ایده‌هایی برای دیوارهای میان کابینت‌ها

0
شاید بارها شنیده باشید که طراحان داخلی میگویند: آشپزخانه قلب خانه است! اما این جمله تا چه حد واقعیت دارد؟ شما تا چه اندازه به این جمله بها می‌دهید؟ اگر در زندگی روزانه‌مان کمی دقیق‌تر شویم، این جمله به خوبی برایمان روشن می‌شود. غذایی که در طول روز می‌خوریم در آشپزخانه پخت می‌شود، اعضای خانواده درآشپزخانه دورهم جمع می‌شوند، غذا می‌خورند و گپ و گفت می‌کنند و اوقات خوشی از روزشان را در آشپزخانه می‌گذرانند. فضایی با داشتن چنین قابلیت‌هایی نیازمند ظاهری مناسب نیز هست. چیدمان آشپزخانه‌ها چگونه باشد و نباشد، برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است. زیبایی فضایی که با خانواده‌تان دورهم جمع می‌شوید، مهم‌ترین رکن دکوراسیون خانه‌تان است. این بار به اهمیت دیوارهای مابین کابینت‌ها و قدرت جادویی‌شان در آشپزخانه می‌پردازیم که مدت‌هاست فراموش‌شده‌است.
دیوارهایی که در بین کابینت‌های بالا و پایین وجود دارند؛ معمولاً خالی هستند و توجهی به آنها نمی‌شود. اکثر افراد حتی اگر خانه‌شان در حال ساخت هم باشد، ترجیح می‌دهند کاشی‌های ساده و معمولی در بین کابینت‌ها قرار بگیرد و چندان اهمیت خاصی به این فضای خالی نمی‌دهند. اما اگر بدانید این دیوارهای خالی تا چه اندازه در ظاهر آشپزخانه تأثیر می گذارند، بازهم از کنارشان ساده می‌گذرید؟ اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که دلتان با دیدن آشپزخانه‌های مدرن و زیبا در تلویزیون و مجلات غنج می‌رود، بهتر است حسرت خوردن را کنار بگذارید و دیدگاهتان را نسبت به کلیشه‌ای که در ذهنتان ساخته‌اید تغییر دهید. اگر هم حوصله‌ی دردسرهای بنایی و ریخت و پاش ندارید، نگران نباشید، بدون دردسر می‌توانید از کاشی‌هایی که به‌راحتی روی زمینه‌ی دیوارتان می‌چسبند یا از کاغذ دیواری‌های محکمی که کارها را آسان‌تر کرده‌اند، استفاده کنید و به آشپزخانه دلخواهتان برسید. این بار قرار است دیوارهای بین کابینت‌ها در آشپزخانه غوغا به پا کنند؛ پس با ما همراه باشید.
ایده‌هایی برای دیوارهای میان کابینت‌ها
ایده‌هایی برای دیوارهای میان کابینت‌ها

 ملایم و درخشان باشید

رنگ و طرح، دو ویژگی جادو کننده در هر فضایی هستند و این موضوع در مورد آشپزخانه‌ها هم صدق می‌کند. اگر آشپزخانه‌تان نورگیر خوبی دارد، بهتر است از رنگ‌های ملایم استفاده کنید. یک سبز نعنایی ملایم بر روی کاشی‌های صدفی، فضای آشپزخانه‌ی معمولی‌تان را به‌کلی دگرگون می‌کند و درعین‌ حال سادگی و شیک بودنش را حفظ می‌کند.

ایده‌هایی برای دیوارهای میان کابینت‌ها

 رنگ‌های خنثی را زنده کنید

رنگ‌های خنثی آرامش خاصی دارند و حضور در آشپزخانه‌ای با طیف رنگی خنثی می‌تواند مثل مراقبه برای روح باشد، اگر یکنواختی را از بین ببریم! رنگ‌های خنثی طرفداران خودشان را دارند که شاید این طرفداران تمایلی به واردکردن رنگ‌های دیگری نداشته باشند.

نتیجه تصویری برای کابینت‌ها در این صورت برای تغییر در آشپزخانه چه باید کرد؟ پیشنهاد ما به شما استفاده از کاشی‌هایی با طرح‌های غیرمعمول است. برای دوری از یکنواختی این بار به‌جای استفاده از کاشی های مربع یا مستطیلی شکل، از کاشی‌هایی با اشکال هندسی دیگر استفاده کنید. لوزی‌هایی که منظم کنار هم چیده شده‌اند یا چندضلعی‌هایی که نامنظم در کنار هم قرار می‌گیرند، می‌توانند در عین رنگ‌بندی خنثی، زیبایی بصری آشپزخانه را دو چندان کنند.
ایده‌هایی برای دیوارهای میان کابینت‌ها

 پررنگ شوید!

دسته‌ی دیگری از افراد با رنگ‌ها جان می‌گیرند و انرژی روزشان از رنگ‌هایی که اطرافشان قرار دارد، تأمین می‌شود. این دسته از افراد قطعاً در آشپزخانه‌ای با رنگ‌های هیجان‌آور بر سر ذوق می‌آیند و انرژی مثبتشان به فضاهای دیگر خانه هم منتقل می‌شود. یک پالت رنگی شامل رنگ‌های قوی و خیره‌کننده در کنار کابینت‌هایی به رنگ‌های طبیعی، ترکیب بی‌نظیری را به وجود می‌آورد.ترکیب پیشنهادی برای آشپزخانه‌های هیجان‌آور:

  • کاشی‌های آبی اطلسی + حاشیه‌های طلایی + کابینت‌هایی از چوب طبیعی
  • کاشی‌های فیروزه‌ای+ حاشیه‌های سفید + کابینت‌های سفید
  • کاشی‌های سبز آبی + حاشیه‌های سفید + کابینت‌های بلوطی روشن
ایده‌هایی برای دیوارهای میان کابینت‌ها

 از یک الگوی درونی پیروی کنید

تمام کاشی‌هایی که کنار هم چیده می‌شوند و زیبایی شان ما را مات و مبهوت می‌کند، بر اساس یک الگوی خاص، کنار هم قرار می گیرند.کاشی‌های ساده‌ای که شاید به‌تنهایی زیبایی نداشته باشند، هنگام قرار گیری کنار هم روی دیوار، هر توجهی را به خودشان جلب می‌کنند.

نتیجه تصویری برای کابینت‌ها
راز این خیرگی فقط در چیدمان تمیز و مرتب، بر اساس یک الگوی از پیش آماده است. الگوهای مختلفی در سایت‌های متفاوت به‌وفور پیدا می‌شوند، اما برای داشتن یک دیوار منحصربه‌فرد در آشپزخانه‌تان، بهتر است الگوی موردنظرتان از ذهن خودتان تراوش کند و امضای شما پای آن کار باشد.کافیست با کاشی‌های به‌صورت عمودی و افقی بازی کنید و آنها را در چندین جهت کنار هم قرار دهید تا ریتم چینش موردنظرتان را پیدا کنید.
ایده‌هایی برای دیوارهای میان کابینت‌ها

 به آشپزخانه‌تان نگاهی فوق مدرن بدهید

راز منحصربه‌فرد بودن یک آشپزخانه، به دیوار بین کابینت‌ها و الگوهای ویژه‌ای که در آنها به‌کار می‌روند، نیست، بلکه چیزی که یک آشپزخانه را خاص می‌کند و جلوه‌ای مدرن به آن می‌بخشد، هماهنگی میان دیوار آشپزخانه با تمامی جزئیات است.

در آشپزخانه‌ای که در تصویر می‌بینید، از شکل هندسی مکعب در دیوار مابین کابینت‌ها استفاده شده است که شروعی حرفه‌ای در چیدمان آشپزخانه‌ی مدرن به‌حساب می‌آید و با یک اپن ساده و تمام سفید در کنار صندلی‌هایی با نشیمن مربعی شکل، ریتم قالب بر فضا را ادامه داده است و درنهایت با چراغ‌های هنری آویزان از سقف، زیبایی بصری آشپزخانه را تکمیل کرده است.
منبع خوگر
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد