روش‌های استفاده دکوراتیو از دیوارهای خالی

1

گاهی اوقات در خانه، با یک دیوار خالی بزرگ روبرو می‌شوید که دلتان می‌خواهد آن را به هر قیمتی پر کنید. اولین فکری که به ذهنتان خطور می‌کند ممکن است نصب یک گالری دیواری پر از آثار هنری زیبا و معروف باشد. البته این انتخاب هیچ مشکلی ندارد و بسیار هم زیباست، اما جایگزین کردن این قاب‌های هنری، با ایده‌های گوناگون و خلاق می‌تواند بسیار جذاب به نظر بیاید.

استفاده دکوراتیو از دیوارهای خالی
استفاده دکوراتیو از دیوارهای خالی

شما می‌توانید هرچیزی را امتحان کنید. برای مثال با سبد‌های مختلف، طاقچه‌های سنتی، اشیاء نقاشی شده،مجسمه‌های دیواری، آثار هنری مدرن و متفاوت و بسیاری چیزهای دیگر دیوار خالی خود را پر کنید.

در این مقاله ما روش‌های مختلفی را برای دکور کردن دیوار‌های بزرگ و خالی آپارتمان یا اتاق‌هایتان، پیشنهاد می‌کنیم. مطمئن باشید دکورهای نو و خلاق، فضای خانه و اتاقتان را تبدیل به مکانی برای تراوش ایده‌های خلاق‌تر می‌کند.

سبدهای رنگی خوشه‌ای

چرا فقط یک یا دو عدد از این سبدهای زیبا را بر روی دیوارهایمان بزنیم، وقتی می‌توانیم تعداد آن‌ها را بیشتر کنیم؟سبدهای رنگیبافته شده را در سایزها و رنگ‌های مختلفی تهیه کنید و قبل از نصب کردن روی دیوار، با بهترین ترتیب ممکن آن‌ها را بر روی زمین کنار یکدیگر بچینید. شما می‌توانید مرتب سبدها را جابه‌جا کنید تا به شکل مورد‌پسندتان برسید.

اگر پیدا کردن سبد‌های رنگی مشکل به نظر میرسد، اصلا نا‌امید نشوید چون شما مطمئنا با دیدن نقاشی‌های خودتان روی سطح داخلی سبد‌های ساده و خام، شگفت‌زده خواهید شد. از همین حالا شروع کنید و نقاشی‌های خود را بر روی سبد‌های ساده امتحان کنید.

استفاده از سبدهای رنگی در تزئین خانه
استفاده از سبدهای رنگی در تزئین خانه

حروف بزرگ ورقه‌ای

در این مورد نیز، قطعا دو حرف بزرگ، زیبا‌تر از یک حرف به نظر می‌رسد. با دو حرف، خواه فونت قدیمی یا جدید، می‌توان یک تصویر بزرگ به وجود آورد. شما می‌توانید حروف خود را در  هر قسمتی از دیوار که دوست دارید نصب کنید. اگر کمی لبه‌های این حروف بر روی همدیگر قرار بگیرند، از لحاظ گرافیکی هم تصویر زیبایی برایتان به ارمغان می‌آورد.

شما می‌توانید جمله، دیالوگ و یا شعر مورد علاقه‌تان که تاثیر بسزایی در اعتقادتان داشته و در ذهنتان ماندگار بوده است را از طریق حروف رنگی به دیوار بچسبانید. برای جذاب‌تر شدن، بهتر است از رنگ‌ها و الگوهای مختلف استفاده کنید. البته فراموش نکنید شما می‌توانید جمله‌ی خودتان را نیز داشته باشید.

استفاده از حروف بر روی دیوار
استفاده از حروف بر روی دیوار
استفاده از مجسمه‌های رنگارنگ در دیوارهای خالی
استفاده از مجسمه‌های رنگارنگ در دیوارهای خالی

خلق مجسمه‌های رنگارنگ

ابزار مختلف کشاورزی و باغبانی یا لوازم دسته چوبی آشپزی را غرق در رنگ‌های روشن و مختلف کنید. آن‌ها را نقاشی کنید. حتی می‌توانید فرم‌های مدرنی را روی آن‌ها بکشید، سپس با ترتیب دلخواه در هر سمت دیوارتان، نصبشان کنید.

استفاده از برچسب برای تزئین دیوارهای خالی
استفاده از برچسب برای تزئین دیوارهای خالی

استفاده از برچسب‌ها جهت ایجاد تصویر گرافیکی

دیوار مورد نظر را به صورت یکدست رنگ بزنید. سعی کنید بیشتر از رنگ‌های روشن، که با فضای خانه یا اتاق همخوانی دارند، استفاده کنید. زیرا نه تنها فضا را بازتر نشان می‌دهند، بلکه حال و هوای خوب و با طراوت در فرد ایجاد می‌کنند. سپس نوارهای متعددی را بر روی دیوار بچسبانید و این روکش‌ها را رنگ بزنید، البته یک رنگ متضاد با رنگ دیوار. مثلا اگر دیوار آبی است، رنگ طلایی برای برچسب‌ها میتواند انتخاب جالبی باشد. سعی کنید عرض برچسب‌ها را کم و زیاد کنید تا تصویر جالبی از خود به جا بگذارد. حال می‌توانید روی دیوار مورد نظر قاب عکس یا نقاشی آویزان کنید البته دیوار به خودی خود دکور مسحور‌کننده‌ای دارد.

استفاده از کلاه

با استفاده از این روش دکوراسیون، کلاه‌های متفاوت شما که مدتی‌است بر روی چوب‌رختی خاک می‌خورند، در معرض دید قرار می‌گیرند. فقط کافیست به خود اعتماد کنید و تمامی‌شان را از کلاه شاپو گرفته تا کلاه های زنانه، بیرون بیاورید و برای یک دکوراسیون مدرن و خلاق، به دیوار آویزان کنید. اگر هیچ کلاهی هم ندارید، غصه نخورید. شما قادر هستید از اکسسوری‌های دیگر مانند گردنبند نیز بهره ببرید.

استفاده از کلاه برای دکور دیوار
استفاده از کلاه برای دکور دیوار
استفاده از قطعات چوبی برای دیوارهای خالی
استفاده از قطعات چوبی برای دیوارهای خالی

طراحی ماهرانه با قطعات چوبی

این دکوراسیون برای معماران گرامی پیشنهاد فوق‌العاده‌ای است. زیرا حسی معمارگونه به فضای اتاق و خانه می‌دهد. ۴ الی ۶ تخته‌ی‌ چوبی (ام دی اف) بزرگ را به صورت الگوی شطرنجی روی دیوار نصب کنید سپس رنگ‌های غنی و تیره‌ایی را انتخاب و سپس  آن را رنگ بزنید.

از اشیاهای مختلف برای تزئین دیوار خالی خانه استفاده کنید
از اشیاهای مختلف برای تزئین دیوار خالی خانه استفاده کنید

نصب اشیائی که بافت و شکل ویژه‌ایی دارند

اگر به اطرافمان به دقت بنگریم قطعا وسایلی را می‌بینیم که جنس و بافت آن‌ها جذبمان می‌کند و دوست داریم بتوانیم اثری از آن‌ها توسط خودمان بسازیم؛ مثلا فنس‌های باغچه، در کنسروها و بطری‌ها، کوبلن‌ها و انواع سبدها. پس یک بار دیگر به اطرافتان با دقت بنگرید و سعی کنید برای دکور دیوارهایتان، این بار خودتان اثری خلق کنید.

ویترینی از کلکسیون‌ها
ویترینی از کلکسیون‌ها

ویترینی از کلکسیون‌ها

انباشته‌های خود را گردگیری کنید، تمبرها را نیز از جعبه و بسته‌بندی‌هایشان بیرون آورید و یا تمامی مدال‌ها و کاب‌هایی را که جایزه گرفته‌اید از زیر تخت خود بیرون آورید. یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌ها برای تزیین دیوار خالی اتاق‌تان، نشان دادن آن چیزیست که واقعا هستید (بر اساس علایقتان نسبت به اشیایی که جمع‌آوری کرده‌اید) و تا به امروز آن را پنهان کرده اید. تنها عامل مهم در این نوع دکوراسیون این است که با گذر زمان تا چه اندازه قادر به جمع کردن وسایل مورد علاقه‌تان بوده‌اید.

کلکسیون قابل نصب را به دیوار بزنید
کلکسیون قابل نصب را به دیوار بزنید

زیبایی کلکسیون خود بر روی دیوار به ماهیت اشیایی که جمع کرده‌اید، وابسته است. مثلا پست‌کارت و نقاشی‌های قدیمی طبیعتا به راحتی در قاب‌های گوناگون جای می‌گیرند و جا دادن این ‌قاب‌ها  بر روی دیوار خالی توسط شما مثل آب خوردن است. کتابخانه‌ی متحرک به دلیل قطور بودنش می‌تواند گزینه مناسبی جهت تعیین خط مبنا باشد تا بر خلاف آن، اشیا کلکسیون خود را فرم دهیم و سپس به دیوار نصب کنید. حتی به راحتی می‌توان از اشیایی که یک جنس هستند، مانند اشیاء چوبی، یک اثر هنری مانند آنچه در گالری‌ها تحت عنوان installation نمایش داده می‌شود، ساخت و به صورت روی دیوار نصب کرد.

استفاده از لوستر‌های لاکچری و زیبا

با اشیاء گران‌قیمت و لوکس دیوار منزل یا اتاق‌تان را پر کنید، حتی اگر فقط قسمت کوچکی از آن را پر خواهد کرد، مانند ورودی و راهرو قصرهای مجلل. می‌توانید یک دسته مبل فرانسوی را با لوسترهای تزیینی آویخته بر دیوارتان، ست کنید تا جلوه‌ی بیشتری به دیوار ببخشد.

استفاده از لوستر بر روی دیوار
استفاده از لوستر بر روی دیوار
به دیوار آشپزخانه هم چیزی بچسبانید
به دیوار آشپزخانه هم چیزی بچسبانید

ایجاد گالری هنری در آشپزخانه

اگر دیوارهای آشپزخانه‌تان نیز دچار این مشکل هستند و خالی به‌نظرتان می‌آیند، جای نگرانی نیست. کافی است عکس‌های موردعلاقه‌تان را (چنانچه عکس غذا و خوراکی باشد، جذاب‌تر هم خواهد شد) در فریم‌های عادی، قاب کنید و در ارتفاع‌های مختلف بر روی دیوار آشپزخانه نصب کنید.

استفاده از تاکسی‌درمی

نصب  تاکسی‌درمی حیوانات پیشنهاد نستالژیکی برای اتاق نشیمن است. الگوهای طراحی شده روی سر تاکسی‌درمی شده حیوانات، بسیار گسترده و متنوع است. پس استفاده‌ی دو نوع تاکسی‌درمی با الگوی متضاد، جالب خواهد بود.

استفاده از تاکسی درمی بر روی دیوار

 عکس‌های سیاه و سفید

عکس‌های سیاه و سفید را با چسب‌های نئونی به دیوار اتاقتان بزنید. عکس‌ها را به صورت الگویی که در گالری ها هست یا به صورت شکل‌های جغرافیایی بر روی دیوار بچسبانید. این عکس‌ها حس و حالی نوستالژیک و صمیمانه به خانه می‌بخشند و فضایی دلچسب‌تر برایتان رقم خواهند زد.

استفاده از عکس‌های سیاه و سفید بر روی دیوار
 استفاده از قاب‌های خالی برای دکور دیوار

 قاب‌های خالی

اگر دیوارهای شما و رنگ‌آمیزی آن‌ها جذاب به نظر می‌رسند و فقط وسواس کوچکی برای زیباتر کردن آن دارید، می‌توانید فریم‌های خالی با رنگ‌هایی در تضاد با رنگ دیوارتان، بر روی آنها نصب کنید. با این کار نه تنها با ایجاد تضاد موجب زیبا و چشمگیر شدن دیوار شده‌اید، بلکه طرح حاضر را بسیار شلوغ نکرده‌اید.

استفاده از نقاشی دیواری بر روی دیوار خانه

 نقاشی دیواری

اگر هیچ یک از موارد بالا مورد‌پسند شما نیست، نگران نباشید، راه‌کارهای دیگری نیز وجود دارند. نقاشی‌ دیواری یکی دیگر از این پیشنهادات است. نقاشی‌ و کاغذ‌های دیواری یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها است که به دیوار منزل‌تان زندگی می‌بخشد. حتی در غمگین‌ترین رنگ و شکل خود قادرند که فضا را با هر سبک و سیاقی که می‌خواهید زینت ببخشند.

خانه را با دکوراتیوها زیباتر کنید

 این نوع تزیینات دیواری بسیار متنوع‌اند، از روکش‌های کلاسیک یا تخته‌های چوبی گرفته تا اشکال هندسی و بافت‌های مخصوصی که مستقیما روی سطح دیوار کار می‌شوند. این بدین معناست که شما هر طرحی را که دوست دارید، می توانید روی دیوار منزل‌تان پیاده کنید. از رنگ‌های مخصوص نقاشی دیواری استفاده کنید و با استفاده از رنگ‌های شدیدتر آن‌ها را پوشش دهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد