۶ پیشنهاد ساده برای رنگ و رو بخشیدن به فضای اتاق

0
 طراحی دکوراسیون خانه و چیدمان وسایل منزل، یک وجه از زیبایی فضای خانه را تشکیل می دهد. اما وجه دیگر، حفظ نظم محیط و نگهداری از المان های دکوراسیون منزل در کنار ایجاد انرژی کافی در اتاق های خانه است. مطمئنا وقتی از محیط بیرون وارد خانه می شوید، دوست دارید همه چیز را مرتب ببینید و با قرار گرفتن در فضایی مطابق با علاقه و سلیقه خودتان، از تمام اجزای محیط زندگی تان انرژی مثبت دریافت کنید. در ادامه شش عاملی که می توان با کنار گذاشتن آنها یا تغییر هر کدام از آنها، رنگ و بوی بهتری به فضای خانه و دکوراسیون منزل ببخشید را ارائه خواهیم کرد.
 تصویر مرتبط

 نورهای مهتابی و فلوئورسنت

این نوع نورها درخشندگی چندانی ندارند و علیرغم روشنایی یکنواخت و ملایمی که تولید می کنند، برای دکوراسیونی زیبا و چشم نواز به هیچ وجه مناسب نیستند. نورهای مهتابی و فلوئورسنت، محیط را سرد و بی روح نشان می دهند و به این ترتیب انتظاری که از دکوراسیون خانه خودتان دارید، برایتان برآورده نمی شود. پس راه حل این است که از نورهای گرم تر، با درخشندگی ملایم استفاده کنید و حدالمقدور از ترکیب نورهای سفید و زرد در محیط بهره گیرید. در نتیجه با به کارگیری نورپردازی مناسب در محیط می توانید فضایی مناسب تر و خوشایندتر برای خودتان بسازید.

سیم های تلویزیون و دیگر لوازم الکتریکی

کارشناسان دکوراسیون و طراحان داخلی منزل همیشه روی پنهان کردن سیم های تلویزیون و وسایل برقی اتاق ها تاکید دارند. به این ترتیب در فضاهایی که به شکل حرفه ای طراحی شده اند، همیشه راه حل های مناسبی برای پنهان کردن، مرتب کردن و جمع کردن سیم های آزاد در محیط، پیدا خواهید کرد. رها کردن این سیم ها در گوشه و کنار اتاق، بدون شک موجب شلوغ شدن محیط و به هم ریختگی دکوراسیون خواهد شد. از آنجا که وجود این سیم ها و درهم تنیدگی آنها با توجه به تعدد وسایل برقی و اکتریکی منزل اجتناب ناپذیر است، باید پیش از چیدمان و جانمایی این نوع وسایل، مرتب کردن سیم های آزاد آنها را نیز مورد توجه قرار دهید.
اگر قصد نوسازی وسایل و خرید لوازم الکتریکی جدید برای منزلتان دارید، می توانید خرید وسایل وایرلس را در اولویت قرار دهید، به این ترتیب بخش زیادی از سیم های آزاد را کاملا از محیط حذف خواهید کرد. اما بهترین راه حل برای مدیریت این سیم ها استفاده از باکس هایی است که برای انتقال سیم ها طراحی شده اند و می توانند در کنار دیوارها یا گوشه های اتاق نصب شوند. همچنین میزهای تلویزیون و فضاهایی که در این میزها تعبیه می شود هم برای جای دادن سیم ها و مرتب کردن آنها بسیار مناسب خواهند بود.

اتاق های خالی از وسایل

اگر می خواهید به محیط زندگی خودتان رنگ و نوایی ببخشید، فضای دکوراسیون را از حالتی کسالت بار خارج کنید و اتاق های خانه را به منبعی از انرژی و آرامش روحی تبدیل کنید، پس اتاق های خالی و بی روح خانه را با وسایل و المان های دکوراتیو زینت دهید. سعی کنید استفاده از رنگ های بارز و پر انرژی را در اولویت قرار دهید و تمام سلیقه خودتان را در چیدمان وسایل کاربردی و زیبای منزل به کار گیرید. مبلمان خوش طرح و خوشرنگ، همراه با جزئیاتی همچون کوسن های روشن و رنگی و تابلوهای رنگارنگ می تواند محیط خانه شما را به کلی متحول کند.

قاب های عکس زشت و بدشکل

از آنجا که تصاویر قاب شده و تابلوهای دیواری در هر سایز و اندازه ای می توانند یکی از المان های اصلی در ایجاد نقطه تمرکز در دکوراسیون اتاق ها باشند، در انتخاب و تهیه آنها باید دقت و وسواس لازم را به خرج دهید. به خصوص در محیط هایی همچون اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن که معمولا مهمانان حضور می یابند، تصاویر قاب شده بیشتر از هر مکان دیگری می توانند نگاه افراد را به خود جلب کنند. از طرفی این تابلوها و تصاویر قاب شده به عنوان جزئیاتی تاثیرگذار، به راحتی می توانند مطابق با اجزای اصلی دکوراسیون خانه تغییر کنند، به روز شوند و هماهنگ گردند.

۵. پرده های کرکره ای

پرده های کرکره ای برای فضاهای داخلی بسیار کاربردی و مفید هستند. اما بدون شک برای محیط خانه و برای اتاق های مختلف منزل چندان مناسب نخواهند بود. در واقع عموما طراحان داخلی برای دکوراسیون خانه ها از پرده های کرکره ای عمودی استفاده نمی کنند و این نوع پرده ها را بیشتر برای محیط های کاری و دفاتر اداری مناسب می دانند. قطعا شما هم دوست ندارید اتاق نشیمن یا پذیرایی منزلتان شبیه به اتاق انتظار یک مطب پزشکی  یا دفتر فنی و ساختمانی به نظر برسد.
پس بهتر است با صرف کمی هزینه از پرده های پارچه ای خوش طرح و متناسب با سلیقه خودتان استفاده کنید. این پرده ها معمولا از سقف آویزان می شوند و نسبت به ابعاد پنجره ها می توانند ارتفاع داشته باشند. برای تزئینات بیشتر معمولا چوب پرده ها، گل میخ‌ها، دراپه ها و بسیاری المان های دکوراتیو دیگر می تواند به مجموعه پرده سفارشی شما اضافه شود که با توجه به رنگ، چیدمان و نوع طراحی دکوراسیون منزلتان می توانید آنها را انتخاب کنید و به فضای خانه زیبایی بیشتری بیفزایید.

نتیجه تصویری برای ‪Decor house‬‏
آباژورها و چراغ های تزئینی

استفاده از آباژورها و چراغ های جانبی در کنار منابع اصلی نور محیط، تاثیر بسیار خوبی در دکوراسیون اتاق ها دارند و می توانند در بیشتر بخش های خانه، از اتاق خواب گرفته تا اتاق های نشیمن و پذیرایی مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر تاثیر ایده آلی که این چراغ ها در تنظیم نورپردازی فضای داخلی دارند، می توانند جنبه تزئینی و دکوراتیو بسیار خوبی هم داشته باشند. به همین دلیل علاوه بر تامین نور مورد نیاز برای دکوراسیون منزل، باید به هماهنگی رنگ و مدل این آباژورها با دیگر وسایل خانه و اجزای دکوراسیون هم توجه داشته باشید.
 نتیجه تصویری برای ‪Decor house‬‏
به خصوص کلاه آباژورها که بخش اصلی بدنه آنها را تشکیل  می دهد را با دقت بیشتری انتخاب کنید و سعی کنید از مدل های کاغذی و ارزان قیمت استفاده نکنید، زیرا به مرور زمان زیبایی ابتدایی خودشان را از دست خواهند داد. نکته حائز اهمیت این است که غالبا کلاه آباژورها به راحتی قابل تعویض هستند و می توانید برای بهبود و تغییر دکوراسیون منزل، روی تعویض آنها هم حساب باز کنید.
منبع : سایت برترینها
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد