درباره پائولو کوئیلو و صندلی مورد علاقه اش

0
Image result for ‫پائولو کوئیلو‬‎
اگر قرار باشد برای یکی از شخصیتهای مشهور مبلمانی را طراحی کنید از کجا شروع می کنید و به چه ویژگی هایی توجه خواهید کرد؟ ممکن است شما هم مثل من به آن فکر کرده باشید و بررسی نمونه های مختلف آن بتواند در مسیر طراحی به شما کمک کند .به عنوان مثال اگر قرار باشد برای یک نویسنده ی معروف یک صندلی را طراحی کنید این صندلی چه شکلی خواهد داشت و چه نکاتی را در نظر خواهید گرفت.در این مطلب با صندلی منحصر به فردی آشنا خواهید شد که برای نویسنده ی معروف پائولو کوئلیو طراحی شده است.
Image result for ‫پائولو کوئیلو‬‎
پائولو کوئلیو

درباره پائولو کوئیلو

پائولو کوئلیو خالق رمان پرطرفدار کیمیاگر در سال ۱۹۴۷ در خانواده ای متوسط و تحصیل کرده در ریودوژانیرو برزیل به دنیا آمد.پائولو کوئلیو از همان دوران کودکی به نویسندگی علاقه داشت ولی به خواست والدینش رویای خود نویسندگی را در جوانی رها کرد و به مدرسه ی حقوق رفت. یکسال بعد از ثبت نام در مدرسه ی حقوق از مدرسه فرار کرد و مدتی مانند یک هیپی زندگی می کرد و در این مدت مدام به شهرهای گوناگون سفر می کرد وی پس از بازگشت به برزیل ابتدا به عنوان ترانه سرا وسپس به عنوان بازیگر ، روزنامه نگار و کارگردان شروع به فعالیت کرد و سرانجام به حرفه ی مورد علاقه اش یعنی نویسندگی روی آورد.آثار وی ترکیبی از آموزه های ادیان وفرهنگهای مختلف و یکی از پرمخاطب ترین کتابهای سطح جهان است .از پائولو کوئلیو تاکنون حدود ۳۰ عنوان کتاب منتشر شده و آثار وی به ۷۱ زبان دنیا ترجمه شده است. پائولو کوئلیو در سال ۱۳۷۹ به دعوت مرکز بین المللی گفتگوی تمدن ها به ایران سفر کرد و سفر او به ایران بی تردید در فروش آثارش تاثیر بسزایی داشته است.به طور کلی اندیشه های این نویسنده ی برزیلی در ۴ مورد سحر وجادو ، روح کیهانی ، افسانه ی شخصی و شهامت خلاصه می شود.

صندلی با الهام از پابلو کوئیلو

 صندلی پائولو کوئلیو

با توجه به توضیحات مختصر فوق در مورد سبک زندگی و نوع جهان بینی پائولو کوئلیو به نظر شما صندلی که می تواند مختص وی طراحی شود چه شکلی است و دارای چه ویژگیهایی است؟ تصاویر زیر مربوط به صندلی منحصربه فردی است که توسط معمار پرتغالی به نام Eduardo Benamor Duarte برای نویسنده ی معروف پائولو کوئلیو طراحی شده است.این صندلی خاص در واقع برای شرکت در نمایشگاه بین المللی هنر طراحی صندلی که همه ساله در پرتغال برگزار می شود طراحی شده است. در این نمایشگاه بین المللی هریک از طراحان شرکت کننده برای یکی از شخصیتهای معروف جهان که از نزدیک وی را ملاقات کرده یک صندلی منحصربه فرد را طراحی می کند.ادوارد بنمار معمار پرتغالی این صندلی خاص را مطابق با جهان معنوی و باشکوه کار ادبی پائولو کوئلیو طراحی کرده است.

صندلی بر اساس اندیشه پائولو کوئیلو
صندلی بر اساس اندیشه پائولو کوئیلو

کانسپت طراحی

ایده ی اولیه ی طراحی این صندلی نشات گرفته از اندیشه و روح کیهانی آثار پائولو کوئلیو است و در واقع اعتقاد به این موضوع است که هر شی در این جهان دارای یک ذات معنوی است و این ذات معنوی یا جهان نامرئی پر از نیروهای جادویی و سحرآمیز است و با اعتقاد به این موضوع می توان نوعی از حیات و زندگی را در همه ی پدیده های عالم احساس کرد.آموزه های سرِی و جادویی کمک می کنند تا انسان کالبد کیهانی را به روح کیهانی پیوند زند و از بعد مرئی جهان بگذرد.معمار پرتغالی هنگام طراحی این صندلی تلاش کرده با ایجاد حرکت نوعی از حیات و زندگی را در شی ء مصنوعی مثل صندلی به نمایش بگذارد.

صندلی طراحی شده برای پائولو کوئیلو
صندلی طراحی شده برای پائولو کوئیلو

روش ساخت

جهت انعکاس درست جهان بینی پائولو کوئلیو طراح این صندلی به کمک یک فریم آهنی سفید مجموعه ای از چوبها را به شکل بادبزنی در کنار یکدیگر قرار داده است.چینش این چوبها به گونه ای است که به نظر می رسد در حال حرکت هستند و حس ورق خوردن کتاب را نیز منتقل می کنند. بدین ترتیب در شی ء مصنوعی مانند صندلی با ایجاد حرکت مارپیچ نوعی از حیات و زندگی دیده می شود.

صندلی بر اساس جهان بینی پائولو کوئیلو
صندلی بر اساس جهان بینی پائولو کوئیلو
بنابراین می توان گفت اگر قصد طراحی مبلمانی خاص برای یکی از مشاهیر را دارید در وهله ی نخست بایستی از سبک زندگی و نوع نگاه وی به زندگی اطلاعاتی را کسب نمایید .تنها در این صورت است که می توانید مبلمان خاصی را طراحی کند که از هر جهت احساس آرامش را به وی منتقل کند.
Related image
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد