ایتالیا و فرانسه مرکز فشن و مد دنیا

0

شهر میلان در ایتالیا در کنار پاریس، لندن، توکیو و نیویورک به‌عنوان یکی از پایتخت‌های مد در جهان مطرح شده‌است. گرچه شهرهای بزرگ دیگری همچون روم و فلورانس نیز در زمینه مد فعال هستند اما میلان به‌عنوان مهم‌ترین شهر در صنعت مد و فشن در سطح ایتالیا شناخته شده‌است.

میلان تاریخ بلند بالایی در زمینه صنعت مد، لباس و پارچه دارد. در قرن نوزدهم، این شهر به یکی از قدرتمندترین شهرهای اقتصادی ایتالیا تبدیل شد. شهری که در زمینه صنعت و تجارت توانایی بالایی در ایتالیا ایجاد کرد.

هرچند مد در میلان، از مد پاریس بسیار الهام گرفته بود و تاثیر دوخت و طراحی پاریسی که در آن زمان مطرح‌ترین مرکز مد در دنیا بود را می‌توان در آثار پایتخت مد ایتالیا دید، اما طراحی ساده و هوشیارانه طراحان این شهر که الهام گرفته از طبیعت زیبای ایتالیا بود، تفاوت‌های شایانی بین مد در این دو شهر اروپایی ایجاد کرد.

با شروع قرن بیستم و ظهور طراحان جدید در این شهر، مد و فشن رونق تازه‌ای گرفت و توانست میلان را به عنوان یکی از پایتخت‌های مد در دنیا مطرح سازد. این پیشرفت را به سادگی می‌توان در افزایش اهمیت مد میلان در صنعت جهانی مد و فشن دید. میلان در دهه‌های پایانی قرن بیستم به ویژه دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ به خوبی مشاهده کرد.

رشدی که در دو دهه بعدی و تا شروع سال ۲۰۰۰ نیز ادامه پیدا کرد و این شهر را به عنوان یکی از چهار پایتخت مد جهان معرفی کرد. این شهرت میلان البته به دلیل صنعت لباس آماده (به انگلیسی: Ready-to-wear) چند برابر شده است. میلان تاثیر به سزایی در رشد این شاخه از صنعت مد داشت.

در این قسمت  شهرهایی از  ایتالیا و فرانسه که در صنعت مد و فشن حرفی برای گفتن دارند را برای شما خوانندگان سایت دکوکده معرفی کنیم .

رم، ایتالیا

رم مهد هنر، فرهنگ و معماری است. علاوه بر تماشاخانه کولوسئوم و شاهکارهای هنری میکل آنژ، صنعت مد یکی دیگر از عناصر درخشان فرهنگ این شهر است. بعضی از شیک ترین برندهای جواهرات و مد مثل فندی و بولگاری از رم نشأت می گیرند.

میلان، ایتالیا

ایتالیا پر از شهرهای مد روز است و میلان یکی از این شهرهاست.هفته مد این شهر بسیار معروف است و بسیاری از طراحان مد و نمایندگی های مدلینگ را به سمت خود جذب می کند. این شهر مرکز خانه های مد کلاسیک مثل آرمانی، دولچه اند گابانا، ورساچه و به علاوه مجله معروف مد Vogue و Vanity Fair است.

فلورانس، ایتالیا

فلورانس یکی دیگر از شهرهای مد روز ایتالیاست و همچنین بهترین مکان برای خریدن چرم ایتالیا چون دباغ خانه های زیادی در این شهر به تجارت چرم مشغول هستند. محصولات چرم چه در فروشگاه های محلی و چه در فروشگاه های برند مثل گوچی یا سالواتوره فراگامو یافت می شود.

ونیز، ایتالیا

ونیز به تولید ماسک های عجیب که در ماه فوریه هر سال برای فستیوال کارناوال به کار برده می شود معروف است. به علاوه هنر شیشه سازی و مجسمه های شیشه ای رنگین این شهر را نیز همه می شناسند.

بوردو، فرانسه

وقتی بحث مد در فرانسه پیش می آید اولین شهری که به ذهن می رسد شهر پاریس است. اما علاوه بر پایتخت شهرهای مدگرای زیادی در این کشور وجود دارد. بوردو که در جنوب غربی فرانسه قرار دارد پر از بوتیک های شیک و مد روز است و به علاوه سبک های خیابانی آن باعث می شود توریست های زیادی به سمتش جذب شوند.

پاریس، فرانسه

هفته مد پاریس در کنار هفته مد لندن، هفته مد میلان و هفته مد نیویورک به عنوان چهار رخداد مهم در دنیای مد مطرح هستند. این چهار رویداد در امتداد هم و ابتدا در نیویورک، سپس در لندن، سوم در میلان و در آخر به پاریس می‌رسد و هر سال مطرح‌ترین طراحان، برندها و فعالان حوزه پوشاک و مد در آن حضور دارند. به غیر از این چهار رویداد، بسیاری از کشورهای دنیا نیز هفته‌های مد بزرگ و کوچکی ترتیب داده‌اند، اما هم‌چنان این چهار هفته مد، به عنوان بزرگ‌ترین رخدادهای دنیای مد و فشن به حساب می‌آیند. پاریس در میان شهرهای مد و فشن جایگاه اول را دارد چون صنعت مد ریشه در فرهنگ پاریس دارد.

تهیه و تنظیم : محمد علی زارع
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد