صفر تا صد تعمیر مبلمان منزل

0
 Related image
امروزه بیشتر از آنکه استفاده از مبل در محیط منزل، کاربردی باشد جنبه دکوراتیو و زیبایی پیدا کرده است. با نگاهی گذرا به تاریخچه مبلمان متوجه می‌شویم که این عنصر نیاز اصلی افراد برای زندگی نبوده است، بلکه به ‌مرور زمان به‌عنوان عنصری باشکوه و پرزرق‌وبرق طراحی ‌شده است. مبلمان در میان مردم سرزمینمان از اهمیت بالایی برخوردار است.
Related image
      در کشور عزیز ما بیشتر افراد از میان انواع مبل، طرح استیل یا کلاسیک را انتخاب می‌کنند؛ زیرا مردم ایران علاوه بر مهمان‌دوستی، عاشق شکوه و عظمت نیز هستند. مبل استیل، علاوه بر کاربردی بودن برای خلق فضایی مجلل، درخور پذیرایی از مهمان ایرانی باشکوه و مناسب است. همان‌طور که اطلاع دارید، هزینه این نوع مبل نسبت به مبل راحتی تمام پارچه بیشتر است و تعویض هر چند وقت یک‌بار آن اصلاً مقرون‌به‌صرفه نیست.
Image result for ‫تعمیر مبلمان منزل‬‎

در این مطلب، قصد داریم نکات مهمی را درباره تعمیر مبلمان برایتان عنوان کنیم. درصورتی‌که به دلیل تکراری شدن یا فرسودگی مبلتان قصد تعویض آن را دارید با ما همراه باشید تا از هزینه‌های تحمیلی گزاف در این راستا جلوگیری نمایید.

چه زمانی باید رنگ چوب و پارچه را تغییر داد؟

قدم بعدی، توجه به رنگ چوب بدنه مبل است. درصورتی‌که پرداخت یا رنگ چوبتان سالم است و در هیچ قسمتی از بین رفتگی وسیعی وجود نداشته باشد، شما می‌توانید به‌راحتی سطوح خراشیده را ترمیم کنید، اما اگر قسمت زیاد و عمیقی از سطح پرداخت چوب آسیب‌دیده باشد باید رویه و پارچه مبل را درآورده و با کمک دستگاه‌های مخصوصی، سطح آن را صیقل داده و چوب را از نو پرداخت و رنگ‌آمیزی نمایید. در مورد تعویض پارچه هم همین‌طور است.

کدام مبل ارزش تعمیر را دارد؟

اولین قدم در تعمیر یا تعویض مبل این است که از خودتان بپرسید آیا این مبل ارزش تعمیر و احیا را دارد؟ اگر مبل شما کلاف خوبی دارد و بدون هرگونه شکستگی است، می‌توانید به فکر تعمیر آن باشید. کلاف مبلمان به‌خصوص مبل استیل که درصد زیادی از آن از چوب کارشده است اهمیت بسیاری دارد، البته در انواع مبل راحتی هم باید توجه ویژه‌ای به کلاف اصلی داشت. از آنجایی که در بیشتر طرح‌های مبلمان راحتی، قسمت اعظم کلاف کاملاً در زیر پارچه قرار می‌گیرد و دیده نمی‌شود، کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد. باید بگوییم که کلاف مبل راحتی نیز مانند مبل استیل، اهمیت بسیار زیادی دارد.
Related image

نحوه نوسازی چوب مبلمان

اگر سطح چوب مبل شما سالم است و فقط قصد تمیز کردن آن را دارید، بهتراست این کار را با کمی محلول آب و صابون انجام دهید.
بعد از انجام این کار متوجه تغییر چشمگیری در مبلمانتان خواهید شد. بهتر است این کار را با دستمال پشمی انجام دهید که کمی زبر باشد. خشن بودن سطح دستمال به همراه صابون، لکه‌های کهنه و قدیمی را به‌راحتی از سطح پرداخت چوب پاک می‌کند.

Image result for ‫تعمیر مبلمان منزل‬‎

بالکه های سفید چه کنیم؟

چنانچه بر روی سطوح چوب لکه‌های سفیدی ایجاد شده که به دلیل ریختن آب در آن قسمت است با آغشته کردن قسمت کوچکی از دستمال به الکل صنعتی آن را تمیز کنید. دقت داشته باشید که دستمال نباید آغشته به الکل باشد و همین‌که مرطوب گردد کافی است.بعد از نظافت کلی چوب، نوبت به واکس‌کاری سطوح می‌رسد. این کار، باعث افزایش طول عمر چوب می‌شود. هم‌چنین در درخشش و جلای مبلمان نیز مؤثر است. شما می‌توانید واکس خمیری مخصوص را مناسب با نوع چوب مبلمانتان از رنگ‌فروشی تهیه کنید.

 Related image

چوب خود را زنده کنید

بعد از خشک شدن کامل سطح چوب، واکس را توسط یک پارچه پشمی یا اسفنج بر روی سطوح مالش دهید.
درصورتی‌که سطح چوب شما خراشیده شده و دارای خلل و فرج است می‌توانید با مراجعه به رنگ‌فروشی، رنگ مناسب برای پرداخت آن را تهیه کنید و بر روی قسمت‌های موردنظر بزنید. ناگفته نماند که برای راحتی کار، ماژیک‌های لکه‌گیری هم تولیدشده‌اند که به‌راحتی می‌توانید با انتخاب رنگ مناسب،  مبلمانتان را لکه‌گیری نمایید.

Image result for ‫تعمیر مبلمان منزل‬‎

نحوه نوسازی رویه مبل

باید سطح پارچه   و   رویه مبل را کاملاً بررسی کنید و درصورتی‌که پارگی و یا پوسیدگی دارد، آن را تعویض نمایید. درصورتی‌که از تکراری بودن طرح و رنگ پارچه مبل به ستوه آمده‌اید می‌توانید با تعویض کم‌هزینه و آسان کوسن‌های مبل، تنوع خوشایندی را برای خودتان به ارمغان بیاورید. معمولاً به دلیل هزینه بالای پارچه و دستمزد نصب آن افراد  تا  زمانی که فوم و اسفنج مبل فرسوده نشده باشد، از تعویض پارچه خودداری می‌کنند که البته کار معقولی هم است.
Related image

حتی در زمان از دست رفتن شکل و انعطاف فوم و اسفنج مبل، لزوماً نیازی به تعویض پارچه آن نیست. درصورتی‌که پارچه، کیفیت لازم را داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم از تعمیرکار بخواهید که پارچه رویه را جدا کند و بعد از تعویض فوم و اسفنج، مجدد همان پارچه قبلی را رویه‌کوبی نماید. این کار برای افرادی که از طرح و رنگ پارچه‌شان راضی هستند و یا قصد تعمیر مبلمان خود را با کمترین هزینه ‌دارند مناسب است.

برای رنگ‌آمیزی بدنه مبل و رویه‌کوبی مجدد پارچه حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه لازم است.

 

هزینه خرید پارچه مبل هم بنا بر جنس آن  متفاوت است. هزینه خرید یک پارچه معمولی برای یک دست مبل حدود ۸۰۰ هزار تومان است.

به این نکته نیز توجه کنید که اگر تمام مراحل را به‌صورت یکجا انجام دهید از تخفیف نسبتاً خوبی برخوردار می‌شوید.

چنانچه قصد تعویض اسفنج و فوم یک دست مبل استیل را داشته باشید، باید هزینه‌ای در حدود ۷۰۰ هزار تومان را متقبل شوید.

 Image result for ‫تعمیر مبلمان منزل‬‎

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد