مبل و کاناپه راحتی در دکوراسیون منزل

2

 

به دلیل تنوع رنگ و طرح در مبلمان٬ میز و صندلی٬ کاناپه راحتی٬ فرش٬ پرده و… شاید انتخاب و ترکیب مناسب آن‌ها در کنار هم کمی مشکل به نظر برسد. قرار است فضای پذیرایی را به‌گونه‌ای بیارایم تا هم فضا دلنشین شود و هم بزرگ‌تر به چشم بیاید. چیدمان دکوراسیون داخلی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ساکنین یک خانه است. نقش و نگار مبل و کاناپه‌ها٬ ترکیب میز و صندلی‌ها و ست کردن پرده و فرش و کاغذدیواری برای ایجاد هارمونی در فضای داخلی منزل شامل نکات و ریزه‌کاری‌های مهمی است. دیگر زمان آن رسیده یاد بگیرید که برای داشتن خانه‌ای شیک و زیبا چگونه مبل راحتی و کاناپه‌های طرح دار را در کنار سایر وسایل بچینید.

الگوهای محاسباتی
الگوهای محاسباتی

الگوهای محاسباتی

گاهی کافی است تنها با یک الگوی محاسبه شده تغییرات چشم گیری در دکوراسیون خانه ایجاد کرد. کافی است تنها با یک صندلی میزبان طرحدار تفاوت کاملا آشکاری را بوجود آورید. گاهی تنها یک کاناپه راحتی به رنگ آبی با گل‌های قرمز نقطه کانونی خانه‌ی شما می‌شود. امتحان کنید و ببینید که چطور مبل‌های‌ راحتی ساده‌ی خانه‌ی شما با کوسن‌های زرد و نارنجی طرحدار روح تازه‌ای به دکوراسیون شما می‌بخشد. می‌توانید یک کاناپه سفید با طرح های ناخونی مشکی در اتاق نشیمنتان تصور کنید؟ بله با این فکر حتما احساس خوشایندی را دریافت می‌کنید. شاید واقعا دیگر وقت آن رسیده که به اتاق پذیرایتان دستی بکشید و کمی به آن روح تازه‌ای بدهید. فضای خنثی با رنگ های سرد و کسل به اندازه‌ی کافی خسته کننده هستند. در زندگی شهری  پوشش پارچه‌های طرحدار و گل گلی به راحتی می‌توانند طبیعت را به خانه‌های ما وارد کنند فقط کافی است ترس را کنار گذاشت و کمی جسارت به خرج داد.

مبل و کاناپه‌های راه‌راه
مبل و کاناپه‌های راه‌راه

مبل و کاناپه‌های راه‌راه

برای داشتن نشیمنی گرم و متفاوت چه راه‌حل‌هایی وجود دارد؟ مبل راحتی و کاناپه راحتی با طرح گل‌دار و راه‌راه که از محبوبیت خاصی برخوردار هستند برای این منظور گزینه‌های مناسبی به شمار می‌آیند. این روکش‌ها به فضا روح تازه‌ای می‌بخشند و تقریباً هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارند. البته شاید در نگاه اول انتخاب مبل و کاناپه پر نقش و نگار به نظر بیاید اما حقیقت این است که تنها کسانی از اتاق نشیمن چشم‌نواز برخوردارند که در کنار این نوع مبلمان و کاناپه اشیا و عناصر هماهنگ بکار ببرند. به‌عنوان مثال در کنار کاناپه راحتی گلدار یا راه راه ٬ می‌توان از کوسن‌های ساده و بدون طرح استفاده کرد. این نوع چیدمان فضایی چشم‌نواز و متعادل ایجاد می‌کند. همچنین الیاف طبیعی چون حصیر و کنف در کنار انواع طرح ها به دلیل سازگاری که دارند خوش می‌نشینند. شاید در فضاهای کوچک استفاده از پارچه های طرح دار در ظاهر چندان مناسب نیاید اما برای این مشکل هم راه‌حل مناسبی وجود دارد. استفاده از کاناپه و مبل طرح دار در فضاهای کوچک در کنار رنگ سفید  این خطر را رفع می‌کند. دیوار و سقف سفید و یا استفاده از پرده‌های بلند توری سفیدرنگ باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا و بلند شدن سقف می‌شود.

اگر از مبل راحتی و کاناپه های ترکیبی با انواع طرح مختلف و یا رنگ‌های متفاوت استفاده کنید٬ جلوه‌ی ویژه‌ای به دکوراسیون داخلی خواهید داد. بهتر است برای ایجاد نتیجه‌ای خوشایند در روکش مبلمان از پارچه‌هایی با بافت یکسان ولی با طرح متفاوت استفاده شود. یکسان بودن طرح دکوراسیون فضا را خسته کننده و خنثی نشان می‌دهد. همچنین بکار بردن رنگ‌های متالیک در کنار مبلمان طرحدار باعث ایجاد کنتراست و جذاب شدن فضا می‌شود. به طور مثال در کنار یک مبل راحتی طرحدار اگر از یک میز طلایی و یا نقره ای متالیک استفاده شود جلوه‌ای ویژه به فضا می‌بخشید.

مبل و کاناپه‌ی راحتی گلدار
مبل و کاناپه‌ی راحتی گلدار

مبل و کاناپه‌ی راحتی گلدار

مبل‌ها و کاناپه‌های گلدار به آسانی می‌توانند فضای داخلی را تغییر بدهند و به محیط حس و حال سرزندگی بدهند. اما اگر در دکوراسیون داخلی پرده‌ها، فرش، مبلمان و کوسن‌ها همه گلدار باشند فضای خانه را بسیار شلوغ نشان می‌دهند. می‌توان طرح گلدار را به گونه‌ای در کنار سایر رنگ‌ها و طرح‌ها استفاده کرد که فضای آرام و زیبایی را بوجود بیاورد. کسانی که طرفدار پروپا قرص مبل‌ راحتی و کاناپه راحتی ساده هستند می‌توانند از کوسن‌های کوچک با طرح گل گلی استفاده کنند تا فضای خانه را تلطیف ببخشند.

جسور باشید
جسور باشید

جسور باشید

اگر وسایل خانه را به درستی با هم ادغام کرد می‌توان تغییر چشم گیری در خانه بوجود آورد. در این کار علاوه بر سلیقه باید جسارت داشت. اگر برای اولین بار است که می خواهید این کار را بکنید و کمی نگران هستید از یک مبل تک شروع کنید.مطمئن باشید که این رنگ‌ها و طرح‌ها هستند که به فضای خنثی جان می‌دهند و در روحیه‌ی افراد تاثیر مثبت می‌گذارند. کاناپه‌ها یا حتی یک مبل تک طرح‌دار کمک می‌کنند که طبیعت وارد فضای زندگی ما شود و رنگ‌ها به محیط روح تازه‌ای ببخشند که با خود احساس سر زندگی و ارامش به همراه دارند.

چند ایده‌ی کارآمد
چند ایده‌ی کارآمد

چند ایده‌ی کارآمد

در ترکیب رنگ و طرح مبل و کاناپه‌ها می توان از رنگ سفید و مشکی در کنار هم استفاده کرد علاوه بر آن اگر از آیتم‌های کوچک رنگ قرمز در این فضا استفاده شود دکوراسیون چشم‌گیر و زیبایی را ایجاد می‌کند.

مبل های مخمل با طرح و رنگ‌های متنوع یکی از مدل های کلاسیک مبلمان است که همیشه فضایی فاخر و مجلل ایجاد می‌کند. ترکیب سفید و قرمز هماهنگ با پرده٬ آباژور و فرش و کاغذ دیواری می‌تواند جلوه‌ی ویژه‌ای به اتاق نشیمن بدهند.

در کنار مبل‌هایی با رنگ یک دست و ساده می‌توان بخش‌های بیرونی صندلی میزبان را به همراه کوسن‌ها از پارچه نخی طرحدار استفاده کرد. این چیدمان جسورانه حس و حال کلاسیک و شیکی به فضا می‌بخشد.

فرش های پر نقش و نگار ایرانی در هر کجای دنیا حرف اول را می‌زنند. اگر از فرش‌های طرحدار با بوته جقه های شلوغ در کف پذیرایی استفاده می‌کنید در این صورت در انتخاب مبلمان باید محتاط‌تر عمل کرد و برای جلوگیری از شلوغی و ناهماهنگی فضا مبل و کاناپه با رنگ و طرح ساده باید استفاده کرد. بعنوان مثال مبلمان نسکافه‌ای یا کرم در کنار فرش‌ قرمز پر نقش و نگار خوش می‌نشیند.

منبع خوگر 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد