مشکلات آشپزخانه سفید رنگ که هیچ‌کس به شما گوشزد نمی‌کند

0

طراحی آشپزخانه با رنگ سفید، بسیار مدرن و شیک است. آشپزخانه سفید، می‌تواند انتخاب اول بسیاری از خانم‌های علاقه‌مند به سبک‌ مدرن باشد. این آشپزخانه‌ها مزیت‌های بسیاری دارد اما از مشکلات آن نیز نباید چشم‌پوشی کرد.

مشکلات آشپزخانه سفید رنگ

 در این مقاله ابتدا چند ویژگی مثبت آشپزخانه سفید و دلایل انتخاب آن به‌عنوان یک ترکیب مناسب را بررسی می‌کنیم و سپس به مشکلات آشپزخانه سفید رنگ که هیچ‌کس به شما گوشزد نمی‌کند می‌پردازیم.

آشپزخانه سفید، فضا را بزرگ تر از آنچه که هست نشان می دهد

 نکات مثبت در آشپزخانه سفید رنگ:

آشپزخانه سفید تا به امروز در طراحی مدرن بسیار شیک و قوی عمل کرده است. برای افرادی که فضای زیادی برای طراحی آشپزخانه ندارند و به‌اصطلاح آشپزخانه‌های کوچکی دارند، رنگ سفید گزینه بسیار مناسبی است. آشپزخانه سفید هم سقف را بلند‌تر و هم از لحاظ عرضی آن را وسیع‌تر نشان می‌دهد.

مسئله قابل تامل دیگر این است که داشتن آشپزخانه‌ جزیره که همان آشپزخانه بدون در یا اپن است، به این معنا است که این آشپزخانه در امتداد پذیرایی خانه قرار دارد، پس شیکی و تمیز بودن آن و البته بزرگ‌تر بودنش، به فضای خانه کمک بسیاری می‌کند. آشپزخانه سفید به‌دلیل ویژگی بارز رنگ سفید، قابلیت ست کردن با هر وسیله‌ای را دارد و دیگر نگران این نخواهید بود که کدام وسیله با آشپزخانه شما هماهنگی ندارد.

نکات مثبت آشپزخانه سفید

نکات مثبت آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

مشکلات آشپزخانه سفید رنگ:

پس از بررسی نکات مثبت آشپزخانه‌های سفید، شما باید بتوانید برای شروع به چند سوال پاسخ دهید. در ادامه با بررسی این سوال‌ها متوجه خواهید شد که آشپزخانه سفید رنگ می‌تواند مشکلات مخصوص به خودش را داشته باشد. اما آیا شما از پس این مشکلات برخواهید آمد؟ در ادامه پاسخ این سوال را نیز خواهید دانست.

آشپزخانه سفید زیبا

۱. چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟

همان‌طور که می‌دانید، آشپزخانه سفید بسیار شیک است و  برای طراحی و نگهداری از آن، هزینه زیادی نیاز دارد. به طور مثال شما برای داشتن کابینت‌های سفید، مجبورید از چوب با کیفیت بالا استفاده کنید. داشتن کابینت‌هایی با چوب ارزان و کیفیت معمولی، فقط هزینه‌های شما را برای شروع کم می‌کند، ولی در ادامه بعد از چند ماه مجبورید که آن‌ها را تعویض و یا تعمیر کنید. البته بهتر است این نکته را فراموش نکنید که مشکلات هزینه بالا تا حدودی بستگی به نوع نگهداری و مراقبت و میزان مصرف شما از آشپزخانه دارد.

آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید

۲. چقدر اهل آشپزی هستید؟

اگر شما عاشق مهمانی گرفتن هستید و یا عادت به طبخ تمام وعده‌های غذایی در منزل دارید، اگر خانم خانه‌دار هستید و بیشتر وقت خود را در آشپزخانه صرف می‌کنید، اگر عاشق پختن انواع دسر و کیک و حتی آماده کردن نوشیدنی ‌های فوق‌‌العاده در منزل هستید، بهتر است بدانید انتخاب آشپزخانه سفید برای شما اشتباه است. پخت و پز بسیار و داشتن کار زیاد در آشپزخانه باعث شلوغ شدن و کثیفی آن می‌شود و متاسفانه آشپزخانه سفید رنگ، بیشتر از هر آشپزخانه دیگری کثیف و شلوغ می‌شود و این آشفتگی سریع‌تر به چشم می‌آید. با این توضیح بهتر است بدانید هرچقدر هم شما آرامش داشته باشید و سعی کنید با نظم کار کنید، کار کردن زیاد در این آشپزخانه شما را خسته خواهد کرد.

نور خورشید آشپزخانه سفید رنگ شما را رو به زوال می کشاند

نور خورشید آشپزخانه سفید رنگ شما را رو به زوال می کشاند

،۳. نور خورشید چند ساعت مهمان آشپزخانه شما است؟

قبل از طراحی آشپزخانه سفید به این نکته توجه کنید، میزان نور تابشی به آشپزخانه شما چقدر است؟ آیا آشپزخانه شما د‌ر‌ معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارد؟ درست است که تمام خانم‌ها علاقه خاصی به وجود نور مناسب در تمام قسمت‌های خانه دارند، به‌خصوص آشپزخانه که قلب خانه است و وقت زیادی را در آن صرف آشپزی می‌کنند، اما باید به این نکته توجه کنید که نور خورشید باعث از بین رفتن رنگ کابینت‌ها می‌شود و وجود کابینت‌های رنگی یا سفید با تمام زیبایی‌هایشان این مشکل را خواهند داشت. رنگ سفید به مرور با قرار گرفتن در معرض نور خورشید به زردی می‌زند و کیفیت چوب و … را پایین می‌آورد. پس هم هزینه را برای شما افزایش می‌دهد و هم مراقبت را دو‌چندان می‌کند.

مشکلات آشپزخانه سفید چیست؟

مشکلات آشپزخانه سفید چیست؟

البته این مشکل راه‌حل‌هایی نیز دارد، مثل: زدن پرده و پوشش مناسب برای پنجره‌ها و یا استفاده از شیشه‌های مناسب رفلکس که میزان ورود نور مستقیم را کاهش می‌دهد. اما آیا با آشپزخانه تاریک مشکل نخواهید داشت؟ به هر حال برای استفاده از این رنگ در طراحی‌ دچار مشکلاتی خواهید شد که باید به دقت بررسی کنید.

آشپزخانه سفید را باید زود به زود تمیز کنید

آشپزخانه سفید را باید زود به زود تمیز کنید

۴. آیا اهل نظافت به طور مداوم هستید؟

با خودتان صادق باشید. قطعا شما به این مورد فکر کرده‌اید کهآشپزخانه سفید رنگبیش از هر آشپزخانه دیگری نیاز به نظافت و نگهداری دارد. اگر تا به حال به این موضوع فکر نکرده‌اید، بهتر است بدانید که این یک واقعیت تلخ است. اگر میزان استفاده شما از آشپزخانه زیاد است، باید مدام آن را نظافت کنید. گرد و غبار و خاک به‌صورت مداوم بر سطوح سفید دیده می‌شود و وجود این گرد و غبار‌ها در محیط آشپزخانه که فضایی بهداشتی است، کاملا نا‌درست است. همچنین اثر انگشتان، استفاده از هود و چربی‌هایی که بر محفظه ورودی آن می‌نشیند، استفاده از گاز و آشپزی با روغن، ریختن هر چیز کوچکی بر کف آشپزخانه و… سریعا دیده می‌شود و شما باید به عنوان خانم خانه، به‌طور مداوم در‌حال گردگیری و نظافت آشپزخانه باشید. پس با انتخاب این رنگ زحمت خودتان را چندین برابر کرده‌اید.

با مشکلات آشپزخانه سفید آشنا شوید

با مشکلات آشپزخانه سفید آشنا شوید

۵. آیا شما بلند مدت فکر می‌کنید؟

بهتر است در پایان به این موضوع فکر کنید که جدا از هزینه‌ای که می‌کنید، آیا برای همیشه این برنامه‌ریزی بلند‌مدت را خواهید داشت و به صورت مداوم از آشپزخانه سفیدتان نگهداری ویژه می‌کنید؟ آیا بعد از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد؟ آیا این انتخاب رویایی بعد از گذشت ۲ سال برایتان تبدیل به یک کابوس نخواهد شد؟ همیشه آینده‌نگری و فکر کردن درست قبل از گرفتن چنین تصمیماتی بهتر و به‌صرفه‌تر از تصمیمات و انتخاب نادرست و عجولانه است، اما اگر انتخاب شما آشپزخانه سفید است، ما نیز با تمام مشکلات، از رویای شما استقبال می‌کنیم.

فضای بزرگتری را با رنگ سفید در آشپزخانه ایجاد کنید

فضای بزرگتری را با رنگ سفید در آشپزخانه ایجاد کنید

۶. آشپزخانه شما بزرگ است یا کوچک؟

نکته‌ای که نباید در طراحی داخلی فراموش کنید، توجه به ابعاد و محیط موجود است. اگرآشپزخانه شما کوچکاست رنگ‌های روشن مناسب‌تر هستند. اما اگر آشپزخانه شما به‌اندازه کافی بزرگ است، رنگ سفید را فراموش کنید. رنگ سفید خود، باعث بزرگ‌تر شدن فضا می‌شود و با استفاده از آن در فضا‌های بزرگ باعث سردرگمی و ایجاد فضای اضافی خواهید شد که این امر شما را هنگام آشپزی کلافه خواهد کرد. توجه به محیط و نگاه کردن به فضا از بیرون، قبل از تصمیم گیری برای شما لازم و ضروری است.

خانه ای با آشپزخانه سفید

خانه ای با آشپزخانه سفید

راه‌حل‌های کاربردی برای داشتن آشپزخانه سفید:

با تمام مواردی که بررسی کردیم باز هم این نکته را یاد‌آور می‌شویم که مشکلات استفاده از آشپزخانه سفید، همه بستگی به خود شما و نوع کار کردن در آن دارد. با تمام این موارد، باز هم می‌توانیدآشپزخانه رویایی سفیدخود را داشته باشید. با ترکیب آن با رنگ‌های دیگر می‌توانید مشکلات آن را کاهش دهید. استفاده از کفپوش چوبی یا استفاده دو رنگ در کابینت‌ها (ترکیب با قهوه‌ای، طوسی، آبی، سبز، زرد و …)، استفاده از پارچه‌های طرح‌‌دار برای صندلی‌ها و یا پرده‌ها، رنگ کردن قفسه‌های آشپزخانه، خرید یخچال و گاز به رنگ تیره‌تر، رنگ کردن سقف آشپزخانه و … همه می‌توانند تاثیر بسیاری در تنوع فضای آشپزخانه و از بین بردن یکنواختی داشته باشند. همچنین این موارد می‌توانند در کاهش بی‌نظمی و کثیف شدن آن و پایین آوردن هزینه‌ها تا حد زیادی موثر واقع شوند.

چند رنگ را به ترکیب آشپزخانه سفید اضافه کنید

چند رنگ را به ترکیب آشپزخانه سفید اضافه کنید

بهتر است قبل از انتخاب وطراحی آشپزخانه سفید، از یک طراح داخلی کمک بگیرید تا فضای مورد استفاده را بررسی کند و پیشنهادات بهتری به شما ارائه دهد. اما نکته قابل توجه دیگر این است که همیشه سعی کنید با استفاده از ترکیبات مناسب و چند رنگ سبک در کنار هم به نتیجه مطلوب برسید. توجه خود را معطوف به یک رنگ تنها و خالص نکنید. تجربه نشان داده است، ترکیبات رنگی متنوع و وجود حداقل یک رنگ گرم در طراحی به شما، فضایی مناسب‌تر هدیه می‌دهد. در پایان بهتر است بدانید رجوع به حس درونی تان بهترین راهنما و ناجی شما در طراحی‌های منحصر به‌فرد است، پس به خودتان اطمینان داشته باشید.

منبع : سایت خوگر

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد