میز ناهارخوری ارزان اما زیبا بخرید

0

هنگامی که تصمیم به خرید میز ناهارخوری می‌گیریم یکی از دغدغه‌های ما احتمالاً یافتن یک میز ناهارخوری ارزان قیمت است. هیچ‌کس به دنبال جنس گران‌قیمت نیست. حتی افرادی که به دنبال محصولات خاص و باکیفیت هستند نیز در پی یافتن راهی برای کاهش هزینه‌های خود هستند. نکته اینجاست که هنگام گردش در بازار با میزهایی مواجه می‌شوید که از قیمتی بسیار بالایی برخوردارند و این موجب می‌شود تا تصور کنید که میز ناهارخوری خوب یعنی یک میز بزرگ و پرهزینه. اما در این مطلب قرار است کمی با این دیدگاه مخالف باشیم و معیارهای درست انتخاب و محصولاتی باکیفیت را به شما ارائه کنیم. با ما همراه باشید

میز ناهارخوری ارزان اما زیبا بخرید
میز ناهارخوری ارزان اما زیبا بخرید

چه میزی برای چه مساحتی؟

اولین نکته برای کاهش هزینه یک میز ناهارخوری کوچک کردن ابعاد آن با توجه به ابعاد خانه شماست. اگر خانه کوچکی دارید و تنها برای پذیرایی از میهمانان خود قصد خرید یک میز غول‌آسا را دارید به این نکته فکر کنید که این میز عظیم را به‌جز چند روز میهمانی باید در تمام طول سال تحمل کنید و با اشغال فضا، کمبود جا و مشکلات رفت و آمد ناشی از آن کنار بیایید. علاوه بر این، منازل کوچک آپارتمانی از لابی و راه‌پله و آسانسورهای کم ظرفیت و جمع‌وجوری هم برخوردارند که در نتیجه آن جابجایی این میزهای بزرگ را با مشکل مواجه می‌شود.

افزون بر این در خانه‌های کوچک میزهای گرد اگرچه از زیبایی بالایی برخوردارند اما فضای بیشتری را به اشغال خود درمی‌آورند. حال‌آنکه میزهای مستطیل و مربعی برای یک خانه ۷۰ یا ۸۰ متری کاملاً بهینه هستند و فضای بیشتری در اختیار شما قرار می دهند.

چه چوبی برای چه منطقه‌ای؟

واقعیت این است که هنگام گردش در بازار با میزهای مختلفی از جنس‌های گوناگون برخورد می‌کنید. میزهایی با چوب‌های راش، گردو و حتی بامبو که از کشورهای دیگر وارد می‌شود. هر یک از این چوب‌ها ویژگی‌های خود را دارند اما به طور معمول میزهای ساخته‌شده از چوب راش از قیمت مناسب‌تری برخوردارند. چوب راش دارای رنگی کرم مایل به قرمز و از بافتی همگن و نیمه سنگین برخوردار است. این چوب در برابر آسیب حشرات و قارچ‌ها مقاوم است و به‌راحتی در آب‌وهوای گرمسیر و مرطوب که در اغلب مناطق ایران حاکم است استفاده می‌شود.

میز ناهارخوری ساخته شده از چوب راش
میز ناهارخوری ساخته شده از چوب راش
میز ناهارخوری ساخته شده از چوب گردو
میز ناهارخوری ساخته شده از چوب گردو

چوب گردو با قیمت بالای خود معمولاً برای میزهای مجلل و مجلسی مورداستفاده قرار می‌گیرد و وجه تمایز آن مقاومت بیشتر در برابر فشار و خمش است که از آن برای کنده‌کاری استفاده می‌شود. این در حالی است که میزهایی که اغلب ما مورداستفاده قرار می‌دهیم از کنده‌کاری زیادی برخوردار نیست پس لزوماً احتیاجی به استفاده از چوب گردو برای ساخت چنین میزهایی هم وجود ندارد.

از سوی دیگر چوب بامبو نیز برای میزهایی که دائماً در معرض تغییرات آب‌وهوایی قرار دارند مناسب است که چنین تغییراتی در بیشتر نقاط کشور مشاهده نمی‌شود. این چوب در برابر آب، رطوبت، سرما و گرما کاملاً مقاوم است و مغز مستحکمی دارد و در نتیجه موجب افزایش قیمت نجومی میزهای ناهارخوری می‌شود.

صندلی و میز ناهارخوری ساخته شده از چوب بامبو
صندلی و میز ناهارخوری ساخته شده از چوب بامبو
ست‌های ناهارخوری مدل نایریکا، کوئین و پرنس صنعت چوب کیان
ست‌های ناهارخوری مدل نایریکا، کوئین و پرنس صنعت چوب کیان

گشتی در بازار برای یافتن یک میز ناهارخوری ارزان قیمت

در میان محصولات موجود در بازار ست‌های ناهارخوری وجود دارد که با وجود ظاهری رسمی و زیبا از قیمت مناسبی برخوردارند. این ست‌ها معمولاً از چوب راش اروپایی ساخته می‌شوند و با پایه‌هایی خراطی‌شده نمایی متفاوت به خود می‌گیرند. ست‌های ناهارخوری مدل نایریکا، کوئین و پرنس صنعت چوب کیان از جمله این محصولات هستند که با پایه‌هایی از جنس راش اروپایی، فریم با جنس ام دی اف و روکش طبیعی از چوب بلوط و گردو تولید می‌شوند. این میزها در مدل‌های چهار، شش و هشت نفره تولید می‌شود و صندلی‌های آنها بنا به درخواست مشتری با روکش پارچه یا چرم و در رنگ‌بندی متنوع تیره و روشن عرضه می‌شوند.
ابعاد مستطیلی و بهینه، سطح کافی برای قرار دادن وسایل مختلف و پوشش نرم صندلی‌ها برای نشستن طولانی مدت از جمله ویژگی‌های این ست‌های غذاخوری محسوب می‌شود. از سوی دیگر ارتفاع سطح میز نسبت به کفی صندلی‌ها نیز از معیارهای مهم تشخیص یک میز استاندارد است. این ارتفاع باید به‌گونه‌ای باشد که افراد به سطح میز تسلط کافی داشته و به‌راحتی بتوانند غذای خود را میل کنند. در طراحی پایه‌های این ست‌های ناهارخوری در کنار استحکام به ظرافت نیز اهمیت زیادی داده شده در نتیجه فضای زیر میز کاملاً باز و جادار و بدون مزاحمت برای پای کاربران است.

میزهای مدل T208 صفحه چوبی، T208 صفحه شیشه‌ای، T207 و T202 هنر خم چوب
میزهای مدل T208 صفحه چوبی، T208 صفحه شیشه‌ای، T207 و T202 هنر خم چوب

میزهای لهستانی دست‌ساز و ساخته‌شده از چوب گردو نیز از دیگر محصولات جذاب موجود در بازار هستند. این محصولات با انحنا و خمیدگی‌های خیره‌کننده و فراوان جلوه‌ای زیبا به منازل به‌خصوص فضاهایی با دکوراسیون سنتی و کلاسیک می‌بخشد. این خمیدگی‌ها با استفاده از روش‌های دستی و نیمه صنعتی و با اختصاص زمانی نسبتاٌ طولانی ایجاد می‌شوند. یکی از مزیت‌های این روش، اشباع آوندهای چوب و در امان ماندن از آسیب موریانه و دیگر حشرات خواهد بود. نتیجه آنکه این میزها برای استفاده در مناطق مرطوب بسیار مناسب هستند. ‌میزهای مدل T208 صفحه چوبی، T208 صفحه شیشه‌ای، T207 و T202 هنر خم چوب نمونه‌هایی از این محصولات زیبا و پرطرفدار به شمار می‌روند که در ابعاد مختلفی طراحی و به فروش می‌روند.

اگر در پی یافتن محصولاتی با ظاهری مدرن و مینیمال هستید میزهای تایپوگرافی جاکوب گزینه‌های مناسبی به نظر می‌رسند. این میزهای آهنی از ترکیب حروف انگلیسی با قسمتی ساده‌تر تشکیل می‌شوند. تنوع رنگ و اندازه‌های مختلف این محصولات موجب شده تا برای هر فضایی و با هر ترکیب رنگی بتوان گزینه‌ای مناسب انتخاب کرد. این میزها همچنین می‌توانند به‌عنوان میز کار یا فضایی برای قرار دادن اشیای زینتی نیز مورداستفاده قرار گیرند.

میز ناهارخوری تایپوگرافی جاکوب
میز ناهارخوری تایپوگرافی جاکوب
میز و صندلی ناهارخوری اورنگ و ارس گالری پارسا
میز و صندلی ناهارخوری اورنگ و ارس گالری پارسا

لزوماً قرار نیست زیبایی را تنها در محصولات بزرگ و پرحجم جستجو کنید بلکه می‌توان با کمی دقت محصولاتی کوچک، زیبا و متفاوت با میزهای رایج موجود در بازار را یافت. میز و صندلی ناهارخوری اورنگ گالری پارسا، یک میز چوبی با صندلی‌هایی از رویه پارچه‌ای است که به خاطر وجود رگه‌های چوب در سطح میز، خیال مشتریان را از بابت ایجاد خط و خش راحت کرده است. جنس قسمت‌های چوبی از ام دی اف و رویه صندلی‌ها از کنف است که موجب دوام بیشتر، ظرافت، زیبایی و جلوه متفاوت می‌شود. میز غذاخوری ارس گالری پارسا نیز یک محصول سه نفره و جمع وجور است که با میز ناهارخوری دایره‌ای و صندلی‌های کنفی زیبا محیطی دوستانه و گرم و صمیمی ایجاد می‌کند.

ست‌های میز و صندلی آفر
ست‌های میز و صندلی آفر

اگر همانند سابق به میزهایی تمام چوب علاقه دارید به‌راحتی می‌توانید محصولاتی مطابق میل خود در بازار پیدا کنید. ست‌های میز و صندلی آفر از جمله محصولاتی هستند که در نمای آنها هنوز رگه‌هایی از طراحی‌های سنتی و کلاسیک یافت می‌شود. انحناهای ملایم، استفاده از گره‌های طبیعی چوب برای زیباسازی، وجود صندلی‌هایی ظریف و قوسی شکل از جمله ویژگی‌های ظاهری این محصولات به شمار می‌روند. اندازه و ابعاد بزرگ این میزها و فضایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، قیمت آنها مقرون‌به‌صرفه کرده و شما را از خرید میزهای بزرگ‌تر بی‌نیاز می‌کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد