مبلمان اداری و تولید ملی : معرفی شرکت های تولید کننده مبل اداری

1

بازار مبلمان اداری در ایران یکی از عرصه‌های نمایش موفقیت شرکت‌های ایرانی محسوب می‌شود. برای پی بردن به این موضوع کافیست سری به بازار مبلمان اداری بزنید و از تنوع محصولات عرضه‌شده توسط شرکت‌های داخلی شگفت‌زده شوید. با این حال شاید خالی از لطف نباشد که با تولیدکنندگان ایرانی این محصولات نیز آشنا شوید. بازیگران عرصه تولید مبلمان اداری که هر یک سال‌ها در این زمینه فعالیت کرده‌اند و با تجارب ارزشمند خود این روزها محصولاتی باکیفیت و هم‌رده با رقیبان خارجی به بازار عرضه می‌کنند.
رضایت مشتریان از کیفیت مبلمان اداری تولید داخل ما را در معرفی هرچه بیشتر سازندگان ایرانی مشتاق‌تر کرد و تنوع بی‌نظیر محصولات آنها موجب شد تا در سه دسته‌بندی مختلف شما را صحنه‌گردانان مبلمان اداری ایران آشنا کنیم.

صندلی و مبل اداری

صندلی و مبلمان اداری از پرطرفدارترین محصولات تولیدشده توسط شرکت‌های داخلی محسوب می‌شوند. این محصولات به دلیل استفاده مداوم می‌بایست از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار باشند جالب آنکه شرکت‌های ایرانی به‌خوبی توانسته‌اند در این زمینه اعتماد مشتریان خود را جلب کنند. از جمله سازندگان فعال ایرانی در زمینه تولید صندلی و مبل اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کارخانه نیلپر واقع در شهرک صنعتی پرند
کارخانه نیلپر واقع در شهرک صنعتی پرند

نیلپر

شرکت نیلپر یکی از تولیدکنندگان شاخص مبلمان اداری محسوب می‌شود که در کنار تولید صندلی و مبل اداری در زمینه‌های دیگری نظیر مبلمان خانگی و رستورانی، محصولات پزشکی و آزمایشگاهی و صندلی‌های آموزشی نیز فعالیت می‌کند. فعالیت این شرکت از سال ۱۳۷۱ آغاز شد و هم‌اکنون در کارخانه‌ای به مساحت ۴۰۰۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی پرند به تولید محصولات خود مشغول است. نیلپر در طی این سال‌ها به دلیل کیفیت تولیدات خود موفق به دریافت گواهینامه‌های متعددی شده که از جمله آنها می‌توان به گواهینامه ارگونومی و کیفیت صندلی مطابق با استانداردهایBIFMA و ANSI آمریکا از موسسه SGS، گواهینامه استاندارد ISO 9001-2000 در طراحی و ساخت صندلی و گواهینامه شرکت TUV در زمینه کیفیت طراحی، تولید، فروش و خدمات پس از فروش مبلمان اداری اشاره کرد.

واحد طراحی و آزمایشگاه مجهز کارخانه نیلپر
واحد طراحی و آزمایشگاه مجهز کارخانه نیلپر

یکی از نقاط قوت نیلپر، برخورداری واحد طراحی این شرکت از آزمایشگاهی مجهز و مطابق با استانداردهای بین‌المللی است که به‌موجب آن کلیه قطعات و محصول نهایی مورد سنجش و بازبینی دقیق قرار می‌گیرند و تنها در صورت کسب تأییدیه‌های لازم مجوز فروش را دریافت می‌کنند.

صندلی و مبلمان اداری نیلپر
صندلی و مبلمان اداری نیلپر

از ویژگی‌های شاخص صندلی و مبلمان اداری نیلپرفرم متفاوت آنهاست که در کنار رعایت اصول ارگونومی و حفظ سلامت کاربران، با طراحی متفاوت محیط اداری را از حالتی یکنواخت و خسته‌کننده خارج می‌کنند.

صندلی های اداری شرکت راحتیران
صندلی های اداری شرکت راحتیران

راحتیران

یکی دیگر از واحدهای فعال در زمینه تولید صندلی و مبلمان اداری گروه صنعتی راحتیران است. این شرکت از چهار واحد تولیدی چوبیران (سازنده کلاف مبلمان و صندلی اداری)، فومیران (تولیدکننده فوم های گرم و سرد مورد نیاز برای مبل و صندلی) راحت آرا (واحد جوش، پرس و خم‌کاری) و کارخانه و انبار مرکزی تشکیل شده و در زمینی به مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع از سال ۱۳۶۸ فعالیت می‌کنند.

کیفیت و استانداردسازی محصولات راحتیران موجب شد تا این شرکت به‌عنوان اولین تولیدکننده مبلمان اداری در ایران موفق به دریافت گواهینامه ارگونومی و استانداردهای مدیریت کیفیت CE اروپا شود. افزون بر این گروه صنعتی راحتیران، در اکتبر سال ۲۰۱۳ در همایش بین‌المللی کیفیت جهانی ( WQC ) تندیس طلایی جهانی QC100 را از آن خود کرد. کیفیت و قیمت مناسب به همراه برخورداری از ظاهری جذاب و باشکوه از جمله ویژگی‌های بیشتر مبل و صندلی‌های اداری تولید شرکت راحتیران به شمار می‌روند.

مبلمان اداری هلگر
مبلمان اداری هلگر

هلگر

یکی دیگر از بازیگران فعال در صحنه مبلمان اداری در ایران شرکت هلگر نام دارد که با طراحی‌های بدیع و بی‌نظیر خود در خلق فضای اداری متفاوت و مدرن تأثیرگذار بوده است. محصولات این شرکت همواره از فرم و رنگی متمایز با آنچه انتظار داریم برخوردارند و این تمایز با کالاهای رایج در بازار موجب شده تا تولیدات هلگر از محبوبیت خاصی در میان مشتریان برخوردار باشند.

صندلی های اداری صنایع نظری
صندلی های اداری صنایع نظری

صنایع نظری

صنایع نظری فعالیت خود را از سال ۱۳۳۸ و با تولید انواع تخت‌های ورشویی، گهواره و صندلی آغاز کرد. ساخت نیمکت‌های تلفیقی از فلز و پلاستیک نخستین بار در کارخانه صنایع نظری صورت گرفت و هم‌اکنون این شرکت در تولید انواع صندلی و مبل اداری، خانگی، آموزشی و فضای باز نیز فعالیت می‌کند. از جمله فعالیت‌های قابل توجه صنایع نظری که نشان از توان تولید بالا و کیفیت محصولات این شرکت دارد، می‌توان به تجهیز و راه‌اندازی استادیوم۷۰۰۰۰ نفری آزادی به‌منظور میزبانی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در کمتر از ۸۰ روز اشاره کرد.

صندلی و مبل اداری رادسیستم
صندلی و مبل اداری رادسیستم

رادسیستم

شرکت رادسیستم از جمله تولیدکنندگان صندلی و مبلمان اداری است که محصولات خود را با ظاهری باشکوه و زیبایی بی‌نظیر تولید می‌کند. تلاش رادسیستم برای افزایش کیفیت تولیدات خود موجب شده تا این شرکت موفق به دریافت گواهینامه‌های ارگونومی از شرکت WTG و ISO 9001 برای سیستم مدیریت کیفیت شود.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شرکت رادسیستم اجرای آزمون‌های سنجش دوام و استحکام قسمت‌های مختلف صندلی اداری است که شامل بخش‌های مختلفی نظیر دوام چرخ گردان، آزمون استحکام پایه، استحکام و دوام پشتی، مقاومت نشیمن‌گاه صندلی، دوم دسته‌ها، چرخش و پایداری به سمت عقب و جلو می شود.

مبلمان اداری گروه صنعتی اروند
مبلمان اداری گروه صنعتی اروند

اروند

گروه صنعتی اروند فعالیت خود را از سال ۱۳۳۸ و با تولید انواع صندلی‌ها آغاز کرد. سابقه ۶۰ ساله این شرکت  به همراه تجاربی در این سال‌ها اندوخته موجب شده تا از جایگاه شاخصی در میان فعالان صنعت مبلمان اداری برخوردار باشد و به‌طوری‌که طی هفت سال پیاپی موفق به دریافت نشان برتر کیفیت از اتحادیه صادرکنندگان مبلمان اداریشده است.

صندلی های اداری شرکت داتیس
صندلی های اداری شرکت داتیس

داتیس

یکی از پرافتخارترین تولیدکنندگان ایرانی در زمینه ساخت مبلمان اداری شرکت داتیس است. این شرکت فعالیت خود را در تولید و ساخت انواع مبلمان اداری در کارخانه‌ای به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی پرند آغاز نمود و امروزه با یک تجربه ۱۷ ساله در زمینه تولید کلیه قطعات پلاستیکی مورد مصرف در مبل و صندلی اداری جایگاه ویژه‌ای در صنعت مبلمان اداری برای خود ایجاد کرده است. تولید بیش از ۷۰ درصد قطعات صندلی و مبل اداری در محل کارخانه داتیس موجب افزایش کیفیت محصول، تسهیل در کوتاه شدن زمان تولید، کاهش هزینه‌های تولید و نیز عدم وابستگی به تأمین‌کنندگان شده است. در حال حاضر داتیس از طریق بیش از ۸۰ شعبه خود در سراسر کشور به فعالیت و توزیع محصولات اداری می‌پردازد.

صندلی و مبل اداری شرکت آرتمن
صندلی و مبل اداری شرکت آرتمن

آرتمن

رنگ، فرم و استحکام سه ویژگی مورد نیاز مبلمان اداری محسوب می‌شوند که به‌وضوح در تولیدات شرکت آرتمن به چشم می‌خورند. شرکت آرتمن علاوه بر رعایت استانداردها و نکات ایمنی و حفاظتی در تولید انواع مبلمان اداری نظیر صندلی‌های مدیریتی، کارشناسی و کارمندی، به سلیقه مشتریان خود نیز احترام می‌گذارد و از اصول ارگونومیک و طراحی متفاوت در ساخت محصولات خود بهره می‌برد. تعهد آرتمن در ارائه خدمات باکیفیت موجب شده تا تمام محصولات این شرکت با ۳ سال گارانتی به مشتریان عرضه شوند.

صندلی های اداری شرکت رایانه صنعت
صندلی های اداری شرکت رایانه صنعت

رایانه صنعت

شرکت رایانه صنعت با بیش از ۲۵ سال سابقه در تولید انواع مبلمان اداری به‌عنوان یکی از مبتکران الگوهای جدید در ساخت انواع صندلی شناخته می‌شود و امروزه علاوه بر تولید صندلی و مبل اداری به ساخت انواع صندلی‌های مورد مصرف در سالن‌های آمفی تئاتر، سینماها و مراکز همایش نیز می‌پردازد تا یک مجموعه کامل از مبلمان اداری را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. شرکت رایانه صنعت مفتخر به دریافت گواهینامه ISO 9001 در زمینه مدیریت کیفیت است و مبلمان اداری این شرکت بر اساس استاندارد AS 4438 – 5459 BS علاوه بر دریافت مهر استاندارد ملی، دارای چندین استاندارد شناخته شده بین‌المللی نیز هستند. دریافت لوح زرین و تندیس برترین تولیدکننده مبلمان اداری در رسته صندلی مکان‌های عمومی، انتظار و اجتماعات در نمایشگاه بین‌المللی مبلمان اداری HOFEX 2015 نیز از دیگر افتخارات رایانه صنعت به شمار می‌رود.

مبلمان اداری و خانگی شرکت ایتال فوم
مبلمان اداری و خانگی شرکت ایتال فوم

ایتال فوم

ایتال فوم فعالیت خود را در زمینه تولید انواع مبلمان اداری و خانگی در سال ۱۳۸۴ آغاز کرد و با استفاده از طراحان و اساتید این حرفه توانست در مدت زمانی کوتاه ایده‌های خاص و نو را در عرضه مبلمان اداری و خانگی به اجرا درآورد. در حال حاضر کارخانه ‌ایتال فوم در زمینی به مساحت ۱۵,۰۰۰ متر مربع و زیربنایی بالغ بر ۷,۰۰۰ متر مربع با سرمایه انسانی ۱۵۰ نفر در شهر یزد واقع شده است. شرکت جوان و پویای ایتال فوم با وجود سن و سال کم به‌خوبی توانسته در جمع بزرگان صنعت مبلمان اداری و خانگی قرار گیرد و از ابتدای فعالیت خود تاکنون جوایز متعددی به‌خصوص از نمایشگاه‌های سالیانه بین‌المللی مبلمان اداری HOFEX دریافت کرده است.

میز و کتابخانه اداری

ملزومات محیط اداری تنها به صندلی و مبل خلاصه نمی‌شوند و وسایلی نظیر میز و کتابخانه نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. در نتیجه در حال حاضر شرکت‌های معتبری در داخل کشور به تولید و عرضه این محصولات می‌پردازند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

میز و کتابخانه اداری شرکت محیط آرا
میز و کتابخانه اداری شرکت محیط آرا

محیط آرا

محیط آرا فعالیت خود در زمینه تولید میز و کتابخانه اداری را از سال ۷۵ آغاز کرد و امروزه در عرصه‌های دیگر نظیر تولید مبلمان، پارتیشن و فایلینگ اداری نیز حضور فعال دارد. تمرکز این شرکت بر تولید محصولاتی با طراحی مدرن و مطابق با سلایق گوناگون است که با پشتوانه سخت‌افزاری قدرتمند و استفاده از تکنولوژی نوین صنعت چوب ایتالیا در مواد اولیه و بهره‌گیری از نرم‌افزارهای اختصاصی موفق به ارائه محصولاتی متمایز و با کارایی بالا شده است. آنچه بیش از هر چیز در میز و کتابخانه اداری شرکت محیط آرا به چشم می‌خورد استفاده بهینه از فضا و ارائه محصولاتی جادار و با کمترین ابعاد ممکن است.

میزهای اداری شرکت اکتیران
میزهای اداری شرکت اکتیران

اکتیران

اکتیران از پیشتازان تولید سیستم‌های نوین دکوراسیون OPEN برای فضاهای اداری است که کار خود را با تولید سازه‌های پیش‌ساخته دکوراسیون اداری آغاز کرد. در حال حاضر محصولات این شرکت از تنوع بالایی برخوردارند و طیف گسترده‌ای از نیازهای یک محیط اداری از صندلی و مبل تا میز و کتابخانه و فایلینگ توسط مهندسان اکتیران طراحی می‌شوند. اکتیران از سال ۱۳۸۷ نیز با ورود ماشین‌آلات جدید تولید قطعات چوبی، محصولات جدید تمام چوب اداری با نمایی مدرن‌تر را به بازار عرضه کرده است.

انواع کانتر، کتابخانه، فایلینگ و میزهای اداری ایده فرم
انواع کانتر، کتابخانه، فایلینگ و میزهای اداری ایده فرم

ایده فرم

شرکت ایده فرم با هدف تولید انواع کانتر، کتابخانه، فایلینگ و میزهای اداری نظیر مدیریت، کارمندی و کارشناسی آغاز به کار کرد و هم‌اکنون با سابقه‌ای ۱۵ ساله در زمینه‌های مختلفی از جمله طراحی و تولید مبلمان اداری و پارتیشن، طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی و تجهیز سالن‌های کنفرانس فعالیت دارد. تنوع بالای چوب‌های به کار رفته در محصولات ایده فرم به همراه طراحی ساده و در عین حال متفاوت موجب شده تا تولیدات این شرکت با دکوراسیون‌های مدرن سازگاری فراوانی داشته باشند.

میز، کتابخانه و فایلینگ اداری فرم و فضا
میز، کتابخانه و فایلینگ اداری فرم و فضا

فرم و فضا

شرکت فرم و فضا با ۲۳ سال تجربه در زمینه طراحی داخلی فضای اداری، تولید مبلمان اداری و پارتیشن، طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی و تجهیز سالن‌های کنفرانس یکی از پیشگامان تولید محصولات کلاسیک مدرن محسوب می‌شود که در کنار زیبایی، با سلیقه و فرهنگ مردم ایران سازگاری بیشتری دارند. در کارنامه‌ای شرکت طراحی و تجهیز بانک‌ها، شرکت‌ها و مطب‌های بی‌شماری به چشم می‌خورد. همچنین، شرکت فرم و فضا در زمینه طراحی دکوراسیون و ساخت محصولاتی نظیر پارتیشن‌های شیشه‌ای و میزهای چندنفره که چند سالی است در قالب فضای کار گروهی به‌عنوان یک شیوه متفاوت از مدیریت مورد توجه قرار گرفته‌اند نیز تبحر بالایی دارد.

میز و کتابخانه اداری شرکت ساجیران
میز و کتابخانه اداری شرکت ساجیران

ساجیران

ورود تجهیزاتی نظیر کامپیوتر، اسکنر و پرینتر به فضای اداری نیاز این حوزه را به لوازمی جدیدتر و سازگار با نیاز کارمندان و کارشناسان را بیشتر کرد. بر همین اساس، شرکت ساجیران با شناسایی نیازهای فضای اداری فعالیت خود را در سال ۱۳۷۵ با تمرکز بر طراحی و تولید میزهای کامپیوتر آغاز نمود. هم‌اکنون استفاده از ساختارهای محکم پروفیلی با پوشش مقاوم رنگ پودری الکتروستاتیک در کنار استفاده از صفحات نئوپان و MDF با روکش ملامینه از ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات ساجیران به شمار می‌روند. افزون بر این طراحی ماژولار این میز و کتابخانه اداری موجب جابجایی و نصب آسان‌تر و ارائه خدمات پس از فروش بهتر به این محصولات شده است. ساجیران در آخرین نمایشگاه هافکس (Hofex 2017) موفق به کسب لوح زرین برترین ست مدیریتی شد. شرکت ساجیران علاوه بر تولید میز و کتابخانه اداری در دیگر زمینه‌ها نظیر پارتیشن دیواری و دیوارپوش مبل و صندلی اداری و معماری داخلی نیز فعالیت می‌کند.

انواع میزهای اداری شرکت فرآذین
انواع میزهای اداری شرکت فرآذین

فرآذین

شرکت فرآذین طراح و تولیدکننده انواع پارتیشن و انواع مبلمان اداری نظیر میز اداری و میز گروهی و پذیرش است. تولید این شرکت از زیبایی منحصر به فرد و استحکام بالایی برخوردارند و به دلیل طراحی مدولار به‌آسانی جابجا و نصب می‌شوند.

میزهای اداری ایستا
میزهای اداری ایستا

ایستا

شرکت جوان و پویای ایستا فعالیت خود را از سال ۲۰۱۱ و با تمرکز بر ساخت انواع صندلی و مبلمان اداری، میز و کتابخانه اداری و پارتیشن آغاز کرد. تنوع محصولات این شرکت و تناسب ظاهری آنها با یکدیگر موجب شده تا بتوانید با استفاده از محصولات ایستا یک فضای اداری را به‌طور کامل تجهیز نمایید.

تجهیزات صوتی و تصویری

بخش دیگری از لوازم مورد نیاز در فضاهای اداری تجهیزات صوتی و تصویری است که در اتاق‌های کنفرانس و سالن‌های همایش مورد استفاده قرار می‌گیرند. خوشبختانه در این زمینه نیز شرکت‌های داخلی فعالی حضور دارند که با تولید انواع سیستم‌های صوتی پاسخگوی نیاز ادارات و سازمان‌های مختلف هستند.

صنایع الکترونیک افشار (هوراند)

شرکت هوراند فعالیت خود را در سال ۱۳۷۲ با اخذ مجوز از وزارت صنایع ایران آغاز کرد. تولید انواع آمپلی فایر و باندهای صوتی، تیونر، لابراتورهای آموزش زبان و سیستم‌های پخش سالن کنفرانس از نخستین فعالیت های این شرکت محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر شرکت هوراند با دریافت گواهی فعالیت صنعتی در بخش نور و برق رسانی به اجرای پروژه‌های نورپردازی، تصویری و کمک آموزشی می‌پردازد. توجه مدیران این شرکت به توسعه پایدار و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر موجب شد تا از سال ۱۳۸۸ اولین ساختمان اداری خورشیدی تهران با توان تولید ۶ کیلو وات ساعت برق توسط این شرکت افتتاح گردد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد