دکوراسیونی کلاسیک با مبلمان کلاسیک

0
فرقی نمی کند به دنبال دکوراسیونی کلاسیک، مدرن، عاشقانه، ساده یا پیچیده باشید، به هر حال مهم ترین هدفتان در طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید ایجاد نقطه کانونی مناسبی باشد که بتواند تمام حس و علاقه شما را بازتاب دهد. بهترین نقطه ای که می تواند در اتاق خواب شما تبیدل به نقطه تمرکز بصری ایده آلی شود، تاج تخت خوابتان است. نیازی به طراحی های پیچیده در استودیوهای حرفه ای طراحی داخلی دکوراسیون نیست. کافی است کمی به قوه خلاقیت و سلیقه خودتان مراجعه کنید.
تخت خواب شما مهم ترین عنصری است که می تواند در طراحی دکوراسیون اتاق خواب تاثیرگذار باشد و قسمت بالای تخت خواب که به عنوان تاج تخت خواب می‌شناسیم و گاها به بدنه تخت متصل می باشد، ساده ترین و اصلی ترین بخش برای طراحی و تزئین دکوراسیون است. ایده های متنوعی برای طراحی تاج تخت خواب وجود دارد که مستقیما به نوع و جنس آن بستگی دارد و شامل پنج دسته بندی مختلف است: ایده های مرتبط با تخت های چوبی، فلزی، تخت های دارای تاج پارچه ای، تاج های با طراحی هنری و دارای طراحی آزاد.
هر گاه در رابطه با نوع طراحی که برای تخت خوابتان می خواهید به نتیجه مطلوبی رسیدید و تصمیم خودتان را گرفتید، بهتر است بودجه لازم برای دکور تاج تخت خواب را تعیین کنید و پس از آن به دنبال طرح های مورد نظرتان بگردید. در اینجا باهم ایده های پرکاربردی که برای طراحی تاج تخت خواب بسیار مناسب هستند را بررسی می کنیم.

طرح چوب

احتمالا اولین چیزی که با در نظر گرفتن طرح چوب برای تخت خواب به یاد آن می افتید، طیف رنگ های چوبی، برای درب ها، پنجره ها، قاب های چوبی، طاقچه ها و … است که باید با تخت خواب چوبی و تاج تختان هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال می توانید برای تاج تخت خواب از تکه های چوبی که برای ساخت درهای اتاق های خانه استفاده شده است استفاده کنید و با استفاده از برش های مشابهی از آنها در کنار یکدیگر هارمونی مناسبی میان وسایل چوبی اتاق و تخت خوابتان ایجاد کنید. استفاده از طرح چوب برای تخت خواب می تواند هزینه بسیار مناسبی نسبت به دیگر انواع دکوراسیون برایتان داشته باشد.
 طراحی تاج تخت خواب برای دکوراسیون اتاق خواب

طرح پارچه ای

طرح های نرم پارچه ای برای تاج تخت خواب می تواند گرما بخش اتاق خوابتان باشد. برای طرح های پارچه ای می توانید از مدل های مختلفی استفاده کنید. طرح های دکمه دوزی شده یکی از مدل های رایجی است که معمولا با هر سلیقه ای مطابقت دارد. علاوه بر آن می توانید از پارچه های دارای دوخت برجسته یا ساده نیز استفاده نمایید. جنس پارچه ای که برای این منظور به کار می برید می تواند نسبت به طرح های انتخابی شما متفاوت باشد.
حتی می توانید از یک روش ساده تر استفاده کنید و تنها از یک پرده طرح دار زیبا برای قسمت بالایی تخت خوابتان بهره گیرید. تمام تلاش شما بایستی پیرامون ایجاد یک نقطه کانونی ایده آل مطابق با سلیقه خودتان باشد. پس از دیگر تزئینات همچون منگوله های پارچه ای و انواع دکورهای قابل دوخت پارچه ای غافل نشوید.
 طراحی تاج تخت خواب برای دکوراسیون اتاق خواب

طرح فلزی

درست در نقطه مقابل مدل های پارچه ای برای تاج تخت خواب، انواع فلزی آن ها قرار دارد که ظاهر و ساختاری کاملا سخت و سرد دارد. البته تمام این توصیفات باعث نمی شود که تصور کنیم استفاده از جنس فلزات برای تاج تخت خواب، زیبایی مورد انتظار را ندارد.
تاج فلزی با نمای برش خورده و کنده کاری شده و نقش و نگار گل های مختلف می تواند حس رمانتیک بیشتری در اتاق خواب ایجاد نماید. حتی برش های ناهماهنگ و کنگره دار فلزی می تواند با کمی تزئینات پیچ دار و ایجاد لبه های طرح دار از حالت صنعتی و زمخت خارج شود و برای فضای اتاق خواب ایده آل باشد. مطمئنا انتخاب تاج فلزی برای تخت خواب ها مطابق با سلیقه تمام افراد نیست، اما می تواند گستره وسیعی از طرح ها را برای انتخاب پیش روی شما قرار دهد.
 طراحی تاج تخت خواب برای دکوراسیون اتاق خواب

طرح آزاد

هر مدل و طرحی که برای تاج تخت خوابتان برمی گزینید، می تواند در بردارنده خلاقیت و سلیقه خاص شما در انتخاب مدل های مختلف باشد. اما با وجود این اوصاف طرح های آزاد و خلاقانه ای که خودتان قادر به پیاده سازی آنها هستید کاملا از منبع الهام و قوه خلاقیت خودتان سرچشمه می گیرد و بهتر از هر طرح دیگری می تواند سلیقه و علایق شما را بازتاب دهد. سعی کنید برای شروع اجرای چنین دکوراسیونی خودتان را در انتخاب هر طرحی آزاد و رها بگذارید.
می توانید از بالش ها و کوسن های مختلف، تکه های چوبی یا بامبوها، کتاب های قدیمی، طرح های آجری روی دیوار و هر چیز دیگری که به ذهنتان خطور کند برای دکوراسیون قسمت بالای تخت خوابتان استفاده کنید. چنین طرح هایی می تواند کاملا جنبه های متفاوت شخصیت و سلیقه شما را در اتاق خوابتان پیاده کند و رضایت شما را بیش از هر نوع دکور و تزئیناتی جلب نماید. نباید فراموش کنید که مهم ترین هدف برای طراحی تاج تخت خواب، ایجاد نقطه تمرکز ویژه برای زیباسازی دکوراسیون اتاق خواب است. پس باید هر چه خلاقیت در خودتان سراغ دارید را به کار گیرید.
طراحی تاج تخت خواب برای دکوراسیون اتاق خواب

طرح هنری

طراحی های هنرمندانه نیز همچون طرح های آزاد می تواند توانایی شما را در تزئینات و دکوراسیون شخصی و خلاقانه خودتان محک بزند. می توانید از پارچه های زیبا با نقوش متنوع استفاده کنید، یا نقاشی ویژه ای را برای تاج تخت خوابتان در نظر بگیرید. همچنین قرار دادن تصاویر قاب شده از عزیزانتان در بالای تخت خواب هم می تواند یکی از ایده های پیش روی شما باشد که به شخصی سازی دکوراسیون اتاقتان کمک بیشتری خواهد کرد. اگر نمی توانید روی یک رنگ مشخص برای تخت خوابتان تصمیم گیری کنید، از یک اثر هنری زیبا و رنگارنگ استفاده کنید که در هر زمان هم قابل تعویض است. در ضمن به کارگیری هنر خودتان در طراحی و زیباسازی فضای اتاق می تواند بسیار کم هزینه تر از هر طرح دیگری باشد.
هیچ محدودیتی در طراحی تاج تخت خواب برای خودتان متصور نشوید. اگر از کارهای کلیشه ای و تکراری طراحان حرفه ای دکوراسیون خسته شده اید و می خواهید اتاق خوابتان مطابق میل خودتان تزئین شود، پس باید روی خلاقیت و ایده های شخصی خودتان تکیه کنید و به دنبال طرح های الهام بخشی باشید که به راحتی برایتان قابل انجام هستند.
منبع : سایت برترینها
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد