۶ قانون طلایی برای دکوراسیون فضای کوچک

0
با وجود زندگی شهری امروز، اجتناب از فضاهای کوچک منازل، امری غیرممکن شده است. به همین دلیل لازم است برای غلبه بر مشکلاتی که محیط های کوچک زندگی برایمان ایجاد می کنند، ایده های خاصی را پیاده سازی کنیم تا بوسیله آنها به چیدمان و دکوراسیون مناسبی برای خانه خود دست یابیم. یکی از مهم ترین بخش های خانه که معمولا زمان زیادی را در آن همراه با دیگر اعضای خانواده سپری می کنیم، اتاق نشیمن است.
با در نظر گرفتن نکاتی کاربردی و رعایت برخی اصول، می توان فضای کوچک اتاق های نشیمن را مدیریت کرد و با اعمال ترفندهایی ساده، محیط کوچک این بخش از منزل را بزرگ تر از آنچه که هست نشان داد. با انتخاب مبلمان مناسب و وسایل و لوازم مورد نیاز می توان از فضای اتاق نشیمن استفاده ای بهینه داشت و در نتیجه می توانیم بدون چشم پوشی از دکوراسیون دلخواهمان، به طرحی ایده آل برای اتاق نشیمن خانه برسیم.

قفسه بندی

در مورد قفسه های بلندی که از سقف تا زمین ساخته می شوند کمی فکر کنید. مخصوصا اگر سطح زمین را خیلی اشغال نکنند، ایده خوبی برای اتاق های نشیمن هستند، نه؟  از این قفسه ها می توانید استفاده های زیادی ببرید. تعداد زیاد طبقات و شکل و طرح های متنوع و خلاقانه ای که می توانند داشته باشند، برای قرار دادن لوازم مورد نیاز، کتاب ها و وسایل دکوری کوچک و بزرگ بسیار مناسب هستند.
تصویر مرتبط
همچنین عکس های قاب شده خانوادگی تان را می توانید در این قفسه ها جای دهید و محیط اتاق نشیمن را شخصی تر سازید. اگر به گیاهان آپارتمانی و طبیعی علاقه مند هستید، می توانید گلدان هایی با اندازه های متنوع هم در اتاق نشیمن خود بگذارید و برای این منظور از قفسه ها و تاقچه های دکوری استفاده نمایید.
 تصویر مرتبط
از آنجا که هدفمان ارائه راه حل هایی برای فضاهای کوچک می باشد، به کارگیری یک قفسه با طبقات کافی برای تمام این موارد کفایت می کند. البته در صورتی که فضایتان بزرگتر باشد، استفاده از قفسه های دیگر با تعداد طبقات بیشتر خالی از لطف نخواهد بود. نکته ای که در اینجا حائز اهمیت می باشد این است که قفسه های باز و بدون درب، فضاهای کوچک را محدود نمی کنند و می توانند به بزرگ تر نشان دادن محیط کمک بیشتری نمایند.

 میزها

میزهای کنار مبلی که معمولا آنها را با نام میز عسلی می شناسیم، جزو مواردی هستند که در هر اتاق نشیمنی به چشم می خورند. اما علیرغم کاربرد بسیار خوبی که دارند گاهی در فضاهای کوچک نیازی به وجودشان احساس نمی شود. حذف این میزهای کنار مبلی می تواند به باز شدن فضای اتاق کمک زیادی کند. سعی کنید تمام وسایل اتاق نشیمن کوچک خود، از جمله میزها را با دقت و بر اساس ضرورت تهیه کنید. البته این موضوع به معنای حذف تمام میزهای اتاق نیست.
تصویر مرتبط

کاناپه

با استفاده از مبل های چند منظوره و کاناپه ها می توانید تا حد امکان از فضای کوچک اتاق نشیمن بهتر استفاده کنید و در عین حال صرف هزینه های خود را نیز کاهش دهید. به عنوان مثال مبل هایی که دارای فضاهای خالی هستند و می توانید برخی وسایلتان را در آنها قرار دهید، کاناپه های تخت خواب شو، و مبل های گوشه دیواری از جمله این موارد هستند.
تصویر مرتبط
با کمی گشت و گذار در فروشگاه های عرضه مبلمان و کاناپه می توانید مبل هایی که برای فضاهای کوچک طراحی شده اند و اغلب ایده های خلاقانه ای را با خود به همراه دارند، انتخاب و خریداری کنید. مبل هایی که دارای فضای نگهداری از وسایل هستند، کمک زیادی به مرتب نگاه داشتن اتاق نشیمن می کنند و فضای مناسبی برای دور از دسترس قرار دادن وسایل غیرضروری فراهم می نمایند. همچنین مبل های تخت خواب شو نیز برای زمان هایی که مهمان هایی در خانه دارید کاربرد بسیار خوبی خواهند داشت و فضای خواب کافی برای آنان فراهم می سازد.
مطئمنا بر اساس تعداد مبل ها و استفاده ای که از آنها در اتاق نشیمن دارید، می توانید از میزهایی با اندازه های کوچک و متناسب استفاده نمایید، تا ضمن کاربرد مناسبی که برایتان خواهند داشت، از فضای اتاق هم به شکلی هوشمندانه بهره گیرید.

 رنگ ها

به هیچ وجه فکر نکنید که در اتاق های کوچک نباید از تنوع رنگی و رنگ های بارز و خاص استفاده کنید. اتفاقا می توانید به صورت هوشمندانه و با به کارگیری این رنگ ها در ایجاد نقطه کانونی ویژه در اتاق نشیمن بهره گیرید.
تصویر مرتبط
برای این منظور پیشنهاد می شود که از رنگ های روشن یا پس زمینه های خنثی، برای پوشش دیوارها استفاده کنید و با یک یا چند رنگ خاص و متمایز که برای کوسن ها، تابلوهای روی دیوار، مبلمان و دیگر وسایل استفاده می کنید، اتاق تان را رنگی تر نمایید. این کار باعث می شود تمرکز بصری در نقطه خاصی که تجمع رنگی متمرکز شده است اتفاق بیفتد و فضای کوچک اتاق نشیمن چندان به چشم نخواهد آمد.

  نور اتاق

مطمئنا همیشه سعی خواهید کرد که اتاق های کوچک خانه را بزرگ تر از اندازه واقعی شان نشان دهید. نور کم در فضاهای کوچک می تواند محیط را به شدت تنگ و ناراحت کننده نشان دهد. پس باید از ایجاد چنین فضایی در اتاق ها جلوگیری کنید. برای اجتناب از این وضعیت حتما روی تامین نور کافی در اتاق نشیمن سرمایه گذاری کنید و سعی کنید تا حد ممکن اتاق نشیمن کوچک خودتان را روشن نگاه دارید.
تصویر مرتبط
یکی از بهترین گزینه ها برای به کارگیری نور در جهت بزرگتر نشان دادن اتاق، استفاده از نورهایی است که از کف اتاق به سمت دیوارها تابیده می شوند. این نورهای زمینی، به همراه آینه هایی که نور طبیعی را در اتاق بازتاب می دهند، کمک بسیار خوبی به دکوراسیون اتاق نشیمن شما خواهند کرد.

 فضاهای مخفی

نگاهی دقیق به اطراف خانه و گوشه و کنار اتاق هایتان بیاندازید. آیا در کنار مبلمان و وسایلی که در فضای اتاق نشیمن چیده اید، جای با ارزش و قابل اعتنایی پیدا می کنید که بتوان از آن استفاده کرد؟ معمولا گوشه های اتاق به عنوان فضاها مرده در اتاق نشیمن شناخته می شوند و اکثر اوقات جز پستی و ناهمواری و یا شکاف های دیوار، چیز دیگری در این گوشه و زوایا جا خشک نمی کند.
 تصویر مرتبط
اما این مکان ها پتانسیل بسیار خوبی برای تبدیل شدن به فضاهایی مخفی برای نگهداری وسایل و لوازم خاص شما دارند. کافی است با کمی خلاقیت و استفاده از قفسه های ساده، یا کمدهای دکوراتیو، از این گوشه ها برای قرار دادن وسایل تزئینی و یا حتی نگهداری ابزار پذیرایی بهره گیرید. چنین استفاده ای را از هر فضای دیگر و هر دیواری که از دسترس دور مانده است، می توانید داشته باشید.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد