۹ اشتباه معمول در دکوراسیون منزل و راه حل آن

0

احتمالا هنگام تمیز کردن خانه خود یا حتی مواقع بیکاری متوجه شده اید علی رغم اینکه به طراحی و دکوراسیون خانه خود بسیار اهمیت می دهید، از بعضی از فضاهای منزل احساس رضایت نمی کنید. برای رفع این مشکل لازم نیست به تغییرات اساسی و بزرگ فکر کنید، گاهی با چند جا به جایی کوچک می توان این ایرادات را رفع کرد و فضای منزل را ایده آل! در ادامه همراه ما باشید تا به ۱۰ اشتباه رایج در دکوراسیون منزلکه حتی طراحان را به دام می اندازد، بپردازیم و روش های برطرف کردن  این ایرادها را هم یاد بگیریم.

رفع مشکل دیوار های تاریک
رفع مشکل دیوار های تاریک

دیوار های تاریک

درصد کمی از افراد، رنگ مشکی را برایدیوارهای منزل خود انتخاب می کنند. اما اگر شما از آن دسته افراد هستید که مشکی رنگ مورد علاقتان است، و می خواهید اتاق نشیمن یا اتاق خوابتان  دیوارهایی به این رنگ داشته باشد، باید بدانید که با این کار، فضای اتاقتان را چیزی شبیه زندان و یا قفس می کنید. شاید در ابتدای کار از این رنگ لذت ببرید، اما فراموش نکنید که مشکی با گذشت زمان  احساس دلمردگی و غم در شما ایجاد می کند. حال اگر دیوارهای اتاق نشمین یا اتاق خوابتان رنگی تیره دارد، برای حل این مشکل باید به روشنایی اتاق توجه زیادی نشان دهید. منابع نور چندگانه به شما این امکان را می دهد تا محیط و جهت نور را کنترل کنید که در چه زمانی و در چه جهتی نور و روشنایی بیشتری داشته باشید. می توانید همانند تصویر بالا نور پردازی را در آن قسمت انجام دهید.

قفسه های در حال انفجار

اگر شما به اشیا زینتی علاقه ی زیادی دارید و تعداد زیادی از این وسایل دارید، باید بدانید که قرار دادن تمام آنها در قفسه های باز و بدون در، باعث آشفتگی زیادی در اتاق نشیمن می شود. برای حل این مشکل، ما یک توصیه جالب به شما می‌کنیم. برای مدیریت کردن این اشیا، لازم است آنها را به سه دسته تقسیم کنید: آنهایی که دوست دارید، آنهایی که زیبا هستند و برخی دیگر که دور ریختی اند. با این کار این اشیا را تقسیم بندی کنید و خودتان از شر وسایل اضافی راحت کنید. یک توصیه دیگر برای زیبا تر شدن قفسه های شما، رنگ کردن فضای پشت قفسه است. اشیای سفید در پس زمینه ی سیاه جذابیت وصف ناپذیری دارند. از رنگ های زیاد و پس زمینه های بافت دار دوری کنید که به شدت باعث سردرگمی و گیج کردن چشم می شود.

مبلمان سفید
 

انتخابمبلمانسفید با داشتن حیوان خانگی یا کودکان نوپا به نوعی یک فاجعه بزرگ است، زیرا موی حیوان خانگی شما بر روی مبلمان خانه ظاهر بدی را ایجاد می کند، و با داشتن یک فرزند بازیگوش نمی‌توان از دستان مربایی یا خرده های شیرینی و کیک در امان بود. توصیه ی ما برای رفع این مشکل این است؛ اگر از طرفداران پر و پا قرص مبلمان سفید رنگ هستید، از روکش های مخصوص آنها استفاده کنید البته باید این نکته را بدانید که استفاده از این روکش ها چندان خوشایند نیست و کارایی آن تا حد زیادی بستگی به جنس آن دارد. اما اگر نمی خواهید از این روکش ها استفاده کنید، هر هفته مبلمانرا با جاروبرقی مناسب تمیز کنید و در صورت ریختن خرده و لکه مراقب باشید تا آنها را پخش نکنید.

اتاق نشمین صمیمی
 

اتاق نشمین رسمی

همه ما می خواهیم که مهمانان تحت تاثیر فضا های عمومی خانه ما باشند، اما اغلب ظاهر خانه در مقابل راحتی آن در اولویت بیشتری قرار می گیرد که در نهایت ما با یک اتاق نشیمن زیبا رو به رو می شویم که در آن معذب هستیم. اما این مشکل راه حل بسیار ساده ای دارد. مهم ترین کار برای ایجاد حس صمیمیت نحوه قرار گرفتن مبلمان است. مبل و صندلی باید به گونه ای تنظیم شود که افراد خانواده را به تعامل تشویق کند. بعد از آنکه در مورد نحوه قرار گرفتن میز و صندلی تصمیم گرفتید، مبلمان را به اندازه کافی نزدیک به هم قرار دهید، تا اینکه به دیوار بچسبانید و در مرکز اتاق با یک فضای خالی رو به رو شوید.

راهکار دیگر این است که جنبهی طنز اتاق نشیمن را بیشتر کنید. هیچ چیز بیشتر از شوخی و خنده برای مهمانان راحتی نمی آورد. پس کمی تزیینات عجیب و غریب بهاتاق نشیمنخود اضافه کنید و تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید.

نصب آثار هنری بر دیوار
 

آثار هنری

اثر هنری می تواند یکنقاشی، یک تصویر چاپ شده یا نقاشی فرزند شما باشد، اما زیبایی و تاثیر این آثار بستگی به نحوه نمایش آنها دارد. بهترین راه برای قرار دادنتابلوها این است که اندازه قد یک فرد را در نظر بگیرید، تابلو خود را در نقطه مرکزی سطح چشم فرد ایستاده، قرار دهید، سپس آن را به اندازه هنگامی که فرد نشسته است، پایین بیاورید، و تابلوخود را آویزان کنید.

آشپزخانه های سفید
 

آشپزخانه های سفید

آشپزخانه به عنوان مکانی که با سایر قسمت های خانه ارتباط زیادی دارد، باید به گرمی و جاری بودن روح زندگی در آن توجه ویژه ای نشان داد. انتخاب رنگ سفید برای آشپزخانه ایده ای مناسب و کلاسیک است، اما رنگ سفیدآشپزخانهرا گرفتار یکنواختی و سردی می کند. حل این مشکل به هزینه های گزاف و تغیییرات اساسی نیاز ندارد. به عنوان مثال ظروف آشپزخانه فراتر از کاربردشان، می توانند جزیی از تزیینات آشپزخانه باشند. لوازم آشپزخانه در یک رنگین کمانی از رنگ ها و سبک ها قرار دارند، آنها طراحی شده اند تا دیده شوند، همه این زیبایی ها را در جعبه یا داخل کابینت پنهان نکنید. آویزان کردن ماهیتابه های بزرگ به دیوار یا گذاشتن یک ظرف زیبا همراه با میوه های رنگارنگ بر روی کانتر، می تواند جلوه ای باور نکردنی به آشپزخانه ی سفید بدهد.

اتاق با نقطه ی کانونی
 

اتاقی بدون نقطه ی کانونی

اگر شما به اتاقی بروید و هیچ چیز شما را مجذوب خود نکند یا بالعکس همه چیز توجه شما را جلب کند، هیچ نقطه ی کانونی در آن اتاق وجود ندارد. یک اتاق بدون نقطه کانونی تعادل و همانگی خود را از دست می‌دهد.

نقطه ی کانونی می تواند یک وطراحی خاص، یک منظره، شومینه، یک آیینه یا یک فرش خیره کننده باشد. برای شروع بهتر است بر روی یک چیز تمرکز کنید و بقیه وسایل اتاق را اطراف آن بچینید. اگر می خواهید از وسایل موجود استفاده کنید، ابتدا تصمیم بگیرید که چه چیزی ویژگی کانونی شدن دارد و بعد مبلمان موجود را به گونه قرار دهید که شی کانونی شما این خاصیت را حفظ کند. در تصویر بالا نقاشی اسب ها یک نقطه ی کانونی بی نظیر است.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب
 

 خانه ی بدون تغییر

همه ی ما برایدکوراسیون خانهخود یک سبک مورد عللاقه داریم، اما استفاده زیاد از یک سبک و همان وسایل قدیمی باعث یکنواختی و خسته شدن ما می شود. یک راهکار ساده برای رفع این مشکل، اضافه کردن وسایل و تزیینات ارزان قیمت است. به عنوان مثال اضافه کردن چند بالشت و گلدان یا یک صندلی میتواند تغیرات خوبی بایجاد کند. یا حتی بدون هیچ هزینه ای با عوض کردن مکان مبلمان می توان یکنواختی را به راحتی از خانه دور کرد. تصویر بالا اتاق خوابی را نشان می دهد که با انتخاب چند لوازم جانبی مناسب یک فضای زیبا و جذاب را فراهم کرده است.

مبلمان نامتناسب
 

مبلمان نامتناسب

یکی از رایج ترین اشتباهات، هنگامطراحی و دکوراسیون اتاق، فراموش کردن اندازه ی آن و خریدن مبلمان بیش از حد بزرگ یا کوچک است. مبلمان بیش از اندازه بزرگ ممکن است که راحت به نظر برسند، ولی هنگام رفت و آمد بمشکل ساز می شوند و علاوه بر این باعث می شود اتاق کوچک تر به نظر برسد. مبلمانکوچک تر از اندازه اتاق جلوه ی خوبی نمی دهد و اتاق شما هم چون خانه های عروسکی و بچه گانه دیده می شود.

همانطور که دیدید، با استفاده از این نکات، به راحتی، مشکلاتی که درطراحی و دکوراسیونخانه ی شما وجود دراد را برطرف کنید و محیطی جذاب تر برای خود و اهل خانه بسازید.
منبع : خوگر
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد