بررسی blackberry motion + عکس

0
 یک سال پس از معرفی گوشی های DTEK50 و DTEK60 که هر دو شباهت بسیاری به گوشی های سری Idol شرکت آلکاتل داشتند، BlackBerry تصمیم گرفته تا با رونمایی از فبلت Motion به عنوان جدید ترین پرچمدار خود، به بازار داغ گوشی های هوشمند باز گردد. یک سال پیش انتقادات زیادی به گوشی های شرکت BlackBerry وارد بود، کارشناسان و منتقدان محصولات این شرکت را به تقلید ظاهری از محصولات شرکت هایی مانند آلکاتل متهم می کردند و البته کارشناسان شرکت BlackBerry نیز نتوانستند آنگونه که باید و شاید از خود دفاع کنند.

نتیجه تصویری برای ‪blackberry motion‬‏
طراحی

Motion نام آخرین پرچمدار شرکت BlackBerry است که اجازه هیچ گونه انقادی در زمینه طراحی را به کسی نمی دهد، این فبلت طراحی کاملا جدیدی را نشان می دهد که حتی با گوشی های خود شرکت BlackBerry از جمله KeyOne نیز، تفاوت های بسیاری دارد؛ اما اگر کمی دقت کنید هنوز رد پای طراحی یونیک و خاص شرکت  BlackBerry در ساختار ظاهری اش به چشم می خورد.
تنها شباهت میان دو گوشی Motion و KeyOne در طراحی انحنا دار دو گوشه بالایی و طراحی زاویه دار و تیز دو گوشه پایینی خلاصه می شود و از هر جنبه دیگر ظاهری نمی توان شباهتی میان این دو گجت قائل شد.
 نتیجه تصویری برای ‪blackberry motion‬‏
با در دست گرفتن Motion، کیفیت اولین حسی است که به شما منتقل خواهد شد، کیفیت ساخت نیز همانند چهره این گجت در سطح مطلوبی قرار دارد؛ در قاب پشتی گجت شاهد به کار گیری طرح صفحه شطرنجی هستیم و در نهایت می توان ظاهر این گوشی را در دسته بندی کلاسیک قرار داد.
یکی از تغییرات اعمال شده در این گجت نسبت به سایر گوشی های پیشین شرکت BlackBerry، مربوط به جاگذاری دکمه Power در لبه سمت راستی آن است که در زیر دکمه های تنظیم حجم صدا قرار گرفته است.در قسمت زیرین دکمه Power و با فاصله تقریبا ۲ سانتی متری از آن، شاهد قرار گیری دکمه ای با کاربرد قابل برنامه ریزی هستیم، این دکمه بافتی زبر دارد و حس لمس آن با سایر دکمه های موجود در لبه سمت راستی متفاوت است.
یکی از نقاط ضعف ظاهری موجود در Motion مربوط به حاشیه نسبتا زیاد موجود در قسمت پایینی صفحه نمایش است و به نظر می رسد دلیل آن در جاگذاری سنسور اثر انگشت در دکمه Home گوشی باشد. Motion با داشتن ابعادی معادل ۱۵۵.۷ در ۷۵.۴ در ۸.۱ میلی متر و بهره مندی از یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی، ظاهری بزرگ جثه دارد و در مقایسه با فبلتی مانند iPhone 8 Plus بزرگ تر است. بهره مندی از گواهینامه IP67، Motion را در میان سایر پرچمداران ضد آب بازار قرار داده و استفاده از پوشش نانو الماس در سطح صفحه نمایش، مقاومت آن را در برابر خراشیدگی افزایش می دهد.

تصویر مرتبط
صفحه نمایش

صفحه نمایش Motion اندازه ای ۵.۵ اینچی و دقتی Full HD دارد و از پنل IPS LCD استفاده می کند که علی رغم پاسخگویی به نیاز های عادی و روزمره کاربران، هنوز نمی تواند با صفحه نمایش های دیگر پرچمداران بازار که اکثرا از پنل با کیفیت OLED بهره می برند، رقابتی داشته باشد.
با تماشای چندین ویدئو بر روی این گوشی متوجه کیفیت نسبتا بالای صفحه نمایش شدیم ولی اگر بخواهیم کیفیت صفحه نمایش، سطح کنتراست و رنگ های آن را با صفحه نمایش فبلتی مانند Galaxy Note 8 شرکت سامسونگ مقایسه کنیم، پرچمدار سامسونگ برتری قاطعی را به نمایش خواهد گذاشت.

 سخت افزار و باتری

شرکت سازنده برای پردازنده این گوشی از اسنپدراگون ۶۲۵ استفاده کرده که در مقایسه با اکثر گوشی های هوشمند معرفی شده در سال ۲۰۱۷ که از پردازنده هایی مانند اسنپدراگون ۸۲۱ و یا اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده می کنند، قدرت زیادی ندارد؛ اما هنوز می توان روی اجرای برنامه ها و بازی های معمولی توسط آن حساب کرد.
در تجربه نسبتا کوتاهی که از کار با BlackBerry Motion داشتیم متوجه شدیم که این گجت هیچ گونه مشکل خاصی را در اجرای برنامه ها و بازی های مختلف ندارد و فقط شاید زمان بارگذاری برنامه و بازی ها کمی طولانی تر از دیگر رقبای موجود در بازار باشد.
 نتیجه تصویری برای ‪blackberry motion‬‏
حافظه رم به کار رفته در تولید این گجت ۴ گیگابایتی است و حافظه داخلی آن ۳۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است؛ شرکت سازنده علاوه بر حافظه داخلی آن به کاربر اجازه داده تا با استفاده از درگاه کارت حافظه Micro SD، حجم بیشتری از فضا را در اختیار داشته باشد و جالب است بدانید که BlackBerry Motion از کارت حافظه ای تا ظرفیت ۲ ترابایت پشتیبانی می کند.
یکی دیگر از نقاط قوت موجود در این فبلت مربوط به باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری آن است که با در نظر گرفتن پردازنده میان رده به کار رفته در آن و دقت Full HD صفحه نمایش، می توانید روی روشن ماندن حداقل ۲۴ ساعته آن حساب کنید.
البته شرکت سازنده ادعا می کند که با هر بار شارژ کامل می توانید به مدت ۳۲ ساعت از این گجت استفاده کنید و پشتیبانی Motion از فناوری Quick Charge 3.0، مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری را تا حد قابل قبولی کاهش داده است؛ با ۴۰ دقیقه اتصال Motion به پریز برق، باتری آن از حالت صفر به ۵۰ درصد شارژ کامل خواهدرسید و این مدت زمان با در نظر گرفتن ظرفیت بالای باتری ایده آل به نظر می رسد.

نرم افزار

متاسفانه این گجت به جای بهره مندی از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید و یا اندروید ۸ از نسخه ۷.۱.۲ آن استفاده می کند و هنوز صحبتی از پشتیبانی آن از نسخه هشتم سیستم عامل اندروید به میان نیامده است. رابط کاربری و نرم افزار های اختصاصی نصب شده بر روی BlackBerry Motion تجربه غنی تری از کار با سیستم عامل اندروید را به کاربر منتقل می کند و بر خلاف سایر گوشی های اندرویدی که به واسطه رابط های کاربری خود سرعت کمتری را نسبت به سیستم عامل خام اندروید به نمایش می گذارند، سیستم عامل این فبلت هیچ گونه افت سرعتی را نشان نمی دهد.
Motion نیز مانند دیگر گوشی های هوشمند شرکت BlackBerry از نرم افزار HUB بهره گرفته؛ این نرم افزار مختص گوشی های هوشمند شرکت BlackBerry بوده و وظیفه آن ساماندهی یکپارچه تمامی نرم افزار های پیام رسان در یک محیط مجزاست.
از دیگر نرم افزار های منحصر به فرد موجود در این فبلت می توان به نرم افزار DTEK اشاره کرد که با استفاده از آن می توانید تنظیمات امنیتی و سطح دسترسی نرم افزار های مختلف به داده های اطلاعاتی مهم را تحت نظر داشته باشید.
اما BlackBerry Motion علاوه بر سایر نرم افزار های اختصاصی شرکت سازنده خود، از یک نرم افزار جدید به نام Locker بهره می برد؛ کاربران با استفاده از این نرم افزار می توانند فایل های مهم  و عکس های شخصی خود را در محیطی امن و رمز گذاری شده ذخیره کنند که نفوذ و دسترسی به آنها را غیر ممکن خواهد کرد. همانطور که از محصولات شرکت BlackBerry انتظار می رود، صفحه کلید مجازی به کار رفته در نرم افزار این گوشی، بسیار کارآمد و دقیق است و به هنگام تایپ طولانی مدت، راحتی را برای کاربر به ارمغان می آورد.
 تصویر مرتبط

دوربین

یکی از نقاط ضعف همیشگی گوشی های هوشمند شرکت BlackBerry مربوط به دوربین های آنهاست که در مورد فبلت Motion هم شاهد این قضیه هستیم؛ دوربین های این فبلت در مقایسه با دوربین های سایر گجت های سال ۲۰۱۷ بازار عملکرد نسبتا ضعیف تری دارند و البته با توجه قیمت و دیگر آیتم های سخت افزاری به کار رفته در آن نمی توانیم انتظار خیلی زیادی از عملکرد دوربین های آن داشته باشیم.
دوربین اصلی این فبلت ۱۲ مگا پیکسلی بوده و دریچه دیافراگمی از نوع f/2.0 دارد، از جمله فناوری های به کار رفته در دوربین اصلی این گوشی می توان به فوکوس اتوماتیک از نوع Phase Detection Autofocus اشاره کرد. کاربران با استفاده از دوربین اصلی Motion می توانند ویدئو هایی با کیفیت ۴K و نرخ تصویر ۳۰ فریم در ثانیه را ضبط کرده و از جمله دیگر ویژگی های این دوربین می توان به قابلیت اسکن مدارک و کارت ویزیت از طریق امکانات نرم افزاری آن اشاره کرد.
دوربین سلفی در نظر گرفته شده برای این فبلت ۸ مگاپیکسلی است و از دریچه دیافراگم f/2.2 استفاده می کند؛ وسعت دید ۸۴ درجه ای دوربین جلویی و توانمندی آن در ثبت عکس هایی دقیق در شرایط نوری نا مطلوب محیط، می تواند رضایت کاربران در ثبت عکس های سلفی را به دنبال داشته باشد. هر دو دوربین BlackBerry Motion از فناوری لرزش گیر دیجیتالی بهره مند هستند.
 نتیجه تصویری برای ‪blackberry motion‬‏

نتیجه گیری

BlackBerry Motion ابعادی بزرگ دارد و سبک طراحی و کیفیت ساخت بالای آن نظر ما را به خود جلب کرد، بازار هدف BlackBerry Motion مدیران شرکت ها و نیز کاربرانی هستند که انتظار زیادی از یک گوشی هوشمند ندارند و نمی خواهند تا با استفاده از آن به اجرای بازی های سنگین گرافیکی و یا تماشای ویدئو هایی با آخرین کیفیت ممکن بپردازند، اگر شما هم از این دسته از کاربران هستید، Motion می تواند بهتری انتخاب شما در این محدوده قیمتی باشد.
منبع : itcheck
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد