۲۵ انیمیشن پرفروش و جذاب در دنیا

0
دنیای انیمیشن و کارتون، یک دنیای دوست داشتنی است که هر کدام از ما کودکی خود را با آن ها سر کرده ایم. اگر چه ابتدا این ژانر از سینما برای سرگرم کردن کودکان و نوجوانان ارائه شد یا دستکم این گروه سنی بیشترین لذت و علاقه را به این ژانر نشان دادند اما این روزها دیگر نمی توان به آن اصطلاح «ژانر» داد زیرا به دلیل تنوع داستانی و تکنیکی خود یک رسانه به شمار می آید.
مهم تر از همه این که انیمیشن دیگر تنها مختص کودکان نیست و با ورود مفاهیمی غنی و متنوع که گاه حتی برای کودکان مناسب نمی باشد (مانند برخی انیمه های ژاپنی) بخش بزرگی از طرفداران این «رسانه» را بزرگسالان تشکیل می دهند. در دهه های اخیر انیمیشن های تاثیر گذار و فوق العاده ای بخصوص توسط استودیوهای پیکسار و والت دیزنی ساخته شده است که جزو فیلم های پرفروش سال بوده اند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با برخی از پرفروش ترین فیلم های انیمیشن تمام دوران آشنا کنیم.
۲۵- چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۲ (۲۰۱۴)
فروش کلی: ۶۱۸.۹۰۹.۹۳۵ دلار
 25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما
انیمیشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۲» (How to Train Your Dragon 2) که دومین قسمت از این فرانچایز بود نیز از تولیدات کمپانی دریم وورکس بوده و مانند قسمت اول مورد استقبال تماشاگران و منتقدین قرار گرفت. این انیمیشن داستان نوجوانی را روایت می کند که سعی دارد اژدهاهایی را تربیت کرده و در این راه با اژدهاهای بزرگ خبیث وارد نبرد می شود.

۲۴- راتاتویی (۲۰۰۷)

فروش کلی: ۶۲۰.۷۰۲.۹۵۱ دلار
 25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما
انیمیشن «راتاتویی» (Ratatouille) به کارگردانی برد بِرد داستان دوستی یک سرآشپز جوان و ساده را با موش هایی که حرف می زنند و به آشپزی علاقه دارند روایت می کند. این فیلم را باید یکی از زیباترین انیمیشن های تمام دوران دانست که مورد استقبال بی سابقه ی منتقدان و تماشاگران قرار گرفت.

۲۳- پاندای کونگ فو کار (۲۰۰۸)

فروش کلی: ۶۳۱.۷۴۴.۵۶۰ دلار
 25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما
انیمیشن پرطرفدار «پاندای کونگ فو کار» (Kung Fu Panda) با تمی رزمی و صداپیشگی بی نظیر جک بلک و برخی دیگر از بهترین صداپیشگان سینمای هالیوود، داستان دنباله داری از یک خرس پاندای دست و پا چلفتی به نام «پو» را روایت می کند که برای مبارزه با استادی خبیث به عنوان مبارز اژدها انتخاب شده و آموزش های رزمی می بیند.

۲۲- شگفت انگیزها (۲۰۱۴)

فروش کلی: ۶۳۳.۰۱۹.۷۳۴ دلار
 25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما
انیمیشن «شگفت انگیزها» (The Incredibles) به کارگردانی برد بِرد با صحنه های اکشن پیچیده ی خود و ترکیبی از دنیای قهرمانان و رویدادهای کمدی توانست تماشاگران زیادی را به سینماها بکشاند. این فیلم دنیایی را به تصویر می کشد که در آن گروهی از ابرقهرمان ها زندگی کرده و با نیروهای شرور که قصد صدمه رساندن به جامعه را دارند مبارزه می کنند.

۲۱- عصر یخبندان: ذوب (۲۰۰۶)

فروش کلی: ۶۶۰.۹۴۰.۷۸۰ دلار
 25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما
انیمیشن «عصر یخبندان: ذوب» (Ice Age: The Meltdown) دومین قسمت از فرانچایز انیمیشنی پرطرفدار و تاریخ ساز «عصر یخبندان» بود که داستان گروهی از حیوانات در عصر یخبندان و تلاش برای فرار از عواقب گرم شدن زمین و ذوب شدن یخ های قطبی را روایت می کند.

۲۰- پاندای کونگ فو کار ۲ (۲۰۱۱)

فروش کلی: ۶۶۵.۶۹۲.۲۸۱ دلار
 25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما
کمپانی دریم وورکس با ساخت «پاندای کونگ فو کار ۲» یک انیمیشن رزمی مفرح دیگر را به دنیا عرضه داشت که حتی از قسمت اول نیز موفق تر بوده و تماشاگران بسیاری را به سینماها کشاند.

۱۹- آپ (۲۰۰۹)

فروش کلی: ۷۳۱.۳۴۲.۷۴۴ دلار
 25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما
انیمیشن «آپ» یا «بالا» (Up) شاهکاری دیگر از استودیو پیکسار بود که با داستان اورجینال خود هم اشک بسیاری از تماشاگران را درآورد و هم به یک موفقیت تجاری بی نظیر دس یافت. این انیمیشن داستان پیرمردی بادکنک فروش را روایت می کند که ناگهان خود را تنها و درمانده می بیند و در نهایت سعی می کند همراه با سگش و یک پرنده دیگر به سفری که آرزوی آن را دارد برود.

۱۸- دانشگاه هیولاها (۲۰۱۳)

فروش کلی: ۷۴۳.۵۵۹.۶۰۷ دلار
 25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما
انیمیشن «دانشگاه هیولاها» (Monsters University) ده سال بعد از ساخت انیمیشن بی نظیر «شرکت هیولاها» (Monsters Inc) توسط استودیو پیکسار و به عنوان ییش درآمدی بر داستن آن ساخته شد. فیلم داستان گروهی از هیولاها را روایت می کند که با ترساندن انسان ها می توانند رشد کرده و قدرت خود را افزایش دهند.

۱۷- ماداگاسکار ۳: تحت تعقیب ترین های اروپا (۲۰۱۲)

فروش کلی: ۷۴۶.۹۲۱.۲۷۴ دلار
 25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما
قسمت سوم از سری انیمیشنی «ماداگاسکار» با عنوان «ماداگاسکار ۳: تحت تعقیب ترین های اروپا» (Madagascar 3: Europe’s Most Wanted) نه تنها موفقیت دو قسمت اول را تکرار کرد بلکه به فروشی بالاتر از آن ها نیز دست یافت. این قسمت نیز داستان ماجراجویی های گروهی از حیوانات را روایت می کند.
منبع : برترینها
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد