ایده‌های کوچک برای ایجاد تغییرات بزرگ در دکوراسیون منزل

0
گاهی اوقات دکوراسیون داخلی منزل، محیط کار یا هر جایی که با آن سر و کار دارید، به تغییراتی نیاز پیدا می کند. ممکن است به مرور زمان ظاهر دکوراسیون، قدیمی به نظر برسد، یا سلیقه شما دست خوش تغییراتی شود، و یا عوض کردن دکوراسیون و چیدمان وسایل را بهانه ای برای تازه کردن روحیه خود و کسب انرژی و انگیزه بیشتر از محیط بدانید. با تمام این اوصاف، کنار آمدن با هزینه هایی که به دلیل تغییر دکوراسیون متحمل می شوید هم چندان راحت نخواهد بود.
نتیجه تصویری برای ‪decor home‬‏
اما گاهی اوقات با اعمال تغییراتی کوچک می توان تفاوت های زیادی در دکوراسیون داخلی ایجاد کرد و به این ترتیب به سادگی به هدف مورد نظر رسید. این ایده های کوچک که به تغییرات مهمی منجر می شوند را در ادامه مطرح خواهیم کرد.

دیواری خاص و منحصر بفرد بسازید

برای اینکه بتوانید ظاهر اتاق را به شکلی چشمگیر تغییر دهید، می توانید با صرف کمترین هزینه یکی از دیوارهای اصلی اتاق را با رنگ و طرحی منحصربفرد و جذاب تغییر دهید. نقوش خاص با رنگ های بارز و جذاب می توانند چشم ها را به سمت خود بچرخانند و فضای محیط را به کلی متمایز کنند. هر کدام از دیوارهای اتاق می توانند برای این منظور مورد استفاده قرار گیرند و نقطه کانونی را در جهتی که قرار گرفته اند تغییر دهند.
نتیجه تصویری برای ‪decor home‬‏
در اتاق نشیمن می توانید دیواری که نور بیشتری روی آن می تابد را انتخاب کنید و با یک کاغذ دیواری خوش طرح و زیبا بپوشانید یا رنگ آمیزی نمایید. همچنین در اتاق خواب، دیواری که درست بالای تخت خواب قرار دارد، برای این منظور ایده آل خواهد بود. در مجموع رنگ هایی که می توانید انتخاب کنید به سلیقه خودتان بستگی دارد. اما رنگ های خنثی و تیره مانند سیاه یا قهوه ای شکلاتی گزینه های خوبی برای ایجاد تغییر در دکوراسیون اتاق هستند.
 

از وسایل با جنس های مختلف استفاده کنید

یکی از بهترین ایده هایی که برای تغییر دکوراسیونی ساده می توان ارائه کرد، استفاده از وسایلی با جنس های مختلف همچون، چوبی، فلزی، حصیری، پارچه ای و … است. به این ترتیب تنوع قابل قبولی در فضای اتاق ایجاد می شود و با جابجایی همین وسایل می توان ظاهر متفاوتی به دکوراسیون داخلی داد. البته این تغییرات فقط شامل متریال به کار رفته در ساخت وسایل نمی شود و می توان حتی با تغییر پارچه مبل ها، عوض کردن روکش کوسن ها، تعویض پتوهای اتاق خواب، تغییر پرده ها و … هم به هدف مورد نظر رسید. مطمئنا این تغییرات را می توان به صورت تدریجی و با صرف هزینه بسیار کمی ایجاد کرد و در آخر اثرات بزرگ آن را در دکوراسیون فضای خانه مشاهده نمود.
 نتیجه تصویری برای ‪decor home‬‏

در به کار گیری چراغ ها و منابع نور تجدید نظر کنید

در هر گوشه اتاق به منابع نورانی نیاز خواهید داشت. پس فقط به نور سقفی بسنده نکنید و از چراغ های دیواری و آباژورها هم استفاده نمایید. به این ترتیب تامین نور اتاق فقط در یک نقطه متمرکز نخواهد شد و نور در سرتاسر اتاق پراکنده می گردد. چهار نوع منبع نوری متفاوت می تواند در دکوراسیون اتاق نقش داشته باشد:
نور طبیعی: شامل هر نوری است که از خارج خانه و از طریق درها و پنجره ها وارد اتاق می شود.
نور محیطی: عبارت است از منابع نورانی که کل فضای اتاق را به طور یکنواخت روشن می سازند و اغلب شامل چراغ هایی هستند که از بالا تابیده می شوند و روی سقف اتاق نصب شده اند.
نور متمرکز: از طریق منابع نورانی تامین می شود که به یک بخش مشخصی از اتاق تابانده می شوند.
نور کاری: شامل چراغ هایی هستند که به منظور انجام کار مشخصی روشن شده اند. نور چراغ های مطالعه رومیزی از این دست منابع نورانی محسوب می گردند.
در حالت کلی نور اتاق ها شامل ترکیبی از این منابع نورانی می باشند و بهتر است از تمام آنها در محیط خانه استفاده کنیم. یک بار تمام چراغ ها و منابع نوری که در اتاق مورد استفاده قرار می گیرند را مرور کنید و اگر فکر می کنید در بخشی از اتاق هایتان، یکی از این منابع نورانی می تواند اضافه شود و فضا را روشن تر کند، حتما این کار را انجام دهید و تفاوت های بزرگی که ایجاد می گردد را با چشم خودتان ببینید.
 نتیجه تصویری برای ‪decor home‬‏

چیدمان وسایل منزل را تغییر دهید

میزهای پذیرایی و غذاخوری، قفسه های موجود در اتاق و مبلمان و صندلی ها را جابجا کنید. سعی کنید آنها را به گونه ای در کنار یکدیگر بچینید که بهترین نتیجه را در بر داشته باشد. برای تغییر دکوراسیون خانه، لازم نیست حتما تمام وسایل را دوباره خریداری کنید. کافی است به همان چیزهایی را که در خانه دارید، اکتفا کنید و به گونه ای دیگر به آنها بنگرید. بنابراین باید به این موضوع فکر کنید که تمام وسایل را جور دیگری در کنار یکدیگر بچینید.
 تصویر مرتبط
همه چیز به نحوه نمایش این وسایل و چگونگی قرارگیری آنها در اتاق بستگی دارد. تمام اجزای دکوراسیون اتاق را با توجه به اندازه آنها، رنگشان و کاربردشان جابجا کنید و احتمالات جدیدی که برایتان ایجاد می شود را در نظر بگیرید. دیدن نمونه هایی از طراحی داخلی منزل و مطالعه موقعیت های مختلفی که برای دکوراسیون اتاق ها پیش رو خواهید داشت، می تواند ایده های جدیدی برایتان خلق کند.
فرقی نمی کند که چه سلیقه ای داشته باشید و روحیات شخصی خودتان را در چه راستایی هدایت کنید، به هرحال گاهی لازم است که در روند جاری خودتان تغییراتی به وجود آورید. پس برای تغییر دکوراسیون هم منتظر هیچ اتفاقی نباشید. سعی کنید با صرف کمترین هزینه و با پول کافی، کل فضای اتاق را متحول نمایید.
 
همیشه این جمله معروف را به یاد داشته باشید که: گاهی تغییرات کوچک، تفاوت های بزرگی می سازند. این موضوع حتی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل هم صادق است. پس دفعه بعدی که به فکر تغییر دکوراسیون اتاق ها افتادید، با در نظر گرفتن نکات مهمی که در اینجا ارائه شد، به دنبال همین تغییرات کوچک و کم هزینه باشید تا تاثیرات بزرگ آن را به طور عملی تجربه نمایید.
منبع ترجمه : Homenicedecor
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد