با این ۸ روش دستشویی خانه را لوکس کنید

0

هنگامی که درباره دکوراسیون خانه فکر می‌کنیم بیشترین چیزی که به ذهنمان می‌آید دکور اتاق نشیمن است. پس از آن نوبت به دکور اتاق خواب و آشپزخانه می رسد. اما کمتر کسی به فکر دکوراسیون دستشویی و حمام خانه می‌افتد. با وجود نسبت کم مساحت این فضاها به فضاهای بزرگ تری چون اتاق نشیمن و آشپزخانه، نباید اهمیت آن‌ها را دست‌کم گرفت. دستشویی از پرکاربردترین فضاهای خانه و در واقع مهم ترین‌ آن نیز هست. بسیاری از خانه‌های کوچک تنها یک فضا برای اتاق نشیمن و اتاق خواب دارند، این درحالی است که در هر خانه‌ای با هر مساحتی دستشویی و حمام فضای جداگانه و مخصوص خود را دارند و همین نشان از اهمیت این فضای کوچک در خانه است.

دکور دستشویی
دکور دستشویی

خب حالا که از اهمیت فضای دستشویی باخبر شدید، شاید از خود بپرسید مگر با یک فضای به این کوچکی چقدر کار می‌توان کرد؟ دکوراسیون اتاقی به این کوچکی چگونه است؟ درواقع شاید دستشویی کوچک باشد اما صدها روش برای تغییر دکوراسیون و دلچسب کردن این فضا وجود دارد. دلچسب؟ بله دقیقا دلچسب کردن! زیرا کهدستشوییفضایی است که به تعداد دفعات بسیاری در طول شبانه روز به آن مراجعه می‌کنید. برای مثال وقتی که تمام روز مشغول کار بوده‌اید و برای رفع خستگی می‌خواهید آبی به صورت خود بزنید، مطمئن باشید همین شست‌وشوی صورت در فضایی دلچسب، بیشتر موجب ریلکس شدن شما می‌شود.

در ادامه این مقاله روش‌هایی برای لوکس و زیبا کردندکور دستشوییرا به شما نشان خواهیم داد.

استفاده از عناصر طبیعی در دستشویی

 ۱. استفاده از عناصر طبیعی

هیچ چیز به اندازه طبیعت و عناصر طبیعی در یک خانه نمی‌تواند موجب آرامش افراد شود. عناصر طبیعی در هر فضای خانه که قرار گیرند محیط را صمیمی و دلنشین می‌کنند. به همین علت بدون دغدغه از این عناصر در هر اتاقی بهره ببرید. دستشویی هم یکی از این فضاها است. آن را از وجود عناصر طبیعی بی‌بهره نگذارید؛ یک گلدان گل، یا چند شاخه گل زیبا در یک ظرف آب، قفسه‌های چوبی و یا یک زیرپایی از جنس الیاف طبیعی، همه می‌توانند حسی از تازگی و آرامش را به دستشویی شما منتقل کنند.

انتخاب صحیح آینه دستشویی

 ۲. انتخاب صحیح آینه

یکی از وسایل اصلی دستشویی، آینه است. انتخاب آینه مناسب می‌تواند دستشویی خانه‌ی شما را بسیار جذاب و لوکس نشان دهد. اگر فضای کافی در دستشویی تان دارید، می‌توانید از آینه‌های دوقلو استفاده کنید. حتی می‌توانید یکی از دیوارها را به صورت کامل آینه‌کاری کنید. اگردستشویی شما کوچک است آینه‌ای هماهنگ با سبک دستشویی استفاده کنید. مثلا آینه‌ای بزرگ با قاب صدفی می‌تواند در کنار چندین صدف و مرواید که روی سینک و قفسه‌های موجود در دستشویی استفاده کرده‌اید، جلوه‌ای شیک به فضا ببخشند. استفاده از گلدانی سفالی در کنار آینه‌ای با قاب چوبی و جاصابونی و سینکی از جنس چوب هم می‌تواند جذابیتی منحصر به فرد داشته باشند. با مراجعه به مطلب ” درست ترین مکان ها برای استفاده از آینه” می توانید جای درست آینه را در تمامی فضای خانه دریابید

۳. نورپردازی داخل دستشویی

همان طور که درمورد قبل گفته شد، آینه از اجزای اصلی یکدستشوییاست. اما یک آینه‌ی بزرگ و زیبا، اگر نور کافی و مناسب در دستشویی نداشته باشید، کاملا بی‌فایده است. نور دستشویی از نکات مهم در نورپردازی خانه است. نورپردازی اشتباه، باعث افسردگی و دل مردگی می‌شود. سعی کنید از ترکیب نور سفید و زرد در دستشویی بهره ببرید. درست است که نور سفید بهترین جلوه را در این فضاها دارد، اما بخشیدن کمی گرما با لامپ‌ها کوچک زرد می‌تواند فضای دستشویی شما را پرنورتر و آرام‌بخش‌تر کند. با استفاده از لامپ‌هایی در جلوی آینه‌ای بزرگ می‌توانید اثر نور را چند برابر کنید.

نورپردازی دستشویی
نورپردازی دستشویی
دیوار دستشویی
دیوار دستشویی

۴. دیواره‌های مناسب

دستشویی فضای بزرگی ندارد، به همین علت بیشترین چیزی که در یک دستشویی به چشم می‌آید، دیوارها هستند که ما را در بر می‌گیرند. استفاده از رنگ‌های تیره و یا طرح‌های شلوغ می‌تواند این فضای کوچک را از آنچه هم که هست، تنگ‌تر نشان دهد. رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده بهترین گزینه برایفضای دستشوییاست. مخصوصا که رنگ‌های روشن بیشتر حس پاکیزگی و طراوت را به انسان القا می‌کنند که در مورد دستشویی باید گفت پاکیزگی مهم ترین عنصر است!

یا این وجود پیشنهاد می‌کنم که تمام دیوارهایتان را ساده و یک دست نکنید. شما می‌توانید برای ایجاد تنوع و جذابیت در دیوارهایتان بخشی از آن را به رنگ دیگری در آورید. مثلا می‌توانید قسمت پشت سینک را با کاشی‌هایی خوش رنگ و نقش پر کنید. یا می‌توانید یک نوار سرتاسری در میانه‌یدیوار دستشوییبه رنگ یا طرحی متفاوت اضافه کنید. حتی قرار دادن تابلو در دستشویی هم می‌تواند ایده‌ای متفاوت و جذاب برای تغییر دیوار‌های دستشویی باشد.

دکور دیوار دستشویی
دکور دیوار دستشویی

۵. تمرکز بر کف

همان طور که توضیح دادیم، بهترین انتخاب برای دیوارهای دستشویی، رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده و خلوت است. اگر دستشویی شما دیوارهایی این گونه دارد و باعث می‌شود که از تنوع و جذابیت به دور باشد، راه حلی برای خلاصی از این همه سادگی و بخشیدن کمی روح و سرزندگی به فضای دستشویی وجود دارد. شما می‌توانید به جای دیوارها، تمرکز خودتان را به زمین معطوف کنید. کاشی‌های رنگارنگ یا طرح‌های شلوغ در کف تناقضی زیبا با دیواره‌های ساده و یک‌رنگ ایجاد می‌کنند.

کف دستشویی
کف دستشویی

۶. قفسه‌های مناسب

انتخاب قفسه‌های مناسب برای دستشویی، نه تنها موجب زیبایی و تنوع در فضای دستشویی می‌شود، بلکه به سازماندهی صحیح وسایل داخل دستشویی نیز کمک می‌کند. کمد زیر سینک می‌تواند جای خوبی برای قرار دادن مواد شوینده باشد. اگر سینک دستشویی تان کمد ندارد، نگران نباشید، می‌توانید از قفسه‌های باز مختلف در زیر آن استفاده کنید. حتی کشیدن یک پرده‌ی زیبا و مرتب هم می‌تواند برای شما همانند کمد عمل کند. به این شکل می‌توانید مواد شوینده را پشت پرده از دید عموم بپوشانید.

قفسه‌های مناسب در دستشویی
قفسه‌های مناسب در دستشویی
قفسه‌های مناسب در دستشویی
قفسه‌های مناسب در دستشویی

قفسه‌های دیواری را فراموش نکنید. بعضی از آینه‌های مخصوص دستشویی دارای کابینت‌هایی کوچک در کنار خود هستند که شما می‌توانید از آن‌ها برای قرار دادن داروها، مسواک و خمیردندان، مواد شوینده صورت و … استفاده کنید. اگر آینه شما از این کابینت‌ها ندارد یا آن قدر کوچک است که نمی‌توانید وسایل خود را در آن جای دهید نگران نباشید، اضافه کردن چندین قفسه به دیوار دستشویی می‌تواند فضای کافی شما را فراهم کند و همچنین در لوکس و زیبا کردن فضا کمک شایانی کند.

حوله و جا حوله‌ای در دستشویی
حوله و جا حوله‌ای در دستشویی

۷. حوله و جا حوله‌ای

حوله‌ها به علت بافت و رنگ متفاوتی که نسبت به دیگر اجزای موجود در دستشویی دارند، بسیار به چشم می‌آیند. یک جا‌حوله‌ای زیبا در دستشویی می‌تواند هم در بهتر جلوه دادن فضا کمک کنند و هم در دسترسی بهتر به حوله‌ها. به سایز، بافت، جنس، رنگ و طرح حوله‌‌هایی که در دستشویی استفاده می‌کنید، دقت کنید. تمام این موارد می‌توانند در زیبا و یا نازیبا شدن دستشویی شما موثر باشند. دقت داشته باشید که دستشویی فضای کوچکی است، به همین دلیل کوچک ترین جزئیات در آن به چشم می‌آیند و حائز اهمیت هستند.

استفاده از شمع در دستشویی
استفاده از شمع در دستشویی

۸. استفاده از شمع در دستشویی

شمع‌ها کاربردهای مهمی در دستشویی دارند. استفاده از چند شمع زیبا در دستشویی نه تنها فضا را جذابتر و دلپذیر‌تر می‌کند، بلکه فواید دیگری هم دارد. شمع‌ها به خصوص انواع معطر آن‌ها می‌توانند از ایجاد بوی رطوبت و نامطبوع در دستشویی جلوگیری کنند. همچنین فکر کنید شب هنگام در دستشویی خانه، برق نداشته باشید! خب، وجود یک شمع در دستشویی می‌تواند حسابی در این موقعیت نجاتتان دهد!

دکور دستشویی
دکور دستشویی

در این مقاله تنها چند روش از صدها روشی که برای جذاب و لوکس شدن دستشویی منزلتان می‌توانید استفاده کنید را، بررسی کردیم. شما می‌توانید با ایده گرفتن از این راهکارها و همچنین بهره‌گیری از خلاقیت خود، انواع روش‌های دیگر را برای جذاب کردن دستشویی خود به کار برید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد