۵ دلیل برای اینکه هواوی میت ۱۰ پرو بخریم !

0

هواوی به تازگی فبلت Mate 10 را به علاقه مندان این دسته از گوشی های هوشمند معرفی کرد، قطعا مهم ترین ویژگی به کار گرفته شده در Mate 10 که باعث جذابیت حداکثری و طراحی خاص و چشم نوازش برای این فبلت گردیده است .

 

نتیجه تصویری برای ‪Mate 10 Pro‬‏

 

نرم افزار و سخت افزار فوق مدرن

فبلت های Mate 10 و Mate 10 Pro اولین گجت هایی خواهند بود که از جدید ترین نسخه رابط کاربری شرکت هواوی و یا Emotion UI 8 استفاده می کنند.
کاربران این دو فبلت علاوه بر بهره مندی از تمامی ویژگی های موجود در سیستم عامل اندروید ۸ به ویژگی های اضافه شده در رابط کاربری جدید شرکت هواوی نیز دسترسی خواهند داشت و از جمله ویژگی های اضافه شده به این رابط کاربری می توان به نکات آموزشی نمایش داده شده به کاربر به منظور بهینه سازی تجربه وی از کار با گجت و قابلیت تقسیم سریع صفحه نمایش به دو قسمت مجزا به منظور اجرای همزمان نرم افزار ها اشاره کرد.
در حالی‌که سازندگان تراشه‌های پردازشی موبایلی بیشتر به افزایش سرعت هسته‌ها، کاهش مصرف انرژی و گرمای تولیدی اهمیت می‌دهند شرکت HiSilicon زیرمجموعه هواوی در تراشه جدید Kirin 970 خود یک واحد پردازش عصبی (NPU) را نیز اضافه کرده است. این پردازنده خاص برای انجام عملیات پردازشی هوش مصنوعی طراحی شده تا گوشی بتواند چنین محاسباتی را سریع‌تر از رقبا انجام دهد.

باتری قوی

شرکت هواوی برای تامین انرژی مورد نیاز سخت افزار Mate 10 Pro، از همان باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری در نظر گرفته شده برای فبلت Mate 9 Pro  استفاده کرده است، Mate 9 Pro عمرباتری طولانی ای را به نمایش می گذارد و با در نظر گرفتن این مسئله که صفحه نمایش و دیگر سخت افزار به کار گرفته شده در تولید Mate 10 Pro از لحاظ مصرف انرژی مورد بهینه سازی قرار گرفته اند، انتظار داریم تا عمر باتری فبلت Mate 10 Pro از نسل قبلی و یا Mate 9 Pro نیز طولانی تر باشد.
نتیجه تصویری برای ‪Mate 10 Pro‬‏
از دیگر ویژگی های باتری این فبلت می توان به بهره مندی آن از فناوری شارژ سریع اشاره کرد که طبق ادعای شرکت سازنده باعث می شود تا باتری گجت در هنگام شارژ و از حالت صفر درصد، در مدت زمان یک ساعت به ۵۸ درصد شارژ برسد.
نتیجه تصویری برای ‪Mate 10 Pro‬‏
همانطور که می دانید برای پشتیبانی یک گوشی هوشمند از فناوری شارژ بی سیم قاب پشتی آن الزاما باید از جنس شیشه تولید شود و گرچه هواوی قاب پشتی فبلت Mate 10 Pro را به صورت شیشه ای ساخته، اما این گجت از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند و با توجه به پشتیبانی اکثر رقبا از این فناوری، این مسئله به عنوان یک نقطه ضعف برای فبلت قدرتمندی همچون Mate 10 Pro در نظر گرفته می شود.

دوربین بی نظیر

دوربین اصلی در نظر گرفته شده برای تولید Mate 10 Pro از یک ماژول دوگانه تشکیل شده و تاییدیه شرکت مطرح آلمانی و فعال در حوزه تولید دوربین های عکاسی  LEICA را به همراه دارد، لنز Monochrome این ماژول دو گانه دقتی ۲۰ مگاپیکسلی و لنز رنگی آن دقتی ۱۲ مگاپیکسلی دارند. کاربر می تواند در عکاسی، به طور جداگانه از لنز Monochrome استفاده کند اما استفاده همزمان از هر دو لنز می تواند به ثبت عکس هایی خیره کننده منجر شود.

تصویر مرتبط
ساز و کار عملکرد این دوربین دوگانه به این صورت است که لنز ۲۰ مگاپیکسلی Monochrome وظیفه ثبت جزییات تصویر را بر عهده داشته و لنز ۱۲ مگاپیکسلی رنگی دوربین فقط به ثبت رنگ های سوژه عکاسی می پردازد؛ در نهایت مجموعه سخت افزاری گجت هر دو عکس را مورد پردازش قرار داده و برای رسیدن به یک تصویر بی نقص، عکس های ثبت شده توسط دو لنز مجزا را با هم ادغام می کند.
نتیجه تصویری برای ‪Mate 10 Pro‬‏
 به گفته هواوی استفاده از دو پردازشگر تصویر باعث می‌شود تصاویر گرفته شده در نور کم توسط دوربین با کمترین میزان تاری ثبت شود.
نتیجه تصویری برای ‪Mate 10 Pro‬‏

 صفحه نمایش خیره کننده

شرکت سازنده از یک پنل OLED برای صفحه نمایش این فبلت استفاده کرده است، در نتیجه شاهد رنگ هایی زنده و زیبا هستیم؛ البته دقت تصویر این صفحه نمایش Full HD است و از این رو نمی توانید آن را با رقبایی مانند Galaxy Note 8 شرکت سامسونگ مقایسه کنید. رزولوشن Full HD صفحه نمایش تطابق زیادی با گجت های فناوری واقعیت مجازی ندارد؛ اما می تواند برای مصارفی همچون تماشای ویدئو و انجام بازی ها مورد استفاده قرار بگیرد.
نتیجه تصویری برای ‪Mate 10 Pro‬‏
برخلاف صفحه‌نمایش‌های رایج بازار که هر پیکسل آن‌ها از ۳ زیرپیکسل قرمز، سبز و آبی تشکیل شده صفحه‌نمایش میت ۱۰ یک زیرپیکسل سفید نیز دارد. به این ترتیب روشنایی صفحه‌نمایش تا ۷۳۰ نیت افزایش خواهد یافت بدون آن‌که مصرف انرژی و شارژ باتری بیش از حد افزایش پیدا کند

اتصال قدرتمند GPS

در شرایطی که همه گوشی‌های هوشمند امروزی به GPS مجهز هستند عملکرد واقعی آن‌ها چندان مورد مقایسه قرار نمی‌گیرد. اما هواوی می‌گوید در میت ۱۰ اتصال GPS با آنتن‌های بیشتر این گوشی آن‌قدر قدرتمند است که حتی در تونل‌ها نیز گوشی می‌تواند اتصال خود را برقرار نگاه دارد. همان‌طور که در تصویر می‌بینید گلکسی نوت ۸ و آیفون ۸ پلاس در تونل ارتباط خود را با ماهواره‌های موقعیت‌یاب از دست داده‌اند درحالی‌که میت ۱۰ بدون مشکل به مسیریابی خود ادامه می‌دهد.

 

قیمت هواوی میت ۱۰ پرو

قیمت جهانی در نظر گرفته شده برای این فبلت، ۹۴۰ دلار است و انتظار داریم پس از ورود این گجت به بازار کشورمان و تثبیت قیمت، کاربران بتوانند با صرف هزینه ای حدود ۳ میلیون و هشتصد هزار تومان نسبت به خرید این گجت فوق العاده اقدام کنند.
 

نقاط قوت

  • طراحی مدرن و با اصالت .
  • بهره مندی از آخرین سطح فناوری و سخت افزار قدرتمند.
  • صفحه نمایش از درخشندگی و وضوح تصویر بالایی برخوردار است.
  •  ظرفیت زیاد باتری.

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از درگاه کارت حافظه Micro SD
  • حذف جک هدفون

نتیجه تصویری برای ‪Mate 10 Pro‬‏

نویسنده : محمد علی زارع

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد