رنگ صورتی و کاربرد آن در دکوراسیون منزل

0

رنگ صورتی و کاربرد آن در دکوراسیون

رنگ صورتی، رنگ دلربا و جذابی است. تصور نمی شود بتوان کسی را پیدا کرد که از رنگ صورتی خوشش نیاید. به ویژه در دکوراسیون منزل و محیط زندگی، استفاده از رنگ صورتی و ترکیب آن با دیگر رنگ ها، تنوع و زیبایی وصف ناپذیری ایجاد می کند. یکی از ویژگی های رنگ صورتی، طیف گسترده و متنوعی است که ایجاد می کند و احساس سرزندگی و نشاط را در فضای داخلی منزل خلق می نماید.

تصویر مرتبط

شاید به طور عمومی، رنگ صورتی را رنگی دخترانه و مخصوص کودکان بدانیم، اما در واقع با ترکیبات مختلفی که با استفاده از رنگ صورتی می توان ایجاد کرد، هیچ محدودیتی را برای به کارگیری این رنگ در دکوراسیون منزل نمی توان تصور نمود. در ادامه، استفاده از رنگ صورتی را به عنوان مکملی برای طراحی های مختلف دکوراسیون در مثال های مختلف مرور می کنیم و با بهترین نحوه کاربرد این رنگ بیشتر آشنا می شویم.

قاب های صورتی

استفاده از تابلوهای قاب شده و تزئینات دکوراتیو دیواری، بهترین راه برای ایجاد نقطه کانونی در فضای اتاق است. اگر فضایی که در اختیار دارید، به اندازه کافی بزرگ باشد، می توانید از آثار هنری با اندازه بزرگ استفاده کنید. در نمونه ارائه شده در تصویر، تابلوی هنری مدرنی که در آن از طیف رنگی صورتی استفاده شده، در بالای یک میز کنسول نصب شده است و به این ترتیب ترکیبی از رنگ های سفید و خاکستری، به عنوان رنگ های خنثی، با طلایی و صورتی روشن، توانسته اند زیبایی بصری همگن و دلپذیری را ایجاد کنند.
چنانچه ملاحظه می شود، رنگ صورتی در اینجا به عنوان تعدیل کننده دکوراسیون همراه با رنگ های خنثی ترکیب شده است. در عین حال المان های به کار رفته در این طرح، شکل های منظم هندسی هستند که این موضوع حتی در تابلوی هنری نصب شده روی دیوار نیز بازتاب یافته است و به این ترتیب ضمن ایجاد یک نقطه تمرکز ایده آل، هماهنگی کاملی در این بخش از دکوراسیون بوجود آمده است.

 نوارهای صورتی رنگ

اگر دیوارهای صاف و یکدستی دارید که با یک رنگ خاص به شکلی کاملا ساده رنگ آمیزی شده اند، می توانید از افکت های نواری برای ایجاد تعادل رنگی در محیط استفاده کنید. در تصویر نمونه، از ترکیب طیف های تیره خاکستری یا آبی با صورتی روشن استفاده شده است. به این ترتیب هسته اصلی طراحی دکوراسیون به طیف خاکستری اختصاص یافته است و با به کاربردن چند طرح نواری صورتی رنگ روی دیوار، استفاده ای بهینه از پتانسیل قدرتمند رنگ صورتی صورت گرفته است.
با به کارگیری این المان های کوچک صورتی رنگ، حس گرمای بیشتری در کنار طیف رنگ های خنثی و سرد محیط ایجاد شده است. ترکیب رنگی به کار رفته برای سایر وسایل و لوازم اتاق هم به گونه ای انتخاب شده است که هماهنگی مناسبی با این ترکیب رنگی برقرار گردد.

صورتی شفاف و هیجانی

استفاده از رنگ صورتی نباید تنها به طیف های روشن و ملایم محدود شود. می توانید از صورتی تیره و متمایل به سرخابی، برای ایجاد یک نقطه کانونی ایده آل بهره گیرید و به این ترتیب تمرکز بصری مناسبی در فضای اتاق ایجاد کنید. به عنوان مثال قرار دادن مبلمانی تیره با طیف رنگی خاکستری، و استفاده از صورتی شفاف و تیره، ترکیبی هیجانی و پر انرژی خلق می کند.
تصویر مرتبط
در واقع در چنین طرحی، رنگ خاکستری به عنوان رنگ اصلی دکوراسیون در نظر گرفته می شود و با به کارگیری لوازم جانبی همچون میزهای کنار مبل، و کوسن هایی به رنگ صورتی، ترکیب رنگی مورد نظر ساخته می شود.

صندلی های رنگی

رنگ آمیزی ساده صندلی های اطراف میز ناهارخوری با رنگ های روشن و شاد، چرخش رنگی بسیار خوبی در فضای اتاق نشیمن، یا آشپزخانه ایجاد می کند. البته استفاده از رنگ های متنوع برای این نوع صندلی ها، بستگی به نوع طراحی آنها نیز دارد، اما با رنگ ساده و روشن چوبی میز و صندلی ها، ترکیب بسیار خوبی برقرار خواهد شد.
به طور کل اگر به رنگ های روشن و ملایم علاقه مند هستید، از طیف رنگی صورتی نیز غافل نشوید و در کنار دیگر رنگ های روشن همچون آبی، گلبهی و سفید، از صورتی هم استفاده کنید. همین ترکیب رنگی را می توان برای میز و صندلی هایی که در بالکن یا حیاط خانه می چینید هم استفاده کنید. در مجموع استفاده از این رنگ های متنوع و روشن در یک هوای آفتابی و درخشان، احساس دلپذیر و انرژی فوق العاده ای برایتان به ارمغان خواهد آورد.

رنگ دیوارها

پیشنهادهایی که تا اینجا ارائه دادیم، عموما شامل استفاده از رنگ صورتی، به عنوان رنگی مکمل و تعدیل کننده طیف غالب محیط بوده است. اما می توانید کمی جسارت به خرج دهید و از پتانسیل های رنگ صورتی در دکوراسیون اتاق ها بیشتر استفاده کنید. برای این منظور می توانید یکی از دیوارهای اتاق را به رنگ صورتی رنگ آمیزی کنید و با به کارگیری رنگ های متنوع خاکستری در کنار آن، ترکیبی دلپذیر بسازید. صورتی ملایم و مات در کنار انواع خاکستری ها، هماهنگی ایده آلی ایجاد می کند.
 تصویر مرتبط
پیشنهادی که در اینجا ارائه شده است هم استفاده از طیف های روشن رنگ صورتی است.
البته استفاده از تکنیک کنتراست محیط و به کارگیری رنگ های تیره در کنار صورتی و خاکستری روشن هم می تواند به زیبایی بصری دکوراسیون کمک زیادی کند.

نقش و نگارهای صورتی

در اتاقی که تمام وسایل و مبلمانش را با رنگ سفید و طیف های روشن رنگی انتخاب کرده ایم، به کارگیری رگه هایی از رنگ صورتی می تواند انرژی بسیار زیادی را در محیط آن ایجاد کند و زیبایی بسیاری به دکوراسیون اتاقتان ببخشد. به عنوان نمونه استفاده از پرده های گل دار با رنگ صورتی ملایم و یا قرار دادن کوسن هایی با طرح و نقوش صورتی رنگ، فضای اتاق را به کلی متحول می نماید.
طرح گل های صورتی رنگ عموما احساس نشاط و سرزندگی را در محیط تقویت می کند و علاوه بر آن، رنگ های روشن اتاق نیز می تواند محیط را دلبازتر و زیباتر کند. با نور طبیعی روز و همچنین استفاده از گل های طبیعی با همین ترکیب رنگ صورتی و سفید، همه چیز کامل تر خواهد شد.
منبع : nicehome
تهیه و تنظیم : محمد علی زارع
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد