۱۰شهرزیبا برای تعطیلات آخر هفته

0
رنگ های روشن و براق می تواند ظاهر یک شهر را به طرز قابل توجهی تغییر دهد. زمانی که ادی راما شهردار تیرانا پایتخت کشور آلبانی شد، در سال ۲۰۰۰ کمپینی راه انداخت تا رنگ را به حال و هوای این شهر در دوران بعد از کمونیست اضافه کند.
بلوک های آپارتمانی و ساختمان های عمومی به رنگ های پر زرق و برق نقاشی شدند و شهر تبدیل به پایتختی رنگارنگ با رنگ های صورتی، سبز، آبی و قرمز شد. پس اگر رنگ ها می توانند چهره رو به زوال رفته برج های تیرانا را دگرگون کنند، تصور کنید که چه تأثیری روی برخی از زیباترین شهرهای جهان می توانند داشته باشند.

۱۰. نیهاون (Nyhavn)

۱۰ شهر زیبا با خانه های رنگی
این محله آرام و ساکت کپنهاگن در دانمارک، منطقه ای پرطرفدار هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران است. کافه ها و رستوران های زیاد، آن را تبدیل به مکانی ایده آل برای کسب آرامش کرده است. حتماً از ساختمان شماره ۹، قدیمی ترین ساختمان پابرجای کپنهاگن که در سال ۱۶۸۱ ساخته شد، دیدن کنید. هانس کریستین اندرسن نویسنده دانمارکی برای سال های طولانی در ساختمان شماره ۱۸ زندگی می کرد.

۹. بو-کاپ (Bo-Kaap)

۱۰ شهر زیبا با خانه های رنگی
بو-کاپ بخشی تماشایی از کیپ تاون در آفریقای جنوبی است. مردم محلی این منطقه را به عنوان منطقه «مالایی» ها خطاب می کنند، چرا که اکثر ساکنان آن دارای اصلیتی از برده های هند، اندونزی، سری لانکا و مالزی هستند که توسط هلندی ها در قرن های هفدهم و هجدهم به اینجا آورده شدند. گردشگران می توانند از خیابان های باریک و مارپیچ این منطقه عبور کنند و از رنگ های براق و سرزنده که ساختمان ها را تزئین کرده لذت ببرند.

۸. ساکاتکاس (Zacatecas)

۱۰ شهر زیبا با خانه های رنگی
شهر مکزیکی ساکاتکاس در سال ۱۵۴۸ ساخته شد تا پناهگاهی برای معدن کاران نقره باشد و در قرن های هفدهم و هجدهم به اوج موفقیت خود رسید. این شهر در دامنه های دره ای باریک واقع شده و دارای خیابان هایی باریک است که از تپه های پر شیب عبور می کنند. مرکز قدیمی شهر شامل ساختمان های رنگارنگ بسیاری است که بیشتر آن ها از قرن هجدهم به جای مانده اند، از جمله کلیسای جامع زیبا و کلیسای سانتو دومینگو که نمای بیرونی آن دارای مجسمه های بسیاری است.

۷. کولوسوک (Kulusuk)

۱۰ شهر زیبا با خانه های رنگی
خانه های رنگارنگ بسیاری در ناحیه گرینلند وجود دارد که این چشم انداز سرد و غمگین را سرزنده می کند. نمونه خوبی از آن، منطقه کولوسوک است که در جزیره سنگی کوچکی واقع شده است. این روستای کوچک دروازه ورودی به گرینلند شرقی است. گردشگران ماجراجو می توانند نماهای شگفت انگیزی از توده های یخ بزرگ در تنگه دانمارک و کوه های حیرت انگیز گرینلند شرقی را تماشا کنند. کولوسک دارای یک هتل است که در سال ۱۹۹۹ ساخته شد.

۶. لا بوکا (La Boca)

۱۰ شهر زیبا با خانه های رنگی
لا بوکا محله طبقه کارگر بوینس آیرس در آرژانتین است. سبک هنری ساکنان آن، لا بوکا را در فهرست ما قرار داده است. خانه های رنگارنگ، نمونه ای عالی از ماهیت مستقل ساکنین لا بوکا است. بیشتر این خانه های رنگی در کنار بندر جمع شده اند. استادیوم لا بومبونرا خانه باشگاه فوتبال معروف بوکا جونیورز نیز در این منطقه قرار دارد.

۵. پلورینیو (Pelourinho)

۱۰ شهر زیبا با خانه های رنگی
سالوادور پایتخت ایالت باهیا در برزیل است این مرکز تاریخی که با عنوان پلورینیو نامیده می شود، به خاطر معماری استعماری پرتغالی خود با بناهای تاریخی شناخته می شود که تاریخ آن به قرن ۱۷ تا ۱۸ میلادی بر می گردد. توریست ها می توانند از کلیسای جامع سالوادور دیدن کنند یا در خیابان های پر پیچ و خم قدم بزنند و از معماری محله پلورینیو لذت ببرند.

۴. مانارولا (Manarola)

۱۰ شهر زیبا با خانه های رنگی

مانارولا یکی از قدیمی ترین شهرها در ناحیه چینکه تره است که در کرانه ساحلی ریویرا ایتالیا واقع شده است. این روستای زیبا نمایی شگفت انگیز از دریای مدیترانه را ارائه می دهد. فقط کافی است از خیابان های مارپیچ بالا روید و در هر کافه ای که خواستید اسپرسوی اصیل ایتالیایی سفارش دهید و از منظره خیره کننده یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی ایتالیا لذت ببرید.Image result for ‫4. مانارولا (Manarola)‬‎


۳. جوداپور (Jodhpur)

۱۰ شهر زیبا با خانه های رنگی

در مرکز بیابان خشک تار در هند می توانید جوداپور را پیدا کنید. این شهر تاریخی پر از قلعه، کاخ و معبد است. وقتی که در خیابان های جوداپور قدم بزنید، سفیدی خالص ساختمان ها در نور آفتاب تقریباً کورکننده است. وقتی که شهر را از دور نگاه کنید، همین ساختمان ها رنگ آبی پیدا می کنند. جای تعجب نیست که به آن «شهر آبی» می گویند.


۲. پوندا (Punda)

۱۰ شهر زیبا با خانه های رنگی
ویلمستاد اصلی ترین شهر جزیره کوراسائو است که در جنوبی ترین ساحل جزیره واقع شده است. معماری این مستعمره هلند در کنار آب های کارائیب بسیار زیبا است. محله پوندا، منطقه اصلی خرید در این شهر است. این قدیمی ترین محله ویلمستاد است که در سال ۱۶۳۴ تأسیس شد. رنگ های روشن و متنوع ساختمان ها در پوندا، دلیل کافی است که گردشگران را به سمت خود بکشاند.

۱. گواناخواتو (Guanajuato)

۱۰ شهر زیبا با خانه های رنگی
شهر استعماری زیبای گواناخواتو در کوه های سیرا ده گواناخواتو در مکزیک واقع شده است. این شهر در سال ۱۵۵۴ در کنار یکی از غنی ترین معادن نقره مکزیک ساخته شد. هیجان معدنکاری قرن شانزدهم منجر به ساخت ملک ها و ساختمان های زیبایی شد. خیابان ها و کوچه های رنگی بسیار زیادی در هر نقطه از شهر دیده می شود. ترافیک این شهر به وسیله شبکه ای از تونل های زیرزمینی اداره می شود و به همین خاطر گواناخواتو تبدیل به شهری عالی برای پیاده روی شده است.
منبع : برترینها
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد