نقش کلیدی مبل دو نفره در اتاق نشیمن کوچک

0

هنگامی‌که از اتاق‌های نشیمن کوچک صحبت می‌کنیم به فضایی اشاره داریم که گنجایش قرارگیری یک ست کامل مبلمان را در خود ندارد. در برخی موارد هم اتاق‌های نشیمن به‌قدری کوچک هستند که تنها برای یک یا دو قطعه مبل ظرفیت دارند. با این وصف، محدودیت فضا موجب می‌شود تا انتخاب یک محصول بهینه‌شده و سازگار با مساحتی که در اختیار داریم، اهمیت بیشتری پیدا کند؛ اما سؤال اینجاست که در چنین فضاهای کوچکی از چه مبلی استفاده کنیم؟

نقش کلیدی مبل دو نفره در اتاق نشیمن کوچک
نقش کلیدی مبل دو نفره در اتاق نشیمن کوچک

قطعاً هدف شما از خرید مبلمان، ایجاد یک مکان مناسب برای نشستن است. چنین فضایی در یک اتاق نشیمن کوچک می‌تواند با دو مبل تک نفره و یا یک مبل دو نفره ایجاد شود؛ اما کدام‌یک بهتر است؟ شما با خرید دو مبل تک نفره، بخشی از فضای کوچک اتاق خود را با ۴ دسته مبل اشغال می‌کنید و هرچه تعداد قطعات مبلمان افزایش یابد فضای تلف‌شده اتاق نشیمن نیز بیشتر می‌شود. حال اگر مبلمان مورد علاقه شما از نوع راحتی باشد، این دسته‌ها نیز حجم قابل توجهی خواهند داشت. این در حالی است که یک مبل دو نفره فضای نشیمن مشابه را در اختیار شما قرار می‌دهد، با این تفاوت که تنها ۲ دسته مبل فضا را اشغال می کند. با این وصف، مبل دو نفره از مساحت اتاق نشیمن استفاده بهینه‌تری می‌کند و فضای آزاد بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

فضای مناسب مبل دو نفره برای کوسن
 

زیبایی بیشتر با مبل‌های دو نفره

با وجود اینکه مبل‌های تک از زیبایی منحصربه‌فردی برخوردارند، اما فاقد برخی ویژگی‌های مثبت مبل دو نفره هستند. مبل‌های دو نفره اگر روکش طرح دار داشته باشند، جلوه بیشتری در مقایسه با مبل تک به اتاق می‌بخشند. افزون بر این، کوسن یکی از لوازم ساده و کم‌هزینه برای زیباسازی اتاق نشیمن به شمار می‌رود و مبل دو نفره با توجه به ابعاد خود، فضای بیشتری برای قرار دادن کوسن در اختیار دارد. این در حالی است که به‌سختی می‌توان بیش از یک کوسن بر روی مبل تک قرار داد.

همچنین اگر به میز جلو مبلی علاقه داشته باشید، بد نیست بدانید که مبل دو نفره به دلیل ابعاد مناسب، با این قبیل میزها تناسب بیشتری دارد. افزون بر این، پوف و اتومن نیز از جمله وسایل راحتی است که امروزه مورد توجه بسیاری از خریداران مبلمان قرار می‌گیرد. پوف ها در ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند، اما مدل‌هایی با سایز بزرگ از جذابیت خاصی برخوردارند و کارایی بیشتری دارند. این پوف ها می‌توانند هم به‌عنوان یک صندلی و هم میز جلو مبلی مورد استفاده قرار گیرند. با این وصف، اگر قصد خرید پوف و اتومن بزرگ را دارید بهتر است از مبل دو نفره در اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

اتومن با مبل دو نفره
 

مبل تک و مبل دو نفره، خلق یک ترکیب بی‌نظیر

مبل تک عمدتاً به‌تنهایی در اتاق نشیمن به کار برده نمی‌شود. در واقع مبل‌های تک به‌ تنهایی بیشتر به‌عنوان لوازم دکوراتیو جانبی برای محیط‌های خاص مانند اتاق مطالعه، اتاق خواب یا در کنار شومینه و گوشه‌های خالی منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه هنگامی‌که قرار باشد به شکل یک ابزار نشیمن دائمی استفاده شوند باید با مبل‌های دیگری همراه شوند.

ترکیب مبل تک و مبل دو نفره
 

اگر مهارت خوبی در انتخاب و چینش مبلمان ندارید، احتمالاً استفاده از چند قطعه مبل تک در کنار یکدیگر چندان خوشایند به نظر نرسد و در اغلب موارد موجب یکنواختی اتاق نشیمن شود. در دکوراسیون داخلی همواره باید برخی اجزا به لحاظ ابعاد، بزرگ‌تر از سایرین باشند و نمای اصلی اتاق را در دست گیرند. با این وصف استفاده از مبل تک در کنار مبل دو نفره می‌تواند ضمن ایجاد فضای نشیمن کافی، زیبایی منحصر به فرد و یکتایی در اتاق نشیمن شما خلق کند.

مبل دو نفره یک تختخواب نرم و راحت

مبل دو نفره در قیاس با مبل تک به دلیل فضای بیشتری که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، از راحتی بیشتری برخوردار است. در بیشتر اوقات فرم نشستن ما بر روی مبل دو نفره کاملاً با شیوه نشستن بر مبل تک، متفاوت است. ما بر روی مبل دو نفره به‌راحتی لم می‌دهیم، می‌خوابیم و استراحت می‌کنیم. در نتیجه، با خرید مبل دو نفره هم فضای نشیمن بیشتری در اختیار دارید و هم می‌توانید از آن به‌عنوان یک تختخواب موقت برای استراحت، فیلم دیدن و مطالعه استفاده کنید.

اما گاهی یک مبل راحتی دو نفره تنها یک تختخواب موقت محسوب نمی‌شود. امروزه طراحان مبلمان، با خلاقیت‌های خود توانسته‌اند مبل‌های دو نفره را به یک تختخواب واقعی بدل کنند. مبل‌های تختخواب‌شو در نگاه اول هیچ تفاوتی با مبل‌های معمولی ندارند و فضای بیشتری هم اشغال نمی‌کنند، اما به‌راحتی و با چند حرکت ساده می‌توانند به یک تختخواب وسیع و راحت تبدیل شوند. طراحان مبلمان به‌منظور استحکام و طول عمر بیشتر مبل‌های تختخواب‌شو، معمولاً از الیاف و مواد منسجم مانند فوم سرد تزریقی استفاده می‌کنند. این فوم علاوه بر راحتی، از خاصیت برگشت‌پذیری بالایی برخوردار است و بلافاصله پس از برداشت نیرو از روی آن به حالت اولیه بازمی‌گردد. امروزه مبل‌های تختخواب‌شو از محبوبیت بالایی برخوردارند و افرادی که در سوئیت‌های کوچک و منازل بدون اتاق خواب زندگی می‌کنند، می‌توانند با خرید این محصولات، هم خوابی راحت را تجربه کنند و هم به فضای اطراف خود زیبایی بیشتری ببخشند.

مبل تختخواب شو

مبل تختخواب شو

مبل دو نفره مدل ویونا، بری و مونترال آفر

مبل دو نفره مدل ویونا، بری و مونترال آفر

ازفروشگاه خوگرچه خبر؟

با گشتی در فروشگاه خوگر محصولات متنوعی توجه شما را جلب خواهد کرد. اگر به مبل پایه چوبی علاقه داشته باشید محصولی نظیر ‌مبل دو نفره مدل ویونا آفر با نشیمنی از جنس فوم سرد تزریقی، پشتی‌هایی ساخته‌شده از ویسکوز و بدنه‌ای با چوب راش گرجستانی گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

این مبل هم‌اکنون درفروشگاه خوگر به قیمت ۱,۶۰۰,۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد. افزون بر این، ‌مبل دو نفره مدل مونترال آفربا فرم و طرحی بی‌نظیر و سبکی تلفیقی از طرح‌های مدرن و سنتی از دیگر محصولات جذاب و پرطرفدار فروشگاه خوگر به شمار می‌رود.

این مبل نیز از بدنه‌ای با چوب راش گرجستانی ساخته‌شده و به قیمت ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. همچنین ‌مبل دو نفره مدل بری آفر نیز از دیگر محصولات خوش‌فرم و باکیفیت فروشگاه خوگر محسوب می‌شود که در فروشگاه خوگر به قیمت ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.

مبل دو نفره پییره 180 ایتال فوم و مبل دو نفره مدل Diamond هلگر
مبل دو نفره پییره ۱۸۰ ایتال فوم و مبل دو نفره مدل Diamond هلگر

در کنار محصولات فوق، مبل‌های راحتی نیز از تنوع بی‌نظیری در فروشگاه خوگر برخوردارند. ‌مبل پییره ۱۸۰ ایتال فوم با روکش چرم و پارچه و تنوع رنگ بی‌نظیر، از جمله محصولاتی است که هم به شکل تکی و هم در ترکیب با قطعات سه نفره و تک نفره پییره جلوه زیبایی به اتاق نشیمن منزل شما می‌بخشد.

این محصول هم‌اکنون درفروشگاه خوگر به قیمت ۳,۵۱۷,۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد. ‌مبل چیبو و ‌مبل دو نفره آرتنیو با روکش پارچه کمجاچوب نیز از دیگر محصولاتی هستند که ظاهری جذاب و متفاوت دارند و می‌توانند در دکوراسیون‌های مدرن جلوه دلپذیری خلق کنند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد