی‌هایی مجزا و سازگار با یکدیگر را انتخاب نمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد